Varför det namnet?

Använder stamtavlenamnet i det mån det går, pinnen fick jag döpa själv ,hon kallas ju Gissa för att det är kul. Men stamtavlenamnet skulle börja på A sa uppfödaren så där heter hon Any guess (hon är import)
 
Jag hade en lista med mest påhittade namn. Uppfödaren föredrog "riktiga" namn. Jag försökte komma på fina människonamn och Frej var det jag fastnade för. Valde mellan det och det påhittade Indo. Nämnde namnet Frej till uppfödaren och de började kalla honom Frej så därför fick han heta så. Nu har jag väldigt svårt att se honom som en Indo!
 
Min hund (dvärgschnauzer) heter Max! Det var min yngsta dotter som bestämde det eftersom hon älskar Max Hamburgare :laugh:
 
Vad kul att se hur alla tänker! Jag tycker att det är så roligt med namn och vill gärna att de ska ha en speciell betydelse för mig så på så sätt är det lite tråkigt att inte ha fått döpa hundarna själv men jag har fått döpa en massa marsvin istället. En sak som är tråkig är bara att när de går bort så försvinner ju även mina favoritnamn och det känns så fel att återanvända namn.

Marsvinen jag har nu heter Epica (efter metalbandet), Nosti (jag trodde att han var en hona när han föddes så tanken var att han skulle heta Nostaa eftersom han är så gott som identisk med ett marsvin jag hade för ca 14 år sedan som ibland kallades Nosta och jag tycker att det är vackert. När han visade sig vara en hane sökte jag på böjningar av Nostaa (höja på finska) och då blev det Nosti som betyder höjde), Lonlon (heter Vibys Ron i stamtavlan och jag ville verkligen inte riskera att det skulle sluta som Ronny och Lonlon dök bara upp i huvudet och passade honom perfekt) och Onesie (heter B1 i stamtavlan efter bananer i pyjamas. Jag gillade inte det utan började uttala det på engelskan Beone men det var lite krångligt så till slut blev det Onesie och det passar både pyjamastemat och hennes färg!)
 
Mina favoritnamn jag har haft på marsvinen är nog
•Xíexie (Tack)
•Dovv (Ökenvind?)
•Ai (Kärlek)
•Aitlin (Bara fint)
•Yokan (Föraning. Min favoritlåt just då)
•Trubbel (Ett av de mest påhittiga marsvinen jag haft)
•Chache (bara fint. Hette Trumpeta Garnet i stamtavlan)
•Fiffe (Fífill. Maskros)
•Zadrakh (Bara fint. En häst jag redan när jag var liten hette det)
•LS (hette Nightmares Pioneer i stamtavlan, vilket blev Lilla Stereon som sedan blev LS)
•Mys (Hon var underbart mysig helt enkelt)
•Såfin (Behöver nog ingen närmare förklaring. Tror jag hittade det här på forumet)
•Wojvoj (Hette Oops Wojvoj i stamtavlan)
•Whomp (hette Nightmares Whomp i stamtavlan)
Vissa döpta av mig, andra inte.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp