Varför får jag inte notiser?

_Taggis_

Trådstartare
Jag upplever att jag bara får notiser slumpvis. Dvs trådar jag har på bevakning eller deltar i, visar bara notiser ibland när någon uppdaterat. Varför? När jag kollar i forumet hittar jag flera olästa inlägg som aldrig poppat upp som notis uppe i listen...
 
Jag upplever att jag bara får notiser slumpvis. Dvs trådar jag har på bevakning eller deltar i, visar bara notiser ibland när någon uppdaterat. Varför? När jag kollar i forumet hittar jag flera olästa inlägg som aldrig poppat upp som notis uppe i listen...
Trådar som du inte bevakar får du bara notiser om när du taggas eller citeras.
 
Jag upplever samma sak. Jag får nog notiser om de flesta trådar, men det händer nästan dagligen att någon notis inte kommer.

Det kan alltså gälla samma tråd. En dag notiser, nästa inga notiser.

För mig spelar det inte så stor roll, jag kollar igenom "nytt" ändå.
 
Samma här, det är lite hur som..

Om jag får en notis, kollar listen men inte tittar i tråden just då kommer ju inte fler notiser förrän jag checkat i tråden igen. Det är ju en sak.
Men det känns ibland som notiserna kommer lite slumpartat?
 
Trådar som du inte bevakar får du bara notiser om när du taggas eller citeras.

Jag menade att trådar jag bevakar bara slumpartat skickar notiser, samma med de jag deltar i. Precis som @em-pirre beskrev det så är det för mig likadant. Jag kan ha varit offline i några dagar och ha låt säga 3 st notiser när jag loggar in. Och börjar jag kolla igenom forumet har jag kanske egentligen 10 notiser men av dessa har 7 inte gått ut... Så det beror inte på att jag ev varit inne i en tråd och systemet inte hunnit upptäcka det så att säga.
 
Håller med.

Har under en tid lagt märke till att notiser kommer "ibland".

De trådar som jag skrivit i (eller lagt på "bevakning"), är intresserad av, men som inte är superaktiva, är de där jag mest saknar notiser från.

Eftersom jag tillhör dem som inte skriver jättemycket, men som gärna följer trådar med för mig intressanta ämnen, så anser jag detta som tråkigt, och skulle önska att det började fungera bättre.
 
Detta har varit uppe tidigare, jag vet inte om det är en bugg i forumet eller på servern eller om det har att göra med att man endast får en notis från en tråd. Om man sedan besöker tråden får man återigen en notis om något händer.
Om man klickar två gånger på Notiser eller väljer Visa alla... kan man se notiser som möjligen har försvunnit från drop-down-menyn.
 

Liknande trådar

Bukefalos Om jag ser i notiserna att jag blivit citerad i en tråd och klickar på notisen så jag kommer till svaret, så går det sen inte att klicka...
Svar
1
· Visningar
437
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Det här kanske är ett tecken på att jag skriver för mycket överallt på buke, meeen... Förut om man loggade in på buke och hade massor...
2
Svar
39
· Visningar
1 858
Senast: Daff
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 226
Senast: Rie
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 292
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp