Varför finns inte prisuppgifter för standardbesök hos veterinär?

Det är dax för röntgen av höfter och armbågar och jag tycker det är rätt svårt att hitta priser att jämföra. Har i alla fall hittat ett par och insett att tar man inte med SKKs avläsningsavgift blir det genast 440kr billigare.
Ja det kostar extra att skicka in plåtarna. Satt i veckan och kikade runt på just röntgen av HD/ED. Vi röntgar sen åratal tillbaka på en och samma klinik, helt enkelt för de är grymt skickliga på att ta bra plåtar. Men blev nyfiken på om det var stor prisskillnad då kliniken är mycket populär på just röntgen.

Fann att den låg ca 600:- under de stora kendjorna så nått byte av klinik blir det inte tal om :up:
Men om man inte skickar in plåtarna till SKK så får man ju inte plåtarna avlästa, dvs man får ju inget resultat och vet inte hur höfterna och armbågarna ser ut. Vad är vitsen då med att röntga? Veterinären som tar röntgenbilderna säger ju inget om bilderna.
 
Men om man inte skickar in plåtarna till SKK så får man ju inte plåtarna avlästa, dvs man får ju inget resultat och vet inte hur höfterna och armbågarna ser ut. Vad är vitsen då med att röntga? Veterinären som tar röntgenbilderna säger ju inget om bilderna.

Klart de kan läsa av, däremot inte gradera eller ha nåt tolkningsföreträde. Min ras har tex inte röntgenkrav på armbågarna, men jag brukar röntga dem ändå så att jag vet hur det ser ut, men inte skicka in plåtarna.
 
Men om man inte skickar in plåtarna till SKK så får man ju inte plåtarna avlästa, dvs man får ju inget resultat och vet inte hur höfterna och armbågarna ser ut. Vad är vitsen då med att röntga? Veterinären som tar röntgenbilderna säger ju inget om bilderna.

Fast hintar ger rätt många veterinärer. Tex "Det här ser jättefint ut" eller "Fritt blir det nog inte" och så lägger de till att de inte kan uttala sig mer än så.

Sen har en del uppfödare eller kunniga ägare så pass koll så de ser om plåtarna är bra eller anus även om de inte säkert kan sätta grader. Ser man i min ras är det ju tyvärr vanligt med förröntgen på exteriörsidan och ser det lite osäkert ut så avstår de från att skicka plåtarna och röntgar inte vid 1 år.
 
Fast hintar ger rätt många veterinärer. Tex "Det här ser jättefint ut" eller "Fritt blir det nog inte" och så lägger de till att de inte kan uttala sig mer än så.

Sen har en del uppfödare eller kunniga ägare så pass koll så de ser om plåtarna är bra eller anus även om de inte säkert kan sätta grader. Ser man i min ras är det ju tyvärr vanligt med förröntgen på exteriörsidan och ser det lite osäkert ut så avstår de från att skicka plåtarna och röntgar inte vid 1 år.
Ok, förstår. Ser dock ett stort värde att skicka in plåtarna oavsett hur de ser ut.
 
Det är självklart att plåtarna ska skickas in för avläsning, men det är inte självklart att avgiften ingår i prisuppgiften på klinikens hemsida!

Distriktarna tar 2245 för HD/ED, ingen uppgift om avläsning ingår.
Evidensia Västerås tar 1475, avläsningen tillkommer
 
Det är självklart att plåtarna ska skickas in för avläsning, men det är inte självklart att avgiften ingår i prisuppgiften på klinikens hemsida!

Distriktarna tar 2245 för HD/ED, ingen uppgift om avläsning ingår.
Evidensia Västerås tar 1475, avläsningen tillkommer
Aha ok det var så du menade. Då är jag med :).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har beslutat mig för att genomgå fetmakirurgi, en gastric sleeve sa läkaren att det blir. Tänker nu att jag inte är ensam på buke...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
24 727
Senast: Enya
·
Hundhälsa Upptäckte 10/1 en gråaktig fläck i ögat, ringde veterinär och fick tid direkt. Hornhinneskada och inflammation/infektion i ögat, alltså...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 478
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Var hos veterinären igår med min gamla dvärgpudeltik, och jag måste säga att jag gick därifrån flera tusen fattigare och med en dålig...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 042
Senast: Karon
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 648
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp