Varför gjorde hunden så?

ASKAPLASKA

Trådstartare
En nära anhörig till mig var ute och sprang i morse då hon hörde någon ropa på sin hund och även till anhörig att hon skulle stanna. Anhörig stannade och hunden sprang fram till henne där hon stod alldeles stilla och hunden började då hugga och slita henne i handleden.
Hunden hade då slitit av kopplet och ägaren kom så klart springandes och fick väl bort hunden på nåt sätt.
Anhörig blödde så mycket att de inte hann invänta ambulans utan hundägaren körde henne direkt till akuten.
Hon är nu akut opererad men har frakturer, senor och leder är av osv. så det var rejäla hugg.
Självklart kan nog ingen svara på exakt varför hunden betedde sig så här men huvudet snurrar av frågor. Anhörig är hundvan, stod still och har förmodligen inte gjort nåt okunnigt som bör triggat hunden så varför gör den så här?
Jag är så ledsen för Anhörigs skull, för hundens ägare men även hunden😢
 
En nära anhörig till mig var ute och sprang i morse då hon hörde någon ropa på sin hund och även till anhörig att hon skulle stanna. Anhörig stannade och hunden sprang fram till henne där hon stod alldeles stilla och hunden började då hugga och slita henne i handleden.
Hunden hade då slitit av kopplet och ägaren kom så klart springandes och fick väl bort hunden på nåt sätt.
Anhörig blödde så mycket att de inte hann invänta ambulans utan hundägaren körde henne direkt till akuten.
Hon är nu akut opererad men har frakturer, senor och leder är av osv. så det var rejäla hugg.
Självklart kan nog ingen svara på exakt varför hunden betedde sig så här men huvudet snurrar av frågor. Anhörig är hundvan, stod still och har förmodligen inte gjort nåt okunnigt som bör triggat hunden så varför gör den så här?
Jag är så ledsen för Anhörigs skull, för hundens ägare men även hunden😢
Svårt att säga varför den gjorde det utan att ha varit där.
Det kan ju ha varit någon form av jaktlust/frustration som slog snett tex. Tråkigt oavsett och jag hoppas att hundägare tar ansvar och ser till att det aldrig kan ske igen. Att säga att hunden ska avlivas kan jag tycka är drastiskt utan att veta mer om den (men det är ju inte nödvändigtvis fel att göra det heller).

Hoppas din anhörig blir fullt återställd!
 
Låter som en hund med snedtändning. :crazy: Felriktat jaktbeteende som gått helt överstyr? Tänker att det var just det att hon sprang - speciellt om det var bortåt - som eventuellt triggade den. Låter totalt olämplig att ha ute bland folk i vilket fall som helst, och bör avlivas när den gjort så stor skada helt oprovocerat. :( Jag hoppas att din anhörig repar sig bra och inte får några bestående men, för fy vilken otäck upplevelse.
 
En nära anhörig till mig var ute och sprang i morse då hon hörde någon ropa på sin hund och även till anhörig att hon skulle stanna. Anhörig stannade och hunden sprang fram till henne där hon stod alldeles stilla och hunden började då hugga och slita henne i handleden.
Hunden hade då slitit av kopplet och ägaren kom så klart springandes och fick väl bort hunden på nåt sätt.
Anhörig blödde så mycket att de inte hann invänta ambulans utan hundägaren körde henne direkt till akuten.
Hon är nu akut opererad men har frakturer, senor och leder är av osv. så det var rejäla hugg.
Självklart kan nog ingen svara på exakt varför hunden betedde sig så här men huvudet snurrar av frågor. Anhörig är hundvan, stod still och har förmodligen inte gjort nåt okunnigt som bör triggat hunden så varför gör den så här?
Jag är så ledsen för Anhörigs skull, för hundens ägare men även hunden😢
Men fy vad hemskt, för alla inblandade. Varför är nog svårt att svara på, ibland så blir det bara fel.
 
Får typ femton år sen var frun till en polis ute och rastade polisens tjänstemalinois. Hunden som alltså bodde hemma i familjen som hade barn, snedtände plötsligt och högg frun i armen på liknande sätt.

Så alltså väldigt välskolad hund, men nåt gick fel.

Ganska ot men kom att tänka på historien bara.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
34 085
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
21 767
Senast: Sel
·
  • Låst
Hundträning Lite funderingar så här en erfarenhet rikare. I fredags hade vi fågelhundsträning, superkul med apportering och släpspår. Vi kör alltid...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
13 851
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 275
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp