Varför gör han så?

L

luletjejen

När jag var ute och gick med min sköthäst förra veckan började han att dra ut överläppen allt vad han kunde och lyfte upp huvudet (lite svårt att förklara) Men betyder detta något speciellt eller vad det bara något som han gjorde?
Jaja, frågar man inget så får man ju inget veta!
 
Jag uppfattar det som om han flemar. helt normalt, alla hästar gör så för att undersöka en spännande lukt närmare
 
Tror att han kände en spännande lukt och ville undersöka den närmare bara...! Flemma kallas det tror jag
 
Hingstar gör så ofta när de känner lukten av brunstiga ston...
Men även andra hästar (ston, vallacker) gör så när de känner en stark lukt.
 
Som de andra sagt, så flemar hästen då den möts av en speciell lukt.
Inget att bry sig om , helt naturlig för hästar!!
Men visst ser det kul ut.

Sam
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 847
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 281
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
641
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
759

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp