Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Det är väl ganska uppenbart. Landsbygsbo har inget bättre för sig än att sitta inne och låta hatet och rädslan äta upp honom. Istället för att ta itu med sina problem så kräks han ut allt skit här. Som om det skulle hjälpa.

*Delvis knapplån*

Jag blir lite fascinerad, läser ni verkligen hela lbb:s inlägg innan ni svarar? Jag har haft mina duster med TS och försöker numera avhålla mig från diskussioner med honom men jag kan verkligen inte se någon främlingsfientlighet i hans inlägg. Snarare visar han på varför SD har tokfel i sina resonemang om att kriminalitet skulle vara kulturellt baserat.
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Jag har läst tillräckligt med rasistiska/allmänt hatiska inlägg från lbb... Det brukar komma när tråden har tagit fart. Eller så börjar lbb prata om något helt annat, och hävdar att det är precis det han menade från början.
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

delvis KL
Jag tycker att du bemöter inläggen på ett bra sätt i den här tråden, lbb.
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Det är väl ganska uppenbart. Landsbygsbo har inget bättre för sig än att sitta inne och låta hatet och rädslan äta upp honom. Istället för att ta itu med sina problem så kräks han ut allt skit här. Som om det skulle hjälpa.

Jaha, om du anser mina åsiker i den här tråden är skit, så anser du tydligen att brottslighet har etnisk bakgrund, Att invandrare per definition är mer brottsbenägna. för det är just dessa åsikter jag kritiserat. Men vill du så öppet tillhöra bottensatsen tillsammans med diverse smånassar så accepterar jag naturligtvis det, men jag skulle skämmas ögonen ur mig:devil:
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Jag har läst tillräckligt med rasistiska/allmänt hatiska inlägg från lbb... Det brukar komma när tråden har tagit fart. Eller så börjar lbb prata om något helt annat, och hävdar att det är precis det han menade från början.

Då synar jag väl dig.
Antingen så visar du med citat, eller så är det du som snackar så mkt skit som du har förstånd till,,beklagar.
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

delvis KL
Jag tycker att du bemöter inläggen på ett bra sätt i den här tråden, lbb.

Tack men var försiktig, snart är blir även du kritiserad för den du är inte det du säger;)
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Hur menar du? För den jag är, inte för det jag säger?
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Hur menar du? För den jag är, inte för det jag säger?

Nej men om du inte framför kritik mot mig, så riskerar du att få kritik för det.
Du ska självklart framföra det du anser rätt. Utan hänsyn till vad andra tycker.

Glömde ett kommatecken
ska vara
för den du är, inte det du säger
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Jag försöker att bemöta det folk säger, inte beroende på vem som säger det. Om jag får kritik för det, så må det vara hänt. Men jag är ändå nyfiken på vad du menar med "den du är".

(Jag är ingen språkpolis, så det var inte det jag avsåg med mitt inlägg.)
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Jag försöker att bemöta det folk säger, inte beroende på vem som säger det. Om jag får kritik för det, så må det vara hänt. Men jag är ändå nyfiken på vad du menar med "den du är".

(Jag är ingen språkpolis, så det var inte det jag avsåg med mitt inlägg.)

I den här tråden har jag framfört en åsikt som de flesta förnuftigt tänkande människorna håller med om.

Men jag har fått kritik för denna min åsikt. inte för att de inte håller med mig utan för att de sett mitt nick och sedan trakterat tangentbordet bara för att de är av den åsikten att LBB ska vi ge för han snackar bara skit.

Så det var med en gnutta satir jag varnade dig, för risken är att man behandlar dig på samma sätt.

Man angriper därför att där står LBB inte för vad som står förutom det.
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Då synar jag väl dig.
Antingen så visar du med citat, eller så är det du som snackar så mkt skit som du har förstånd till,,beklagar.

Tydligen var det bara gammaldags härskarteknik.
Bara skitsnack med andra ord...rena rama dallasfasoner.
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Jag har läst tillräckligt med rasistiska/allmänt hatiska inlägg från lbb... Det brukar komma när tråden har tagit fart. Eller så börjar lbb prata om något helt annat, och hävdar att det är precis det han menade från början.

fortfarande inget bevis för att du inte snackar skit.
synd att du smutsar ner din nick med dylikt mög. det är bättre att hålla sig till sanningen.:rofl:
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Jag har läst tillräckligt med rasistiska/allmänt hatiska inlägg från lbb... Det brukar komma när tråden har tagit fart. Eller så börjar lbb prata om något helt annat, och hävdar att det är precis det han menade från början.

Fortfarande inte hittat något som bekräftar ditt påstående?
är nog enklare att erkänner att du snackade mög när du anklagade mig för att vara rasist. :banana:

men eftersom du anser jag har fel så är det väl du som inte gillar dem som bor i rosengård...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Jag har läst tillräckligt med rasistiska/allmänt hatiska inlägg från lbb... Det brukar komma när tråden har tagit fart. Eller så börjar lbb prata om något helt annat, och hävdar att det är precis det han menade från början.

fortfarande inget livstecket, tydligen inser du att du snackar skit när du anklagar mig för rasissm:D
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

fortfarande inget livstecket, tydligen inser du att du snackar skit när du anklagar mig för rasissm:D

hoho..fortfarande inga bevis för att du cillamuffins inte ljuger och snackar skit när du anklagar mig för rassism?:banana:
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Jag har läst tillräckligt med rasistiska/allmänt hatiska inlägg från lbb... Det brukar komma när tråden har tagit fart. Eller så börjar lbb prata om något helt annat, och hävdar att det är precis det han menade från början.

hittills har du inte ens tordas svara, kräver ju både lite mod och en del intelligens.

När du torkat spyorna ur truten kan du ju visa var jag har skrivit rassistiska inlägg!

Men du lär inte hitta dem.
Rassistiska inlägg överlåter jag till SD;are och spysjuka snorungar
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

därför att det är viktigt att hela tiden belysa de verkliga orsakerna till problemen.

att invandrare är överepresenterade på kåkar är ingen som kan förneka.
men att vara så dum att man hävdar att de sitter där därför att de råkar komma från irak eller balkan visar ju på att man inte förstår dynamiken i det hela.

men det intressanta, hittills inte en enda förklarande kommentar från "bottensatsen"

Fast här tycker jag att du är lite fel på det. Sådana här trådar belyser inte något problem. Det brukar ju bara bli gräl mellan de som inte är främlingsfientliga, de som öppet är det och de som försöker argumentera för sina åsikter på ett vettigt sätt. Varje gång en sådan här tråd startas så spårar den ur.

Om du vill belysa ämnet måste du ha en annan infallsvinkel, ett helt annat upplägg än en tråd på senior, tycker jag. Eller vara en helt annan bukefalist.

De som är intresserade av ämnet dras inte med i tråden just pga all pajkastning folken emellan.

Det finns mycket forskning att hitta om kriminalitet, orsaker, riskfaktorer, brottsprevention osv. Detta är ett intressant ämne, ett av mina sk hjärteämne. Jag har pluggat 90 poäng kriminologi på Malmö Högskola och skulle mer än gärna gå vidare inom det, och även jobba med kriminella ungdomar och få bort dem från deras kriminella karriär.

Men att ge mig in i en sådan här tråd, mer än några få inlägg, vågar jag mig inte på pga personangrepp, misstolkningar och alla skitinlägg som samlas här.

Men ämnet som sådant är oerhört intressant och väldigt väldigt viktigt.
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Fast här tycker jag att du är lite fel på det. Sådana här trådar belyser inte något problem. Det brukar ju bara bli gräl mellan de som inte är främlingsfientliga, de som öppet är det och de som försöker argumentera för sina åsikter på ett vettigt sätt. Varje gång en sådan här tråd startas så spårar den ur.

Om du vill belysa ämnet måste du ha en annan infallsvinkel, ett helt annat upplägg än en tråd på senior, tycker jag. Eller vara en helt annan bukefalist.

De som är intresserade av ämnet dras inte med i tråden just pga all pajkastning folken emellan.

Det finns mycket forskning att hitta om kriminalitet, orsaker, riskfaktorer, brottsprevention osv. Detta är ett intressant ämne, ett av mina sk hjärteämne. Jag har pluggat 90 poäng kriminologi på Malmö Högskola och skulle mer än gärna gå vidare inom det, och även jobba med kriminella ungdomar och få bort dem från deras kriminella karriär.

Men att ge mig in i en sådan här tråd, mer än några få inlägg, vågar jag mig inte på pga personangrepp, misstolkningar och alla skitinlägg som samlas här.

Men ämnet som sådant är oerhört intressant och väldigt väldigt viktigt.

vad jag gjorde var ju at bevisa att etnicitet inte har med kriminalitet att göra.

På enklast tänkbara sätt. Genom att använda statistik.
Skulle det ha med etnicitet att göra skulle ju kriminaliteten öka i de kvarter dit "vinnarna" dvs de som lyckas få bra jobb, flyttar. Nu gör den ju inte det alltså är det ett bevis på att det är den sociala situationen i rosengård som är avgörande, inte hår eller hudfärg.

Och visst, det finns idioter som kallar mig rasist för den bedriften men det säger ju mer om dem än om mig.

Men att vara medvetet provokativ och samtidigt saklig och komma med fakta rör ju verkligen om i grytan. ;)

Min människosyn föraktar dumheten när den dyker upp i form av rasism.
Man kan och man ska diskutera problem med invandring, hur det påverkar ekonomi och sociala strukturer i vissa områden, men man ska göra det med fakta inte dynga.
Ämnet är som du säger alldeles för viktigt och intressant för det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp