Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

men hur kommer det sig att inte ens hos medlemmar till vad du beskriver som "sämre" tar med sig problemen från området när de flyttar?

Man blir som man umgås. Typ.

De kan inte ta med sig problemen när de flyttar då de inte alls sitter i den situationen längre. De har tagit sig från ett dåligt område och in i ett bättre, har inte kvar de kriminella utanför dörren och känner en bättre gemenskap med ickekriminella.

Likväl som att mina barn riskerar att bli kriminella om jag flyttar till Rosengård, så är chansen stor att det är just tvärtom också. Att de som flyttar därifrån gör en tvärtomresa.

Om alla riskfaktorer stämmer i ett dåligt område är ju risken för kriminalitet större, men alla stämmer ju inte i ett icke kriminellt område.

Jag yrar. Men något svarade jag nog på.
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

En enkel fråga bara, varför starta såna här trådar öht. gång på gång på gång? Grälsjuk? Bara trasiga leksaker som barn? Inga kompisar längre?

Det börjar bli enormt tjatigt detta med invandringssnack, papperslös-snack och allt annat som vissa använder som bränsle och andra länkar till in absurdum tex. på fejjan.

Det finns dom som jag vet om som kommer att rösta på SD bara för att dom ledsnat på allt tjaffs om, som en uttryckte sig, "blattifikationstjaffset". Det är ingen jag känner som uttalade sig så, det var en medelålders man i ett gäng på ett fik.
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Man blir som man umgås. Typ.

De kan inte ta med sig problemen när de flyttar då de inte alls sitter i den situationen längre. De har tagit sig från ett dåligt område och in i ett bättre, har inte kvar de kriminella utanför dörren och känner en bättre gemenskap med ickekriminella.

Likväl som att mina barn riskerar att bli kriminella om jag flyttar till Rosengård, så är chansen stor att det är just tvärtom också. Att de som flyttar därifrån gör en tvärtomresa.

Om alla riskfaktorer stämmer i ett dåligt område är ju risken för kriminalitet större, men alla stämmer ju inte i ett icke kriminellt område.

Jag yrar. Men något svarade jag nog på.

nej du yrar inte. de som är som folk är mest och lyckas få jobb flyttar.
de krimminella, de utslagna de, får inga lägenheter ngn annan stans och tvingas stanna. på så vis ökas andel som lever i utanförskap hela tiden.

eftersom det hela tiden fylls på, dels med familjer som tvingas dit för de inte får boende ngn annan stans och dels med nya svenskar som först ska skapa sig ett liv.
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

En enkel fråga bara, varför starta såna här trådar öht. gång på gång på gång? Grälsjuk? Bara trasiga leksaker som barn? Inga kompisar längre?

Det börjar bli enormt tjatigt detta med invandringssnack, papperslös-snack och allt annat som vissa använder som bränsle och andra länkar till in absurdum tex. på fejjan.

Det finns dom som jag vet om som kommer att rösta på SD bara för att dom ledsnat på allt tjaffs om, som en uttryckte sig, "blattifikationstjaffset". Det är ingen jag känner som uttalade sig så, det var en medelålders man i ett gäng på ett fik.

därför att det är viktigt att hela tiden belysa de verkliga orsakerna till problemen.

att invandrare är överepresenterade på kåkar är ingen som kan förneka.
men att vara så dum att man hävdar att de sitter där därför att de råkar komma från irak eller balkan visar ju på att man inte förstår dynamiken i det hela.

men det intressanta, hittills inte en enda förklarande kommentar från "bottensatsen"
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

läs, förstå och uttala dig sedan. reagera inte bara för att det är jag som skriver:D

Min läsförståelse är det inget fel på, inte heller min förmåga att analysera text heller.

Däremot finns det övrigt att önska vad gäller din förmåga att uttrycka dig i skrift
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

att invandrare är överepresenterade på kåkar är ingen som kan förneka.
Nej, men varför det är så många invandrare som sitter där har att göra med hur rättssystemet ser på dem. Nu kommer jag inte ihåg vem det var, men det var en kvinnlig forskare som hade tittat på bevisningen vad gällde våldtäktsfall. Hon hade jämfört vilka bevis som fick män dömda och vilka som ogillades av domstolen. Hon hade också tittat på vilka tjejerna var som blev våldtagna.

I nästan 100% av fallen där en "utländsk" man hade våldtagit en svensk tjej dömdes han. I de fallen där det fanns exakt samma bevisning på en svensk kille som hade våldtagit en svensk tjej var utslaget inte alls så högt. Någon från domstolsväsendet hade gått in och förklarat att det handlar om trovärdighet. Om en tjej ifrån finare förorten säger att hon blivit våldtagen av en kille från sämre förorten så tror man på tjejen. Ifall de är mer jämlika i samhället menades det på att bevisningen måste vara starkare. Det är illa!! Vaddå lika inför lagen?
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Min läsförståelse är det inget fel på, inte heller min förmåga att analysera text heller.

Däremot finns det övrigt att önska vad gäller din förmåga att uttrycka dig i skrift

eftersom flertalet verkar ha läst raderna och förstått dem så...:grin:
men då anser du tydligen att jag har fel i min analys. gör en själv då får vi se var du står...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Nej, men varför det är så många invandrare som sitter där har att göra med hur rättssystemet ser på dem. Nu kommer jag inte ihåg vem det var, men det var en kvinnlig forskare som hade tittat på bevisningen vad gällde våldtäktsfall. Hon hade jämfört vilka bevis som fick män dömda och vilka som ogillades av domstolen. Hon hade också tittat på vilka tjejerna var som blev våldtagna.

I nästan 100% av fallen där en "utländsk" man hade våldtagit en svensk tjej dömdes han. I de fallen där det fanns exakt samma bevisning på en svensk kille som hade våldtagit en svensk tjej var utslaget inte alls så högt. Någon från domstolsväsendet hade gått in och förklarat att det handlar om trovärdighet. Om en tjej ifrån finare förorten säger att hon blivit våldtagen av en kille från sämre förorten så tror man på tjejen. Ifall de är mer jämlika i samhället menades det på att bevisningen måste vara starkare. Det är illa!! Vaddå lika inför lagen?

de flesta som fastnar i brottslighet växer in i den.
bor man i belastat område så blir naturligtvis risken högre oberoende hårfärg eller etnisitet.

det slår tråkigt nog igenom vid en del bedömningar.
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

eftersom flertalet verkar ha läst raderna och förstått dem så...:grin:
men då anser du tydligen att jag har fel i min analys. gör en själv då får vi se var du står...

Varför skulle jag anse det?

Jag tycker att "analysen" redan är gjord, man behöver ju inte uppfinna hjulet igen vet du. Ditt inlägg är även så skrivet att det drar fokus från din "analys"
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Varför skulle jag anse det?

Jag tycker att "analysen" redan är gjord, man behöver ju inte uppfinna hjulet igen vet du. Ditt inlägg är även så skrivet att det drar fokus från din "analys"

bevisa det då!

1 påstående 2 frågor.

Vissa områden i malmö och andra städer uppvisar en extremt hög brottslighet, vandalism, socialbidragsberoende och höga andelar sjukskrivningar. Det är mitt påstående.Stämmer det, ja eller nej?

Min första fråga blir då (väldigt provokativ)
Är det för andelen boende i dessa områden till så stor del är icke europeiska
musslimer och romer?


A fieldday för alla SD;are eller hur.Vad tror den här kommentaren betyder, att jag köper teorin om etnisk orsak till brott?


Men så kommer min andra fråga.

Varför stiger inte krimminaliteten, vandalismen o sjukskrivningarna i andra områden i ex malmö ..eftersom så stora andelar av befolkningen i de belastade områdena årligen flyttar dit? Stämmer det, ja eller nej?

För man har ju fastställt att när folk får jobb o ordnade förhållande dvs möjlighet att flytta så gör man det. någonstans mellan 10 0 20 % om året.Stämmer det, ja eller nej?

Är orsaken att andelen romer o musslimer är så hög dvs orsaken är just att det är romer eller musslimer så skulle ju problemen flytta med när man flyttar in till andra områden eller hur? Stämmer det, ja eller nej?


så din kommentar "Herregud.... " är antingen för du tycker att allt stämmer eller för att det är helt galet..
Så hur ska du hadet?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Nej, men varför det är så många invandrare som sitter där har att göra med hur rättssystemet ser på dem. Nu kommer jag inte ihåg vem det var, men det var en kvinnlig forskare som hade tittat på bevisningen vad gällde våldtäktsfall. Hon hade jämfört vilka bevis som fick män dömda och vilka som ogillades av domstolen. Hon hade också tittat på vilka tjejerna var som blev våldtagna.

I nästan 100% av fallen där en "utländsk" man hade våldtagit en svensk tjej dömdes han. I de fallen där det fanns exakt samma bevisning på en svensk kille som hade våldtagit en svensk tjej var utslaget inte alls så högt. Någon från domstolsväsendet hade gått in och förklarat att det handlar om trovärdighet. Om en tjej ifrån finare förorten säger att hon blivit våldtagen av en kille från sämre förorten så tror man på tjejen. Ifall de är mer jämlika i samhället menades det på att bevisningen måste vara starkare. Det är illa!! Vaddå lika inför lagen?

Instämmer i att det finns en del systematisk (oreflekterat, ofta!) förtryck/rasism i detta. Det visar mängder av studier i USA där sannolikheten att åka dit är betydligt högre för en person med annat ursprung än vit amerikan.

Vidare så skulle jag vilja ge ett exempel som hänt i min närhet nyligen.

En flicka har under lång tid blivit hånad, retad och trakasserad för sitt etniska ursprung och hon har blivit kallad hora.

Skyldiga är en hel klass killar som vanligtvis är mycket trevliga mot lärare och varandra. Nu visar det sig att de inte är så trevliga mot den flickan.

Kurator har då tagit upp det som kommit fram med hela gruppen och sagt att det är oacceptabelt, det måste sluta nu. Om inte så kommer kontakter tas med föräldrar.

Nu har lärare reagerat på att kurator var "för hård" mot gruppen som ju "egentligen" är bra killar.
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

KL mig själv.

Inser att jag är ganska OT, men det jag syftar på är att det är så lätt att anse något utan att reflektera över det.

"Bra" personer förväntas vara "bra" och "dåliga" är "dåliga".

Mycket handlar om den status samhället visar olika grupper och vilken status könet har.
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

kl

Man kan förklara det hela med ett gammalt ordspråk:

" När båset är tomt- bits kon"

Dvs om folk inte har det bra ( materiellt, eller psykosocialt) då hittar man ofta på en massa skit. Särskilt om man känner att situationen man lever i är hopplös och att man inte själv kan påverka den.
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

kl

Man kan förklara det hela med ett gammalt ordspråk:

" När båset är tomt- bits kon"

Dvs om folk inte har det bra ( materiellt, eller psykosocialt) då hittar man ofta på en massa skit. Särskilt om man känner att situationen man lever i är hopplös och att man inte själv kan påverka den.

om en normalurval flyttar in i ett område och endast de som lyckas slå sig in i vårt samhälle med allt vad det innebär, flyttar därifrån så är det ju ganska självklart att det området förfaller med allt svårare problem så som arbetslöshet, sjukskrivningar o brottslighet.
Det har inte ett skit att göra med om de som bor där kommer från svedala eller balkan.
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

bevisa det då!

1 påstående 2 frågor.

Vissa områden i malmö och andra städer uppvisar en extremt hög brottslighet, vandalism, socialbidragsberoende och höga andelar sjukskrivningar. Det är mitt påstående.Stämmer det, ja eller nej?

Min första fråga blir då (väldigt provokativ)
Är det för andelen boende i dessa områden till så stor del är icke europeiska
musslimer och romer?


A fieldday för alla SD;are eller hur.Vad tror den här kommentaren betyder, att jag köper teorin om etnisk orsak till brott?


Men så kommer min andra fråga.

Varför stiger inte krimminaliteten, vandalismen o sjukskrivningarna i andra områden i ex malmö ..eftersom så stora andelar av befolkningen i de belastade områdena årligen flyttar dit? Stämmer det, ja eller nej?

För man har ju fastställt att när folk får jobb o ordnade förhållande dvs möjlighet att flytta så gör man det. någonstans mellan 10 0 20 % om året.Stämmer det, ja eller nej?

Är orsaken att andelen romer o musslimer är så hög dvs orsaken är just att det är romer eller musslimer så skulle ju problemen flytta med när man flyttar in till andra områden eller hur? Stämmer det, ja eller nej?


så din kommentar "Herregud.... " är antingen för du tycker att allt stämmer eller för att det är helt galet..
Så hur ska du hadet?

Nop, tänker inte svara, det finns studier att tillgå, av människor med koll... Du skriver musslimer, tar udden av hela upplägget:grin:
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Varför ödslar jag tid på den här tråden? Den osar troll.
Men trots det vill jag påtala att dels stämmer det Ramona skrev tidigare och dels så är invandrarna överrepresenterade bland "småbrott", bland dom riktigt grova brotten så är det etniska svenskar som är klart överrepresenterade.

Sen att Sverige är ett invandrarskyggt land och slussar samman alla invandrare på samma ort, ger dom inte jobb, fryser ute med mera gör att dom blir fast där dom sitter. Motarbetar man, diskriminerar, fryser ut en person tillräckligt länge så bryts den ner med tiden och börjar tvivla på sig själv, oavsett hur stark den en gång var. Mat behöver alla för att överleva och att leva på bidrag håller inte så då snattar dom, stjäl mm Samhället ger inget hopp till den utsatta
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Nop, tänker inte svara, det finns studier att tillgå, av människor med koll... Du skriver musslimer, tar udden av hela upplägget:grin:

det gör du rätt i focusera på stavningen och missa det essensiella. förenklar världsbilden en aning men vissa missar ju så gärna:rofl:
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

Varför ödslar jag tid på den här tråden? Den osar troll.
Men trots det vill jag påtala att dels stämmer det Ramona skrev tidigare och dels så är invandrarna överrepresenterade bland "småbrott", bland dom riktigt grova brotten så är det etniska svenskar som är klart överrepresenterade.

Sen att Sverige är ett invandrarskyggt land och slussar samman alla invandrare på samma ort, ger dom inte jobb, fryser ute med mera gör att dom blir fast där dom sitter. Motarbetar man, diskriminerar, fryser ut en person tillräckligt länge så bryts den ner med tiden och börjar tvivla på sig själv, oavsett hur stark den en gång var. Mat behöver alla för att överleva och att leva på bidrag håller inte så då snattar dom, stjäl mm Samhället ger inget hopp till den utsatta

om du läser igenom trådstarten ser du att jag inte hänger ut invandrarna, att jag klart pekar på grundorsaken till att vissa områden har större problem än andra och att det inte har med etnisitet att göra.
trollen får du nog leta bland rättstavarna den här gången;)

vad som är klart att de som flyttar från problemområden inte höjer krimminaliteten i de områden de flyttar till.
 
Sv: Varför hög krimminalitet i vissa områden i ex. rosengård

En enkel fråga bara, varför starta såna här trådar öht. gång på gång på gång? Grälsjuk? Bara trasiga leksaker som barn? Inga kompisar längre?

Det börjar bli enormt tjatigt detta med invandringssnack, papperslös-snack och allt annat som vissa använder som bränsle och andra länkar till in absurdum tex. på fejjan.

Det finns dom som jag vet om som kommer att rösta på SD bara för att dom ledsnat på allt tjaffs om, som en uttryckte sig, "blattifikationstjaffset". Det är ingen jag känner som uttalade sig så, det var en medelålders man i ett gäng på ett fik.

Det är väl ganska uppenbart. Landsbygsbo har inget bättre för sig än att sitta inne och låta hatet och rädslan äta upp honom. Istället för att ta itu med sina problem så kräks han ut allt skit här. Som om det skulle hjälpa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp