Varför knastrar det i nacken?

Texaz

Trådstartare
Som rubriken säger, varför knastrar det i nacken när jag rör huvudet?

Känner mig inte orolig, men undrar bara vad det beror på?? :confused:
 
Det är troligtvis ljudet från ledytor som gnids mot varandra. Ofarligt, men kan gå att träna bort (starkare muskler i nacken som ”avlastar” lederna). :)

Jag har väldigt spända muskler i nacken och får som mest knaster efter exempelvis kiropraktorbesök eller på annat sätt lossar på spänningarna, så för mig är knastret positivt (även om det antagligen vore ännu bättre om jag tränade nacken :D).
 
Det är troligtvis ljudet från ledytor som gnids mot varandra. Ofarligt, men kan gå att träna bort (starkare muskler i nacken som ”avlastar” lederna). :)

Jag har väldigt spända muskler i nacken och får som mest knaster efter exempelvis kiropraktorbesök eller på annat sätt lossar på spänningarna, så för mig är knastret positivt (även om det antagligen vore ännu bättre om jag tränade nacken :D).
Tack för svar, att jag är spänd i de musklerna stämmer, så antar att det är "positivt" att det knastrar, dvs att jag löser upp spänningarna??
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
360
Kropp & Själ På senare tid har det börjat knastra nåt alldeles orimligt i min nacke. Ligger jag t.ex. på rygg med lite höjd kudde i sängen och ska...
2
Svar
27
· Visningar
2 240
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
778
Senast: tott
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
342
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Vi som letar hus
  • Komma i kontakt med Telia

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp