Varför krympte buke?

Varför ens ställa och diskutera frågan "Varför krympte buke" , när "varför är du ens kvar här personerna" har försvunnit.

Jag förstår inte vad du menar med ovan? Vilka har försvunnit?
Att ställa frågan varför krympte Buke är ju en lika okej fråga att ställa som vad blir mitt föl för färg, vilken kattmat har mest kött, har någon använt duplexskor eller hur ska jag hantera min sambos alkoholvanor - det är just ett diskussionsforum.

Men framförallt förstår jag inte vad du varken försöker diskutera eller vill föra fram? Var du här för 5 - 10 - 15 år sedan och har sett förändringarna eller försöker du pussla ihop hur det var och anta varför?
 
Men jag tror försöket att klumpa ihop allt för mer trafik var spiken i kistan. Hade underforumen varit kvar tror jag det skulle kunnat vända.
Håller med om detta! Tror folk kommer söka sig vidare från Fbs forum så småningom, just pga att de är så dåligt uppbyggda. Jag vet många som slutat vara aktiva där, bland annat jag själv.

Det hade varit bra om Buke varit ett bättre alternativ, då hade nog aktiviteten ökat. Men det kräver att underforumen kommit tillbaka. Ingen som vill diskutera t.ex. körning kommer sitta och klicka runt för att sålla ut trådar som intresserar dem. Det måste vara lättillgängligt.
 
Håller med om detta! Tror folk kommer söka sig vidare från Fbs forum så småningom, just pga att de är så dåligt uppbyggda. Jag vet många som slutat vara aktiva där, bland annat jag själv.

Det hade varit bra om Buke varit ett bättre alternativ, då hade nog aktiviteten ökat. Men det kräver att underforumen kommit tillbaka. Ingen som vill diskutera t.ex. körning kommer sitta och klicka runt för att sålla ut trådar som intresserar dem. Det måste vara lättillgängligt.

Jag tycker också att det var en stor förlust att ta bort underforumen av den anledning du nämner.

kl

Jag tycker också att det var till det sämre att lägga Fritid som ett eget forum. Allt som ligger där kunde lika gärna legat kvar på Allmänt enligt min mening. Tyvärr känns det som att det blir mindre aktivitet i trådarna på Fritid. Jag t ex kollar alltid in Allmänt först och jag går ibland inte vidare till Fritid.
 
Jag tycker också att det var till det sämre att lägga Fritid som ett eget forum. Allt som ligger där kunde lika gärna legat kvar på Allmänt enligt min mening. Tyvärr känns det som att det blir mindre aktivitet i trådarna på Fritid. Jag t ex kollar alltid in Allmänt först och jag går ibland inte vidare till Fritid.
Jaa, jag glömmer ofta bort att gå in på fritid, trots att det finns roliga trådar där som jag gillar, men inte brytt mig om att bevaka. Jag får även ofta tänka "låg den där tråden under allmänt eller fritid?", så går jag in och letar, men hittar inte för jag läst slarvigt, sen så skiter jag i det istället och tänker att tråden säkert ploppar upp nån annan gång.

KL Jag som rider western hade tidigare bevakat det forumet, när det slogs ihop kan jag inte längre göra det utan att bevaka hela avel & grenar, iaf som jag fattat det. Det gör att jag istället inte bevakar det alls, och inte ens går in och kollar under den delen av forumet längre.
 
Jag tror att det helt enkelt blir lite väl otillgängligt, att sålla bland trådarna med hjälp av prefix, jämfört med underforum.

Kanske kunde vi få tillbaka lite underforum inom häst, snälla @Gunnar ?
Håller med, är mycket mindre inne på hästsidan av buke nu efter underforumen försvann, känns lite kontraproduktivt att göra hästforumet mindre intressant/mer svårnavigerat när buke är just ett hästforum i första hand.
 
Ja men då får du väl vara nöjd som forumet ser ut nu då. Kunskaper flyttar till andra ställen och kvar blir tramset och xx- tråden del 147 och moderatorernas kamp att hålla skutan flytande med sina utbrutna trådar. Jätteintressant 🙄.
Men om du nu är så missnöjd är det väl bara att lämna? Just nu känns det som du skapar dålig stämning för oss andra som trivs.
 
Jag tycker också att det var en stor förlust att ta bort underforumen av den anledning du nämner.

kl

Jag tycker också att det var till det sämre att lägga Fritid som ett eget forum. Allt som ligger där kunde lika gärna legat kvar på Allmänt enligt min mening. Tyvärr känns det som att det blir mindre aktivitet i trådarna på Fritid. Jag t ex kollar alltid in Allmänt först och jag går ibland inte vidare till Fritid.
Detta visar ganska klart på lite av problemet. Jag kommer ta till mig detta och försöka se om det finns någon bra lösning.

Men som jag ser det är det lite problematiskt att man vill dela upp de ganska inaktiva grenforumen i separata forum. Men tycker att allt helst skulle ligga under ett forum med Allmänt som är extremt aktivt.

Jag har förståelse för att det kanske är mer av täta skott mellan grenar och att de kanske är lättare att särskilja och att allmänna och fritidsämnen möjligen är svårare att se var de passar. Men risken tror jag finns att fler och fler, om det inte redan sker, enbart går in under Allmänt.

Argumentet om att kunna bevaka ett grenforum är bra.
Möjligen skulle man kunna återställa många grenforum, men synligheten skulle inte kunna öka, de skulle i så fall bli underforum till Avel & Grenar.
Vet inte hur mycket skillnad det skulle göra?
Kanske det även skulle kunna ordnas med möjlighet att bevaka prefix. Om det skulle vara vettigt eller ens möjligt vet jag inte.

Jag lyssnar och tar åt mig och försöker lösa saker så bra som möjligt, så tips och förslag tas tacksamt emot.
 
Detta visar ganska klart på lite av problemet. Jag kommer ta till mig detta och försöka se om det finns någon bra lösning.

Men som jag ser det är det lite problematiskt att man vill dela upp de ganska inaktiva grenforumen i separata forum. Men tycker att allt helst skulle ligga under ett forum med Allmänt som är extremt aktivt.

Jag har förståelse för att det kanske är mer av täta skott mellan grenar och att de kanske är lättare att särskilja och att allmänna och fritidsämnen möjligen är svårare att se var de passar. Men risken tror jag finns att fler och fler, om det inte redan sker, enbart går in under Allmänt.

Argumentet om att kunna bevaka ett grenforum är bra.
Möjligen skulle man kunna återställa många grenforum, men synligheten skulle inte kunna öka, de skulle i så fall bli underforum till Avel & Grenar.
Vet inte hur mycket skillnad det skulle göra?
Kanske det även skulle kunna ordnas med möjlighet att bevaka prefix. Om det skulle vara vettigt eller ens möjligt vet jag inte.

Jag lyssnar och tar åt mig och försöker lösa saker så bra som möjligt, så tips och förslag tas tacksamt emot.


Hur du än gör, så är du ju vår hjälte även om vi gnisslar o gnäller, annars hade vi ju lämnat för länge sedan. Slutligen brukar vi kunna mötas på mitten, precis som det ska vara. Så ta fram Captain Morgan så tar vi en sing-a-long i kväll. ;)
 
Detta visar ganska klart på lite av problemet. Jag kommer ta till mig detta och försöka se om det finns någon bra lösning.

Men som jag ser det är det lite problematiskt att man vill dela upp de ganska inaktiva grenforumen i separata forum. Men tycker att allt helst skulle ligga under ett forum med Allmänt som är extremt aktivt.

Jag har förståelse för att det kanske är mer av täta skott mellan grenar och att de kanske är lättare att särskilja och att allmänna och fritidsämnen möjligen är svårare att se var de passar. Men risken tror jag finns att fler och fler, om det inte redan sker, enbart går in under Allmänt.

Argumentet om att kunna bevaka ett grenforum är bra.
Möjligen skulle man kunna återställa många grenforum, men synligheten skulle inte kunna öka, de skulle i så fall bli underforum till Avel & Grenar.
Vet inte hur mycket skillnad det skulle göra?
Kanske det även skulle kunna ordnas med möjlighet att bevaka prefix. Om det skulle vara vettigt eller ens möjligt vet jag inte.

Jag lyssnar och tar åt mig och försöker lösa saker så bra som möjligt, så tips och förslag tas tacksamt emot.

Jag är absolut ingen expert på hur man bygger upp forum utan går bara på min känsla. Jag tycker inte alls att det är motsägelsefullt att å ena sidan vilja ha grenforum som western/dressyr/hoppning etc. och å andra sidan INTE vilja att Fritid ska vara ett forum skilt från Allmänt. När det gäller grenforum är man kanske exempelvis jätteintresserad av hoppning men totalt ointresserad av western. Då blir det väldigt plottrigt och svåröverskådligt att både läsa och skriva när allt är samlat under Avel/Grenar, även om man kan filtrera på prefix.

När det gäller Allmänt/Fritid så tycker jag helt enkelt inte att det det finns någon riktig anledning till just denna uppdelning eller att det finns anledning till en uppdelning över huvud taget. Fritid, i motsats till vad liksom? Arbetsliv...? Jag ser ingen anledning till att inte alla ej häst/barn/djurrelaterade diskussioner skulle kunna hamna under Allmänt.
 
Jag är absolut ingen expert på hur man bygger upp forum utan går bara på min känsla. Jag tycker inte alls att det är motsägelsefullt att å ena sidan vilja ha grenforum som western/dressyr/hoppning etc. och å andra sidan INTE vilja att Fritid ska vara ett forum skilt från Allmänt. När det gäller grenforum är man kanske exempelvis jätteintresserad av hoppning men totalt ointresserad av western. Då blir det väldigt plottrigt och svåröverskådligt att både läsa och skriva när allt är samlat under Avel/Grenar, även om man kan filtrera på prefix.

När det gäller Allmänt/Fritid så tycker jag helt enkelt inte att det det finns någon riktig anledning till just denna uppdelning eller att det finns anledning till en uppdelning över huvud taget. Fritid, i motsats till vad liksom? Arbetsliv...? Jag ser ingen anledning till att inte alla ej häst/barn/djurrelaterade diskussioner skulle kunna hamna under Allmänt.

Håller med om allt detta.
 
Jag har sedan det gjordes om också gått in mycket mindre på forum. Jag kollar på senaste nytt. Men där blir det också lite ojämnt då det tex är icke hästiga diskussioner som är mest aktiva och i majoritet. Jag gillar verkligen den delen av Buke också, men saknar hästdelen. Hur de delarna ska bli mer aktiva vet jag inte, men det känna som problemet blir lite extra påverkat av att de inte syns så väl om man inre letat. Och för en helt ny som går in ser Buke mest ut som ett forum för verkligen allt annat än häst

Och den breda delen som är sas "off topic" från häst tycker jag som sagt om, ser som en styrka som Buke etc. Men det vore bra få båda delarna igen i ett utopia
 
Detta visar ganska klart på lite av problemet. Jag kommer ta till mig detta och försöka se om det finns någon bra lösning.

Men som jag ser det är det lite problematiskt att man vill dela upp de ganska inaktiva grenforumen i separata forum. Men tycker att allt helst skulle ligga under ett forum med Allmänt som är extremt aktivt.

Jag har förståelse för att det kanske är mer av täta skott mellan grenar och att de kanske är lättare att särskilja och att allmänna och fritidsämnen möjligen är svårare att se var de passar. Men risken tror jag finns att fler och fler, om det inte redan sker, enbart går in under Allmänt.

Argumentet om att kunna bevaka ett grenforum är bra.
Möjligen skulle man kunna återställa många grenforum, men synligheten skulle inte kunna öka, de skulle i så fall bli underforum till Avel & Grenar.
Vet inte hur mycket skillnad det skulle göra?
Kanske det även skulle kunna ordnas med möjlighet att bevaka prefix. Om det skulle vara vettigt eller ens möjligt vet jag inte.

Jag lyssnar och tar åt mig och försöker lösa saker så bra som möjligt, så tips och förslag tas tacksamt emot.
Det torde vara enkelt att göra frågan om underforum eller prefix till hur sidorna presenteras i webläsaren, till en enkel profilinställning.

De som föredrar underforum under t.ex Häst väljer det i sin profil, samtidigt som samma användare visar Allmänt i prefix-mode.
 
Jag tycker att jag sett många nya nick starta trådar under hund de senaste veckorna. Jättekul! Både nya användare och gamla som kanske inte vart jätteaktiva på sistone.
Jag läser inte så jätteofta på hund men jag såg nån tråd av nån användare som inte brukar skriva så mycket inlägg, men bemötandet var som att hen skulle jagas från buke fortast möjligt typ. Jättetrist att se och tänkte att det är inte konstigt om inte nya vågar skriva.
 
Jag läser inte så jätteofta på hund men jag såg nån tråd av nån användare som inte brukar skriva så mycket inlägg, men bemötandet var som att hen skulle jagas från buke fortast möjligt typ. Jättetrist att se och tänkte att det är inte konstigt om inte nya vågar skriva.

Jag tror jag vet vilken tråd du syftade på och den hade minst sagt en blandad radda med svar, jag hoppas TS lyckades sila lite där. Det var trevliga och informativa inlägg också men det rörde sig kring en rätt laddad fråga.
Det har startats flera nya trådar utöver den dock, av användare som jag, i alla fall, inte sett mycket av tidigare. Vissa inte alls. Det är kul att se! :)
 
Jag har varit med nästan från när forumet en gång startades, under ett par olika användarnamn, men valde i somras att helt sluta skriva och läsa. Främst för hur @Gunnar behandlade en annan medlem som varit med lika länge som jag men även mycket för hur illa en del beter sig här inne.

Nu för ett litet tag sedan fick jag frågan om jag inte kunde gå in och läsa i jakttråden på Allmänt.

En hel grupp som gav sig på en enskild person, spelade allan och höll på. Påstod saker som att ”white trash”, ”redneck” och ”hillbilly” inte används nedsättande. Ni som tyckte det var så roligt, vad skall man kalla er? White trash?

Det borde varit solklart med flera avstängningar men när jag kollar så har inte en enda av de som var aktiva i häcklandet blivit det.
 
Jag har varit med nästan från när forumet en gång startades, under ett par olika användarnamn, men valde i somras att helt sluta skriva och läsa. Främst för hur @Gunnar behandlade en annan medlem som varit med lika länge som jag men även mycket för hur illa en del beter sig här inne.

Nu för ett litet tag sedan fick jag frågan om jag inte kunde gå in och läsa i jakttråden på Allmänt.

En hel grupp som gav sig på en enskild person, spelade allan och höll på. Påstod saker som att ”white trash”, ”redneck” och ”hillbilly” inte används nedsättande. Ni som tyckte det var så roligt, vad skall man kalla er? White trash?

Det borde varit solklart med flera avstängningar men när jag kollar så har inte en enda av de som var aktiva i häcklandet blivit det.
Ett stort antal inlägg i den tråden har raderats, användare har varnats.

Nu skall vi inte dra igång det igen men vad jag såg var det ingen som sa något om att det inte skulle vara nedsättande, däremot höll folk inte med om att det skulle betyda inavlad byfåne.

Ibland väljer vi även att låta en del tjafs och dåligt beteende stå kvar då jag anser att det straffar de som beter sig dåligt mer än att vi bara rensar bort bevisen.

Vi håller också lite extra koll på de som varnats eller ofta beter sig sämre, om dåligt beteende upprepas kan det till slut leda till längre eller permanenta banningar.

En användare i tråden valde att be att få sitt användarkonto raderat vilket är väldigt tråkigt och det är något som jag tycker både vi som modererar och de som var på den andra sidan i diskussionen bör fundera över om vi kunde gjort något annorlunda.
 

Liknande trådar

Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 971
Senast: Otherside
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 639
Senast: flera_00
·
Tjatter Covid-19 vaccin.... Sambo och jag hade en diskussion ikväll om vi ska vaccinera oss eller ej.... Skillnad på oss är Jag har Facebook...
87 88 89
Svar
1 766
· Visningar
75 552
Senast: honung
·
Gnägg Jag hoppas den får ligga här, tycker den kan passa in på flera ställen men kanske bäst här. Jag är absolut inget proffs på hästar...
Svar
6
· Visningar
923
Senast: Vinterbad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp