Varför krympte buke?

Bukemaffia eller inte, det här är något som drabbat de flesta diskussionssajter. Snarare vore det konstigt om Buke inte drabbats?

Själv tycker jag det är synd, i stället för stora forum med olika grupper har vi fått en massa svårföljda små FB-grupper.
Det är nog en anledning till Fb succén att man får vara i sina grupper och inkludera eller exkludera vilka man vill utan att nån överkucku ska lägga sig i vad man diskuterar
 
Tycker det är lättare att diskutera på Fb för där vet man vilka man diskuterar med. Här vet man inte det och med det går det heller inte att lita på vad som är dåligt eller bra, sant eller påhitt
Hur kan du tro att du vet vilka du diskuterar med på FB?

Många, väldigt många, använder olika sorters falska namn, som kanske verkar vara "riktiga". Det går utmärkt att t.ex. kalla sig Johan Karlsson. Så länge den som kallar sig Johan Karlsson inte på ett utmanande sätt bryter mot Facebooks regelverk, så kommer det inte att kontrolleras om det verkligen är en Johan Karlsson som finns i verkligheten eller ej.

Dessutom så är det extremt svårt att veta vem man diskuterar med på FB, i grupper som har mer än några få medlemmar. Hur tror du att du kan veta vem det är om du inte har en personlig relation till vederbörande? I grupper med tusentals medlemmar, så är det fullständigt omöjligt.

Varje gång ett namn på FB leder till en person med "tom" eller nästan tom profil, så kan det vara ett alias.
 
Tror ni att det spelar in mycket att Bukefalos inte finns som app?
Varför det?

Jag kanske är extremist, men jag håller min telefon så ren som möjligt från appar i största allmänhet.
De enda apparna jag har är sådant som bankid, swish, bankens app för betalningar och de appar som egentligen är en del av telefonens operativsystem (fast man valt att tekniskt organisera dem som appar).

Appar från diverse utgivare tar batteritid, allokerar resurser (inklusive minne och batteri) som man knappt vilka det är, startar "plats", läser av vilka jag ringt eller skickat sms till, och skickar information om mig och mitt beteende till olika intressenter som kan tjäna pengar på att sälja information om mig...

Måste jag tillfälligt använda en app för något, så avinstallerar jag den så fort den använts.

Det är svårt att skydda sin integritet i mobiltelefonen.

Det går utmärkt att göra det mesta i telefonen, utan att köra appar....
 
Varför det?

Jag kanske är extremist, men jag håller min telefon så ren som möjligt från appar i största allmänhet.
De enda apparna jag har är sådant som bankid, swish, bankens app för betalningar och de appar som egentligen är en del av telefonens operativsystem (fast man valt att tekniskt organisera dem som appar).

Appar från diverse utgivare tar batteritid, allokerar resurser (inklusive minne och batteri) som man knappt vilka det är, startar "plats", läser av vilka jag ringt eller skickat sms till, och skickar information om mig och mitt beteende till olika intressenter som kan tjäna pengar på att sälja information om mig...

Måste jag tillfälligt använda en app för något, så avinstallerar jag den så fort den använts.

Det är svårt att skydda sin integritet i mobiltelefonen.

Det går utmärkt att göra det mesta i telefonen, utan att köra appar....
Jag säger inte att jag vill ha det som app, men gissade att andra kanske vill. För min del bryr jag mig inte, tycker att det fungerar bra såhär.
 
Det är nog en anledning till Fb succén att man får vara i sina grupper och inkludera eller exkludera vilka man vill utan att nån överkucku ska lägga sig i vad man diskuterar
Om det är du som har en grupp på Facebook och inkluderar eller exkluderar vilka du vill - så är det du själv som är överkuckun.
Jämför med att du har ett forum på Internet, och inkluderar eller exkluderar vilka du vill.
 
Tror ni att det spelar in mycket att Bukefalos inte finns som app?

Jag jobbar med bl.a. mobil apputveckling, så är med andra ord pro-appar :) Men skulle @Gunnar komma till mitt företag (random anekdot, ja) och ba ”Yo guys, tycker ni att jag ska göra app av mitt forum?” så hade jag nog sagt nej sådär spontant. Buke, med sin funktionalitet idag, funkar ypperligt i browser.

Skulle Gunnar däremot säga att han tänker vidareutveckla Buke till att t.ex. ha kartstöd för att skapa och dela ridleder, och att heavy offlinesupport behövs för detta, så hade det varit sjukt kul att brainstorma lite. Just sayin, @Gunnar ;)
 
Facebook är verkligen inte byggd för att vara lämpad för diskussioner. Den allra tydligaste 'featuren' som visar detta, är denna fullständigt efterblivna funktion som trådar defaultar till - om de börjar få fler inlägg än vad man har fingrar på en hand;
"Toppkommentarer - visa de mest engagerade kommentarerna först", enväldigt utvalda av en yxigt uthuggen algoritm.

Som för att det skulle behöva göras konfetti av en kronologisk diskussion.
 
Facebook är verkligen inte byggd för att vara lämpad för diskussioner. Den allra tydligaste 'featuren' som visar detta, är denna fullständigt efterblivna funktion som trådar defaultar till - om de börjar få fler inlägg än vad man har fingrar på en hand;
"Toppkommentarer - visa de mest engagerade kommentarerna först", enväldigt utvalda av en yxigt uthuggen algoritm.

Som för att det skulle behöva göras konfetti av en kronologisk diskussion.

Det är dessutom åtminstone från min telefon helt omöjligt se en kommentar i en sådan tråd ens om jag taggas i den.
 
Facebook är verkligen inte byggd för att vara lämpad för diskussioner. Den allra tydligaste 'featuren' som visar detta, är denna fullständigt efterblivna funktion som trådar defaultar till - om de börjar få fler inlägg än vad man har fingrar på en hand;
"Toppkommentarer - visa de mest engagerade kommentarerna först", enväldigt utvalda av en yxigt uthuggen algoritm.

Som för att det skulle behöva göras konfetti av en kronologisk diskussion.
Det där märks väldigt tydligt i större grupper, om man försöker göra ett inlägg så drunknar det snabbt i de "populära inläggen" och syns inte. På ett sätt var det bättre när det senaste inlägget kom upp överst och inte det som senast blev gillat/kommenterat på....
 
Här på Buke är kontakt på ett mycket konkret och direkt vis ganska vanligt. Tänk så många som fått hjälp, råd o stöd här. Och det utan att en "är någon". Bukeandan är så mycket mer än 2 miljarder på Fb. ❤ :banana:
Om nu bukeandan och buke är så mycket bättre så förstår jag inte trådrubriken och dödläget på de olika grenarna.
 

Liknande trådar

Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 099
Senast: Otherside
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 587
Senast: LovingLife
·
Tjatter Covid-19 vaccin.... Sambo och jag hade en diskussion ikväll om vi ska vaccinera oss eller ej.... Skillnad på oss är Jag har Facebook...
87 88 89
Svar
1 766
· Visningar
76 028
Senast: honung
·
Gnägg Jag hoppas den får ligga här, tycker den kan passa in på flera ställen men kanske bäst här. Jag är absolut inget proffs på hästar...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Vinterbad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp