Varför mår så många mentalt dåligt!

Sv: Varför mår så många mentalt dåligt!

Du romantiserar dåtiden. Det jag menar är att redan långt tidigare än vid förra sekelskiftet (när Emil i Lönneberga utspelar sig) har människor analyserat samhället, reagerat och organiserat sig för att förändra det. Den internationella arbetarrörelsen är mycket äldre än Emil, t ex.
 
Sv: Varför mår så många mentalt dåligt!

kl

Michel Foucault har skrivit en mycket bra o läsvärd bok som heter Vansinnets historia. Den handlar förvisso inte om den slags psykiska besvär som vi lider av i västvärlden, dvs vi som har tid att änka efter hur vi mår, inte heller de som återfinns mitt emellan, utan om de som behövde mer eller mindre övervakning/inlåsning + en o annan byfåne.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 563
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 375
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 256
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp