Varför och när går det från

Delfinarie

Trådstartare
Diskussion till personangrepp/påhopp ?

Upplever att det i många trådar glider iväg från sakfrågan som lyfts upp till diskussion, till att många gånger (inte alltid) resultera i långa trådar där det mest är personangrepp mellan olika personer.

Ofta (men inte alltid) kommer t om gammalt från tidigare trådar in som inte ens har med ursprungsfrågan att göra, utan det lyfts hit och dit och i mina ögon ser det bara ut som ett försök till att platta till varandra. Jag tycker att det är jätte tråkigt när en bra tråd bara utv till en sandlåde diskussion som tyvärr inte leder någonstans.

Kan ju också vara så att jag läser in mer än vad som egentligen menas, blir bara lite resignerad när en i mina ögon bra tråd bara rinner ut i sanden efter en stund och det bara skrivs på näsan vad var och en sagt eller inte sagt och även drar in gamla diskussioner :(

Gillar annars mycket här i forumet, många sitter med en enorm kunskapsbank och får ofta svar på mina funderingar när jag går in och läser om andras erfarenheter :)

:bow:
 
Sv: Varför och när går det från

Det breror nog på att många har svårt att skilja fakta från tyckande. Man har gjort sitt tyckande till en sorts sanning. När folk då inte "tror på vad man tycker" blir det lätt att de tar till personangrepp. Detta fenomen är inte speciellt för Buke utan en allmänt utbredd företeelse.
 
Sv: Varför och när går det från

Det breror nog på att många har svårt att skilja fakta från tyckande. Man har gjort sitt tyckande till en sorts sanning. När folk då inte "tror på vad man tycker" blir det lätt att de tar till personangrepp. Detta fenomen är inte speciellt för Buke utan en allmänt utbredd företeelse.

Det finns en gammal sanning,när vettet tar slut, tar nävarna vid. Anpassat till nätforum så blir det': - När argumenten tar slut hos en individ övergår individen till personangrepp.
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 513
Senast: Enya
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 072
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 804
Senast: skiesabove
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 999
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp