Varför så mycket humlor?

Mineur

Trådstartare
Moderator
Vi har ett träd utanför vårt köksfönster som i år lockar till sig en helt enorm massa humlor. Jag kan enkelt räkna till typ 20 humlor varje gång jag tittar ut, och då är det ändå ett ganska litet träd. När man står i närheten av det surrar det som ett helt bo!

Det är jättehärligt naturligtvis (förutom när de kraschar på trappan upp till vår dörr och vi riskerar att trampa på dem), men vi är nyfikna på vad det är för sorts träd och varför humlorna verkar älska det så mycket. Vi har bott här i drygt ett år men kan inte minnas att det var likadant förra året. Nån som har någon teori om vad det är för träd och vad som kan tänkas ligga bakom denna humleinvasion?

Träd1.jpg
 
Närbild på vad som ser ut att vara små blommor på väg att slå ut och som är väldigt poppis:

Träd2.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 364
Senast: Milosari
·
Trädgård & Växter Jag ÄLSKAR Änglatrumpeter!! Jag har genom åren haft flera gigantiska, som träd, som om vår, sommar och höst översållas av hundratals...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: Scata
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
1 943
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 511
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp