Varför ska man ha katt?

Sv: Varför ska man ha katt?

En sån här vill jag ha! Dom kostar bara 10 000! :cool:
Sibiriska20katter20Gummark20040412_.jpg
 
Sv: Varför ska man ha katt?

Lilovibe skrev:
Åh, såna söta katter du har :love: Vad är de för ras?

Jag funderar på att köpa en klöspelare som går upp till taket, såg att du har en sån. Funkar den bra, jag menar sitter den stadigt och så? Jag är lite osäker på vad jag ska köpa, har hört att en del kan vara dålig kvalitet. Något tips?

Ursäkta att jag lånar tråden i förbifarten :)
Tack! :bow: De är ragdolls, lite drygt ett år gamla båda två. Och världens goaste! :love:

Min klöspelare har funkat bra, den är nog ungefär medelbra ur kvalitetssynpunkt. Nu är den drygt ett år gammal och den är sliten. Vi har fått skruva åt den ett par gånger och den har faktiskt vält en gång också. :crazy: Som tur är var det ingen fara med katterna men jag har dragit åt den rejält i taket efter det. Hellre ett märke i taket än en skadad katt! Där det står nu går det inte att skruva fast i någon vägg, men nu kommer jag nog flytta på det och då kanske det blir en skruv i väggen också.

Jag har tyvärr ingen vidare koll på hur man vet om det är bra kvalitet eller inte, men jag skulle tro att man får vad man betalar för. Kattens no. 1 är ju ett märke som sägs vara jättebra, men det kostar rätt rejält också. Jag skulle dock kunna tänka mig köpa ett sånt för det lär nog räcka längre också (och man kan köpa reservdelar separat till det).

/Erica
 
Sv: Varför ska man ha katt?

Ja, jag gissade på Ragdolls. Jag träffade en Ragdoll på kattens dag i djuraffären, de hade en liten kattutställning. Jag försökte allt jag kunde att avleda ägarinnan så att jag kunde ta med honom hem ;) Jag blev sååå kär i denna katt, trots att jag har de tre finaste katterna hemma. Underbara är de, jag tittade på alla dina foton :love:

Tack för tipset om klöspelare, får fundera lite om jag kan ställa den så att det går att skruva i väggen. Man är ju livrädd att den ska välta, särskilt när den är så hög.
 
Sv: Varför ska man ha katt?

Katter är:

Smarta
Lättskötta
Mysiga
Keliga
Självständiga
Små (mindre än hundar=behändiga)
I regel billiga att köpa och ha i drift
Bra jägare=Håller gnagare i skick
Renliga
Vackra
Personliga
Tystlåtna
Smidiga=inte så många trasiga saker;)
LÄtta att transportera
Lätta att få tag i
Roliga, man behöver inte ha tråkigt om man har katt

Med mera!:D
 
Sv: Varför ska man ha katt?

Tråden är inte dagsfärsk, men katter käkar flugor, spindlar och myggor, de är keliga, mjuka, lagom stora att packa ner i sängen och de pratar så mysigt, bilder på min grå luddboll har du redan på photob.
 
Sv: Varför ska man ha katt?

Nu när det sket sig med valpen känner jag ännu mer att skaffa nåt annat. Och jag vill verkligen ha en katt! Är ju uppvuxen med dem! :(
Ge mig fler bilder och argument!! :bump:
 
Sv: Varför ska man ha katt?

Underhållning, sällskap kalla nätter, extremt effektiv väckarklocka, njutning för själen...

Ta med honom till en kull långhåriga kattbebisar mellan 8-12 veckor gamla, ingen står emot att smälta. :bow:

Fråga honom varför han inte vill ha katt. Jag menar:
Lukten - finns inte med en bra sand.
Rengöring av kattlåda - behöver inte ske ofta med rätt sand.
Kostnad - det kostar kanske 100:-/mån om ens det, med försäkring o allt.
Skötsel - Är i prinip "ingen", förutom att göra rent låda och matskål. :angel:
Ansvar - De föredrar ofta att vara ute på egen hand mestadels av tiden. De behöver inget annat än mat och vatten när man reser bort och de är lätta att hitta katvakt åt..

Han kommer knappt att märka den, bara genom att du blir mycket mycket gladare och trevligare. :D
 
Sv: Varför ska man ha katt?

Se på min kille, han skaffade en till fastän han redan har två och han är inte speciellt kattgalen egentligen. Men de gör så liten skillnad. *och jag tjatade en smula* :angel:

php0j6m1b.jpg
 
Sv: Varför ska man ha katt?

tintilar skrev:
Han kommer knappt att märka den, bara genom att du blir mycket mycket gladare och trevligare. :D
Operation övertalning av min sambo är därmed igång! :angel: :bow:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
497
Senast: Catsu
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 262
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 610
Senast: cirkus
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
594
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp