Varför täcker hunden över sitt kiss?

sage

Trådstartare
Min tik täcker över sitt kiss i snön och jag har funderat lite varför! Det är inte att hon krafsar och sprätter för att doftmarkera utan när det är pudersnö så puttar hon omkringliggande snö med nosen ett par gånger tills kisset inte syns längre. Är det någon annans hund som gör samma sak? Har någon en idé om varför hon gör så?
 
Senast ändrad:
Tiken här gör så, sen hon blev ensamhund. Men bara med kisset närmast huset. En liten bit bort i skogen markeringskissar hon istället. Misstänker att det kan ha att göra med att vi har diverse rovdjur och annat vilt inpå knuten? Men det har börjat nyligen, verkar dock infalla oftare när vi har färska djurspår i snön i trädgården, därav att jag misstänker att vilt påverkar.
 
Intressant, har inte tänkt på om hon bara gör det nära hemmet men det kan nog vara så för henne också. Vi bor inne i samhället så inga rovdjur men det är mycket hundar och hon är bara 7 månader så det kanske har lite med åldern att göra för henne också.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 147
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 309
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
617
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp