Varför tidtagning

RangerJunior

Trådstartare
Hej. Har en fundering ang hoppning i lätt D för ponny. Varför har man tidtagning i den klassen när tiden inte räknas? Alltså ingen A0-A0 utan vanlig lätt D
 
För det första LättD har inget med bedömningen att göra utan är en beteckning för vilka höjder de olika ponnykategorierna ska hoppa
Så vilken bedömning är det du menar att det förekommer tidtagning förutom AO-bedömningarna?
 
Hej. Har en fundering ang hoppning i lätt D för ponny. Varför har man tidtagning i den klassen när tiden inte räknas? Alltså ingen A0-A0 utan vanlig lätt D

Även om man inte placeras efter tid kan det finnas två olika anledningar till tidtagning.

Maxtid. En maxtid innebär att om du överskrider den så får du tidsfel. Det vill säga att om maxtiden är t.ex. 60 sekunder och ekipaget rider banan på 62 sekunder så kommer ekipaget få tidsfel (dvs inte längre felfria även om hästen inte rev några hinder eller vägrade). Desto mer du överskrider maxtiden desto fler tidsfel.

Tillåten tid. En tillåten tid innebär att om du överskrider den så blir du utesluten. Det vill säga om den tillåtna tiden är t.ex. 120 sekunder och ekipaget rider banan på 122 sekunder så blir ekipaget uteslutet.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 748
Senast: hhere
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 602
Senast: Badger
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 016
Senast: hamilton1
·
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp