Varför-tråden

Whirlie

Trådstartare
En tråd där du kan ställa de där frågorna du inte riktigt orkar eller vill fråga de som berörs/vet, men som du heller inte vill starta en egen tråd om. För oss som är lite nyfikna helt enkelt, och ni som vill stilla vår nyfikenhet. Jag hoppas vi kan hålla god ton och att ingen tar illa upp.
 
Jag börjar!
Varför fäller man inte ner toalocket efter ett toalettbesök? Då pratar jag hemma hos sig själv eller hos vänner (inte offentliga toaletter alltså).
Jag fäller själv ner toalocket efter mig trots att mitt hushåll inte är så noga med det, dey är inte något som stör mig heller. Men kan ändå tänka mig flera anledningar. Hen vill inte ta i locket, det spelar ingen roll för hen om locket är uppe eller nere, hen är en sån person som "ska göra det strax" men glömmer bort det så fort hen vänt sig om.
 
Jag börjar!
Varför fäller man inte ner toalocket efter ett toalettbesök? Då pratar jag hemma hos sig själv eller hos vänner (inte offentliga toaletter alltså).
Jag gör det inte hemma, gör det dock oftast när jag är borta hos kompisar/jobbet osv. Anledningen att jag inte gör det hemma hänger troligtvis ihop med min IBS, när jag fått en riktig IBS-attack, så det nästan tittar ut finns det inte tid att fälla upp locket, då är det snabba ryck som gäller. Har jag folk hemma brukar dock locket åka ner. :angel:
 
Jag börjar!
Varför fäller man inte ner toalocket efter ett toalettbesök? Då pratar jag hemma hos sig själv eller hos vänner (inte offentliga toaletter alltså).

För att spara energi?
Jag ska ju ändå gå på toa igen nån gång och måste då lyfta upp locket igen?
Om jag lämnar det uppe så slipper jag
 
Jag undrar detsamma. Själv brukade jag sakta ner aningen och hjälpa till att släppa förbi bakomkörandes om det verkade som om de hade bråttom
Väntar med spänning på svar. Undrar samma. Men tror själv att folk inte bryt sig och har dålig koll. Det känns bättre att blåsa på när det är brett.

Kör själv en del på ganska tomma landsvägar. Då tar jag mig friheten att köra lite för fort där det är god sikt och raksträckor, och lite långsammare om det är kurvigt, mycket hus eller djur vid vägen. Men har jag bilar bakom mig så försöker jag köra lugnare på raksträckorna och underlätta ev omkörningar.
 
På samma tema undrar jag också varför så få (i Stockholmsregionen) högerblinkar när de ska ut ur en rondell. Framförallt om de tar andra avfarten ur rondellen.
/ Hon som ofta blir stående onödigt länge vid ett övergångsställe precis vid en vältrafikerad rondell pga att man inte vet vilken bil som i full fart kommer svänga av precis vid övergångsstället.
 
Varför saktar man ner till ungefär 10 km/h lägre än tillåten hastighet vid fartkameror? Hen kommer ju knappast bli fast om man håller 90 på en 90 väg 😑

Och VARFÖR kör man "igenom" snedställda parkeringsplatser i exempelvis parkeringshus (som ofta har enkelriktade körvägar) och står med bilen "åt fel håll"? (alltså står med fronten ut och mot körriktningen). Det måste ju vara sjukt krångligt att ta sig ut om det är fullt O_o
 
Jag undrar varför vissa kör långsammare när det är enfiligt på 2-1-vägar? Och sedan gasar på när det blir tvåfiligt så det blir svårare att köra om. Har vissa ingen koll på hur fort de faktiskt kör?
Min teori är att de känner att de behöver köra långsammare när vägen är smalare; mindre vingelutrymme.
 
Jag undrar varför vissa kör långsammare när det är enfiligt på 2-1-vägar? Och sedan gasar på när det blir tvåfiligt så det blir svårare att köra om. Har vissa ingen koll på hur fort de faktiskt kör?

På temat:
Varför använder inte fler den eminenta funktionen farthållare som finns på de flesta bilar, utan sitter och pendlar som en jojo i hastighet beroende på om de pratar i telefon, diggar musik, tänker på roliga resor eller vill köra riktigt aktivt?

Det är lite finurligt och roligt när man själv kör på farthållare och samma bil kör om, blir omkörd, kör om, blir omkörd, kör om, blir omkörd, kör om, blir omkörd på en motorvägssträcka av 10 mil.
 
På samma tema undrar jag också varför så få (i Stockholmsregionen) högerblinkar när de ska ut ur en rondell. Framförallt om de tar andra avfarten ur rondellen.
/ Hon som ofta blir stående onödigt länge vid ett övergångsställe precis vid en vältrafikerad rondell pga att man inte vet vilken bil som i full fart kommer svänga av precis vid övergångsstället.
För att man ska göra det kanske?
 
På temat:
Varför använder inte fler den eminenta funktionen farthållare som finns på de flesta bilar, utan sitter och pendlar som en jojo i hastighet beroende på om de pratar i telefon, diggar musik, tänker på roliga resor eller vill köra riktigt aktivt?

Det är lite finurligt och roligt när man själv kör på farthållare och samma bil kör om, blir omkörd, kör om, blir omkörd, kör om, blir omkörd, kör om, blir omkörd på en motorvägssträcka av 10 mil.
Ja, det är verkligen Varför!!!

På samma tema undrar jag varför vissa - ganska många, ligger 10-20 km under utsatt hastighet OCH bromsar vid fartkamerorna. Och när 400 bilar samlas i en lång kö bakom saktar man ner ännu mer för att visa att det verkligen är min bestämda hastighet som gäller.
 
Varför saktar man ner till ungefär 10 km/h lägre än tillåten hastighet vid fartkameror? Hen kommer ju knappast bli fast om man håller 90 på en 90 väg 😑

Och VARFÖR kör man "igenom" snedställda parkeringsplatser i exempelvis parkeringshus (som ofta har enkelriktade körvägar) och står med bilen "åt fel håll"? (alltså står med fronten ut och mot körriktningen). Det måste ju vara sjukt krångligt att ta sig ut om det är fullt O_o
Hand upp!

För att man får hjärnsläpp helt enkelt.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 118
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 739
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
809
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 360
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp