Varför-tråden

Jag undrar varför en del gör så vansinnigt seeeega omkörningar när det blir längre omkörningssträcka. Tex en bil som vill köra om en lastbil som ligger i 80 km/h. Givetvis måste den lilla bilen då göra omkörningen i dryga 82 km/h och blockera vänsterfilen i ett antal km. Varför kan en del inte göra en snabb omkörning, bli färdig och sedan lämna plats åt andra?

Sedan undrar jag vad man vinner på att ligga en sekund bakom motorcyklister eller jänkare. Vill folk köra över motorcyklar eller få fronten krossad av en stor plåtkoloss när någon av dem av någon anledning måste tvärnita?
 
Jag undrar varför en del gör så vansinnigt seeeega omkörningar när det blir längre omkörningssträcka. Tex en bil som vill köra om en lastbil som ligger i 80 km/h. Givetvis måste den lilla bilen då göra omkörningen i dryga 82 km/h och blockera vänsterfilen i ett antal km. Varför kan en del inte göra en snabb omkörning, bli färdig och sedan lämna plats åt andra?

Sedan undrar jag vad man vinner på att ligga en sekund bakom motorcyklister eller jänkare. Vill folk köra över motorcyklar eller få fronten krossad av en stor plåtkoloss när någon av dem av någon anledning måste tvärnita?

Min killgissning är de SKA om fast de inte har något att köra med... eller så blir de livrädda när de kommer upp i 83km/h och ska egentligen inte befinna sig på vägen. Alls. :meh:

/cynikern som kör för mycket bil
 
Jag undrar varför en del gör så vansinnigt seeeega omkörningar när det blir längre omkörningssträcka. Tex en bil som vill köra om en lastbil som ligger i 80 km/h. Givetvis måste den lilla bilen då göra omkörningen i dryga 82 km/h och blockera vänsterfilen i ett antal km. Varför kan en del inte göra en snabb omkörning, bli färdig och sedan lämna plats åt andra?

Sedan undrar jag vad man vinner på att ligga en sekund bakom motorcyklister eller jänkare. Vill folk köra över motorcyklar eller få fronten krossad av en stor plåtkoloss när någon av dem av någon anledning måste tvärnita?
För att de kör på sådan där farthållare (som jag fortfarande inte vet hur man slår på)?
 
Min killgissning är de SKA om fast de inte har något att köra med... eller så blir de livrädda när de kommer upp i 83km/h och ska egentligen inte befinna sig på vägen. Alls. :meh:

/cynikern som kör för mycket bil

Min cyniska tanke är att det är folk som totalt skiter i andra i trafiken. Så länge de själva hinner om, så bryr de sig noll och inget i om någon annan gör det :cautious:
 
Varför har SVT klippt ner avsnitten om The Vietnam War? Den är ju egentligen 18 timmar lång men SVT visar tio timmar knappt :down:
 
Varför är det typ skitsvårt att hitta snygga, stöttåliga skal med både bakstycke och framsida till galaxy note 8 (som inte är i börsformat)? I Sverige finns det bara sådana skal som jag är ute efter till note 9 eller 10 men inte 8.:(

Varför kommer det ut nya modeller av mobiler hela tiden? Måste finnas fler mobiler än människor vid det här laget!

Och varför är alla snygga vindrutor till yamaha mt07 slutsåld på xlmoto? Och varför visar de reklam för en produkt de inte har?:confused:
 
Varför är det typ skitsvårt att hitta snygga, stöttåliga skal med både bakstycke och framsida till galaxy note 8 (som inte är i börsformat)? I Sverige finns det bara sådana skal som jag är ute efter till note 9 eller 10 men inte 8.:(

Varför kommer det ut nya modeller av mobiler hela tiden? Måste finnas fler mobiler än människor vid det här laget!

Och varför är alla snygga vindrutor till yamaha mt07 slutsåld på xlmoto? Och varför visar de reklam för en produkt de inte har?:confused:
Ingen aning. Själv gråter jag blod när mina slutar fungera och jag måste byta.
 
Varför lägger vissa bananer i en plastpåse när de handlar?
På samma linje - varför är det så få affärer som har papperspåsar till svampen? Det är ju allmänt känt att svamp inte mår bra i plastpåsar, och att de flesta som blir ”förgiftade” av svamp inte blir det för att de ätit oätlig svamp utan för att de ätit ätlig svamp som förvarats och hanterats fel (som t ex förvarats i en sluten plastpåse).
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur överlever en företagare innan företaget börjar gå med vinst? Blir de försörjda av en partner? Eller jobbar de heltid och kör...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 826
Senast: Wille
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 477
Senast: Helvetet
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 433
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp