Varför tror ni han reagerar på låten?

LittleJohn

Trådstartare
Med risk för att starta den mest onödiga tråden forumet sett tar jag ändå på mig det då jag håller på att gå under av nyfikenhet:D

Min grabb reagerar sällan på ljud, varesig andra hundar, ljud utifrån eller radio/tv, däremot har han en låt som får honom att reagera VARJE gång. Så fort "Somebody that i used to know" spelas sätter han sig rakryggad och vrider så där på huvudet från sida till sida, sådär så det ser ut som han funderar på vad tusan pågår.
Första teorin var att det var något instrument i låten han reagerade på, men icke, idag testade vi att spela låter a cappella och vid första bokstaven så reagerade han.

Vad tror ni det kan vara? Är min hund speciellt imponerad av denna mans röst? Eller är det en reaktion av att han tycker öronen blöder när han hör denna mans röst? Någon annans hund som också reagerar på låten? Kanske ligger det något dolt hundmeddelande i texten/rösten?

Teorierna är många och vi börjar bli otåliga i vår nyfikenhet varför han reagerar som han gör:D
 
Med risk för att starta den mest onödiga tråden forumet sett tar jag ändå på mig det då jag håller på att gå under av nyfikenhet:D

Min grabb reagerar sällan på ljud, varesig andra hundar, ljud utifrån eller radio/tv, däremot har han en låt som får honom att reagera VARJE gång. Så fort "Somebody that i used to know" spelas sätter han sig rakryggad och vrider så där på huvudet från sida till sida, sådär så det ser ut som han funderar på vad tusan pågår.
Första teorin var att det var något instrument i låten han reagerade på, men icke, idag testade vi att spela låter a cappella och vid första bokstaven så reagerade han.

Vad tror ni det kan vara? Är min hund speciellt imponerad av denna mans röst? Eller är det en reaktion av att han tycker öronen blöder när han hör denna mans röst? Någon annans hund som också reagerar på låten? Kanske ligger det något dolt hundmeddelande i texten/rösten?

Teorierna är många och vi börjar bli otåliga i vår nyfikenhet varför han reagerar som han gör:D
Min kompis killes ena hund hatar Edith Piaf-låten Non je ne regrette rien. Gör som din och vickar huvudet fram och tillbaka samt ser väldigt beklämd ut och blir orolig.
Mina hundar bryr sig inte ett skvatt om den låten men min ena reagerar på ett klipp med ett barn som blåser i en leksakstuta genom att pipa och yla högt :p
 
Han kanske tror att sångaren ylar? :D

Ebrah hade en låt som hon reagerade starkt på förut. Första gången hon hörde den var när den var med i melodifestivalen. De 4-5 första gångerna hon hörde den så ylade hon med :rofl: Efter det har hon mest ylat när jag suttit i soffan och stämt min gitarr...
 
Kul att vi inte är ensamma!
Fast här är det Adele - when we where Young och Alan Walker - Faded som det ylas till.
Skull bra gärna vilja veta vad hon känner när hon hör dom låtarna.
 
Ping for upp så fort hon hörde wonderful days med Starsplash, men det var för att jag hade den som ringsignal ett tag. Trots att det är flera år sedan så reagerar hon när den spelas, men hon far inte upp längre utan bara tittar och lyssnar
 
Verkligen OT: För många år sedan hade jag en katt som var helt tokig i The Doors, speciellt Light my fire. Katten strök sig mot högtalarna och såg ut att njuta innerligt. En vän var övertygad om att katten var en reinkarnerad Jim Morison :)
 
Sambons labbe ylar inte på något, verken musik eller andra hundar som ylar. Däremot ylar hon på sirener. När polis, ambulans eller brandkår åker förbi med sirener på så ylar hon tills hon inte hör dem längre.
 
Jag hade ett marsvin en gång, som blev helt till sig av Panteras nummer 'Cowboys from hell' :D . Men bara studioversionen var intressant, liveversionen fick inte alls samma reaktion.

Jag tolkade det som att låten innehöll något högfrekvent som marsvinet gick igång på, men som inte jag kunde uppfatta :).
 
En tidigare hund regerade på glassbilen,så en dag träffade vi den ute, han blev helt paff o bara satte sig o tittade. En kväll hos nattfamiljen sjöng han arior till Don Giovanni på TV. :laugh:
Hur sött som helst.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp