Varför tycker folk att SVT är ”vänster”?

Det var du som skrev att om man skriver objektivt och försöker ge en sann beskrivning av något även om den bilden inte gagnar en själv så visar det på ett förakt. Jag anser att det är precis tvärtom.
Kan du sluta lägga ord i min mun tack. Det du säger att jag sagt är något jag aldrig sagt och något jag aldrig tänker säga så lägg ner det där är du snäll.
 
Kan du sluta lägga ord i min mun tack. Det du säger att jag sagt är något jag aldrig sagt och något jag aldrig tänker säga så lägg ner det där är du snäll.
Du kan lägga ned själv. Innebörden i det du skrev blir att man skall ljuga och vinkla för att gynna sin egen syn och där håller jag inte alls med.
 
Känns som de som vi misstänker eller i tråd efter tråd har åsikter som tillhör extremhögern här faller på eget grepp ärligt talat...

Hur eller hur, kan vi inte bara konstatera att man inte får arbete om man går emot värdegrunder, någonstans... Söker du arbete i svenska kyrkan bryr de sig faktiskt inte om din religion - däremot ska du dela deras värdegrund vilket gör att det kan bli svårt för någon som inte är troende kristen att söka sig dit, samma med migrationsverket, arbetsförmedlingen, Karlstad kommun, whatever. När det kommer till SVT görs samma inriktning, SVT vilar tungt på yttrandefrihetslagen, om du inte är för den, vilket SD och extremhöger inte är, så är det naturligtvis svårt att få jobb där. Om du är för den och de andra lagar som SVTs värdegrund vilar på, är du med största trolighet inte extremhöger och det är klart, om allt till vänster om SD är vänster så blir det vänster (känner flera journalister på SVT, har samarbetat och träffat flera och några känner jag riktigt väl, ska inte säga att jag frågat om politisk inriktning men det jag märkt av diskussioner är att de inte varit vänster i sina åsikter, utan mer mitt-liberala i så fall även om jag naturligtvis inte vet vad de röstar på).

Sedan blir det bara löjligt att dra in utländsk media. Jag har gjort arbeten för både BBC och Yle tidigare som man dragit in här. Bägge har yttrandefrihet som en stark värdegrund och där skulle du inte heller få arbete om du inte delar den...
 
Om man sedan läser om uppsatsen på sidan den länkades ifrån så presenteras den som "en annorlunda studie" som "presenterats"... en doktorsavhandling eller en artikel från en disputerad forskare hade varit en annan femma att tala så om.
 
Här var det häxjakt på demokratisk nivå...

Jag tittade på en debatt häromdagen där Annie löv säger till jimme åkesson
- jimmie åkesson. Om du var min man då hade jag hällt gift i ditt kaffe.

Varpå jimmie åkesson svarar
- annie, om du var min fru så hade jag druckit upp kaffet!

Och med detta vill jag inte komma nånstans. Har inga åsikter i detta. Men tyckte det var så klockrent sagt. Nu kommer jag bli halshuggen per automatik eftersom ingen kommer förstå varför jag lägger in detta. Men ville bara bryta spåret lite 🥳🌺
 
Här var det häxjakt på demokratisk nivå...

Jag tittade på en debatt häromdagen där Annie löv säger till jimme åkesson
- jimmie åkesson. Om du var min man då hade jag hällt gift i ditt kaffe.

Varpå jimmie åkesson svarar
- annie, om du var min fru så hade jag druckit upp kaffet!

Och med detta vill jag inte komma nånstans. Har inga åsikter i detta. Men tyckte det var så klockrent sagt. Nu kommer jag bli halshuggen per automatik eftersom ingen kommer förstå varför jag lägger in detta. Men ville bara bryta spåret lite 🥳🌺

"Häxjakt"? :rofl:
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 314
Senast: MiaMia
·
Tjatter Tydligen cirkulerar något stort drama på sociala medier nu med en känd youtubeprofils bror och hans sambo som håller på bråkar med...
Svar
14
· Visningar
1 312
Senast: _Elly_
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 944
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den första tråden
  • Masked Singer 2024
  • Min ekonomi

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp