Varför viker sig schabraket?-?

Carno

Trådstartare
Som man kan se i bilden nedanför så är schabraket vikt under sadeln, fixade till schabraket så att det låg mot min ponnys rygg innan vi red ut men som vanligt vek det sig, vet någon varför? Mina teorier var att hon kanske hade för rund mage (lite överviktig) så det åkte upp, eller så kanske det beror på anti-glid padden, relativt nytt schabrak i st. full har glömt om det hände med mina äldre schabrak uppdaterar när jag har kollat in det. Svara endå tho
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210131-220105_Instagram.jpg
    Screenshot_20210131-220105_Instagram.jpg
    43,6 KB · Visningar: 73
Jag lyfter upp schabraket i kanalen ungefär sådär. Det är skönare för hästen än att ha schabraket slickat mot manken och ryggraden när man sätter sig i sadeln, då spänner det åt och stramar. Så jag tycker det ser ut som ett icke-problem, hur ditt schabrak vill vika sig 😊
Det var ju fantastiska nyheter 😆 tack så mycket 😃
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan:) jag har ett liten fundering:) jag hade en dåligt passande sadel innan men efter köp av ny som passade bra då så har det inte...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 956
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 296
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag har efter 4års tid gett upp hoppet om en bomsadel till min ponny då hon har en spikrak, rund rygg och är helt utan manke.. Nu har...
Svar
7
· Visningar
1 272
Senast: _L_
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig...
2
Svar
31
· Visningar
4 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp