Varför vill folk ha en partner?

Hos VC här blir man bedömd av en psykolog och denne tar beslut om remiss ska skickas till allmänpsykiatrin. Och min erfarenhet av allmänpsykiatrin är att där händer ingenting. Har bara fått en diagnos jag inte känner igen mig i.

Och nu när jag fått diagnosen kan alla problem skyllas på den så då är det ingen idé att göra något åt problemen.
Jag vet inte vilken region du tillhör men jag googlade lite snabbt igår och det stämmer vad jag skrev, det jag såg där. VC skickar remiss vidare för terapi. Det behöver inte vara allmänpsykiatrin så du har nog bara hamnat där, det behöver inte vara så att det är enda stället de skickar till, tänker jag. Gå dit igen.

Ja en psykolog eller läkare bedömer var remissen ska skickas, så var det för mig också.

Om det inte är några problem att göra något åt problemen, varför skriver du här då? Vill du alltid ha det så här?
 
Jag vet inte vilken region du tillhör men jag googlade lite snabbt igår och det stämmer vad jag skrev, det jag såg där. VC skickar remiss vidare för terapi. Det behöver inte vara allmänpsykiatrin så du har nog bara hamnat där, det behöver inte vara så att det är enda stället de skickar till, tänker jag. Gå dit igen.

Ja en psykolog eller läkare bedömer var remissen ska skickas, så var det för mig också.

Om det inte är några problem att göra något åt problemen, varför skriver du här då? Vill du alltid ha det så här?
Jag är nog lite bitter. Jag vill ju ha hjälp men den är så ouppnåelig.

Och så tvivlar jag starkt på att VC kommer remittera mig vidare till en fungerande terapi. Det känns lika sannolikt som om jag skulle vinna storvinsten i morgon.

Men nu närmast är att jag ska till habiliteringen. Och där lär jag inte få hjälp med annat än det som rör autismen.
 
Jag är nog lite bitter. Jag vill ju ha hjälp men den är så ouppnåelig.

Och så tvivlar jag starkt på att VC kommer remittera mig vidare till en fungerande terapi. Det känns lika sannolikt som om jag skulle vinna storvinsten i morgon.

Men nu närmast är att jag ska till habiliteringen. Och där lär jag inte få hjälp med annat än det som rör autismen.
Ja, den är ouppnåelig om du inte söker den. Ring VC i morgon och börja där. Glaset är halvfullt, inte halvtomt, se det så. Alltså kommer de remittera dig till ett bra ställe.

Om du inte kan ringa VC skriv på 1177, om det inte går så ta upp med hab att du vill ha att de skickar remiss till vc om att du vill ha terapi.
 
Ja, den är ouppnåelig om du inte söker den. Ring VC i morgon och börja där. Glaset är halvfullt, inte halvtomt, se det så. Alltså kommer de remittera dig till ett bra ställe.

Om du inte kan ringa VC skriv på 1177, om det inte går så ta upp med hab att du vill ha att de skickar remiss till vc om att du vill ha terapi.
Jag går redan i terapi för min blodfobi. Jag kommer inte få gå hos två psykologer samtidigt.

Och varför skulle VC remittera mig vidare när mina problem inte påverkar arbetsförmågan?
 
Kan ni ta den här diskussionen om terapi i den andra tråden, det var därför jag bröt ut den. Jag orkar inte flytta detta, då det nog skulle bli rörigt i den andra tråden.

Låt den här tråden fortsatt handla om partner, om det inte redan är färdigdiskuterat.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 836
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 494
Senast: Gunnar
·
Relationer Mitt ex kom från en oerhört dysfunktionell familj och min relation till dem var verkligen inte bra. Jag orkar inte gå in på allt som...
Svar
10
· Visningar
2 189
Senast: Amha
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 382
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp