Varför vill vänner att jag ska träffa ny?

Jag räknar faktiskt med att jag som vän inte kommer på första plats jämfört med min väns livs kärlek. Det är inget som störmig det minsta lilla faktiskt. Jag litar på mina vänner och har fullt förtroende för vår vänskapsrelation. Jag vet att de finns där förmig när jag behöver det. Jag behöver inte att de sätter mig först alltid.

Vad bra för dig då :) Själv väljer jag ett språk som inte riskerar att mina vänner känner sig bortprioriterade eller exkluderade av parnormen. Det är ju faktiskt inte jättesvårt att formulera sig annorlunda. Jag förväntar mig inte heller att jag ska komma på första plats jämfört med min väns partner, överlag i livet, men den stunden vi väljer att ses förväntar jag mig det.
 
Aldrig tänkt på det så :)

Dock har jag och min sambo aldrig några planer på att vi ska umgås om det inte är något speciellt bokat sen länge som t.ex hotellövernattning eller så- Kanske därför jag aldrig tänkt på det :) det har mer varit att den kvällen kan vi hitta på något och sen har det nog bara blivit av farten att man berättar varför sambon inte är med.

Det hänger nog lite på hur ens umgänge ser ut också. För oss är det mer undantag än regel att jag och sambo gör saker tillsammans med våra vänner, ihop. Så att berätta i farten varför inte sambon är med hade nog mina vänner tyckt vore jättekonstigt för.. varför skulle han vara med liksom :D Han och jag planerar dock en del saker ihop, som att åka till stugan eller gå ut och äta. Har vi inget särskilt bestämt så är det också fritt fram att boka in annat och det är ganska ofta som en utav oss är iväg med vänner och den andre är hemma, myser med hunden och passar på att ha lite egentid.

Sambon kan ibland säga: "Är det okej att jag sticker iväg och spelar padel ikväll?" typ på en fredagskväll. Jag brukar svara ironiskt "Nej absolut inte!" eftersom jag tycker att det är en fånig fråga. Men jag förstår också att det är hans sätt att stämma av om jag väldigt gärna hade velat umgås just ikväll/hade planer på någon speciell middag eller dylikt.
 
Jag tänker att det också beror på hur ens liv ser ut. Själv jobbar jag i snitt 4 kvällar/helger i veckan och det ställer till en del svårigheter. Om jag inte träffar någon med liknande arbetschema kommer det vara svårt för mig göra allt jag vill även om jag skulle "få".

Men visst, i en perfekt relation tillföra den bara något men det är verkligen inte lätt att hitta. Eller som senaste "dejten" som tyckte; Det är så bra att du inte väntar på en pojkvän som ska fylla ditt liv. Senare; Du har aldrig tid för oss.
 
Jag tänker att om man vill ha någon, så ska den personen ändå inte begränsa mig, utan snarare bli en bonus i mitt liv. Att ha någon som inte "tillåter" att jag gör som jag vill är ju ingenting att ha. Man ska ju ha en man som uppmuntrar en att göra allt det där man vill göra.

kloka ord! de ska jag ha med mig💕
 
Nu vet jag inte hur mycket du känner din vänner, alltså hur djupt. Man kan ju uttrycka sig så för att man kanske vill skämta? Vi kan göra det.

Men, jag tror nog att du känner dem tillräckligt för att känna att det är lite krinchigt.

Sedan har du ju paren som vill umgås och vara tillsammans. Vi som är introverta sitter gärna hemma med varandra även om vi är sociala också. Men, hittar mannen på något så kan det hända att jag uttrycker mig precis likadant till min bästa vän. "Mannen är borta, ska vi laga lite mat och ha mysigt bara vi två?"
Vi har ju mysigt vi två även när mannen är hemma men det blir lite extra på det här viset.

Vi har känt varandra sen högstadiet och umgåtts en hel del sista 15 åren. Vi umgicks förr och de kunde bo om hjälp och jag kunde be om hjälp osv

De har slutat att bjuda hem mig även innan coronan , även slut på promenader i hop. Vi har gått från o till nån kväll i veckan i flera år. Sist var det för att jag vandrar och går så fort? Jag anpassar farten när jag går med andra och ser det som social stund inte träning.
Går jag själv ser jag det som träning och kan gå fort, beroende på dagsform och mål.

Hon talar om ideligen att sova i hängmatta i skogen är ingen vits med när man har en säng, ränna runt och gå högt o lågt är mansiskt och ränna på gym osv han hummar bara med.


Jag drar mig undan och känner att duger jag inte som jag är får det vara.
Det är fler som blivit lika dana par som reagerar på liknande sätt sedan jag blev själv. Men tar en dag i taget.

Undra om jag blivit obekväm dels är jag kanske ett hot mot tvåsamheten? Jag gör sånt många kanske inte vågar?
sova i skogen, gå turer, jagar, jaktskytte, fixar med bilen, tränar och sånt. Men jag måste aktivera mig för min kropp blir bättre av aktivering och träning och knoppen mår bra av att hålla i gång.
 
Med tanke på att hon vid ett tillfälle avbröt kvällen och gick hem till sin sambo, för att han var tjurig över att han inte hade någon egen plan den kvällen så lutar det mot klängigt.

Men jesus. Hade på allvar blivit orolig för vännen i den relationen.

Håller för övrigt med dig ang att föreslå träff med hänvisning till att partnern är upptagen. Skulle aldrig uttrycka mig så och känner mig inte supersugen när jag får ett sådant förslag. I vilka andra sammanhang skulle man göra så? :confused: "Lisa kunde inte ses på lördag, vill du ses istället?"
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 590
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 857
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Försök orka igenom texten för jag behöver hjälp! :) För att försöka göra en väldigt lång historia kort så har jag en vän eller numera...
2
Svar
24
· Visningar
2 227
Senast: Aliche
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp