Varför???

Sv: Varför???

Till skillnad från fler andra tror jag inte att det är just akvariet/fiskarna/vattnet som är nyckeln i dina drömmar.

Jag tror att när vi drömmer så bearbetar vårt undermedvetna händelser, känslor, tankar och funderingar som tar myckert plats. Det kan vara positiva saker som glädje och kärlek, det kan vara frågor som vi söker svar på (vad vill jag bli när jag blir stor? Ska jag fråga ut min kolega på date osv), det kan vara stress, sorg över något förlorat eller onåbart osv. När vi sover och drömmer så jobbar det undermedvetna och hjälper på så sätt vårt medvetna att göra bra beslut.

Akvarierna i dina drömmar tror jag bara är ett tryggt sätt för ditt undermedvetna att bearbeta de känslor du har.

När jag analyserar mina egna drömmar brukar jag först fråga mig vilken känsla drömmen hade - var jag glad, lycklig, rädd, orolig, arg, stressad, ledsen eller hur kände jag mig i drömmen?

Sedan funderar jag över vad som hände i drömmen. T.ex. en dröm där akvariumet läcker och du är panikslagen och rädd över att fiskarna kommer dö - där är det en känsla av rädsla eller stress för något som ligger i grunden. Kan det grunda sig i en känsla av att du behöver lappa ihop ditt liv, hålla ihop saker på jobbet, få ihop relationen med barn/föräldrar/partner osv? Eller kanske något helt annat, det är bara du som känner till ditt liv som vet vad olika saker betyder.

Lycka till!
 
Sv: Varför???

Känner du dig instängd?
Akvariet begränsar vattnet.

Jag drömmer ibland att jag drabbas av översvämning.
Huset jag bor i flyter iväg.
Om vatten är känslor så skulle det vara att jag översvämmas av känslor i den grad att det påverkar hela mitt liv.
Stämmer.
 
Sv: Varför???

Hur mår du av dina drömmar?


De brukar vara stressande.
Mitt liv har varit väldigt stressigt, så pass att det gick ut över hälsan.

Nu försöker jag få ordning på livet och hantera / minska stressen, har faktiskt inte drömt om urhoppade fiskar på ett tag nu. Det var väldigt vanligt förut.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag börjar! Jag drömde sjukaste och äckligaste drömmen på länge! FY! Det började med att jag och älskling hade flyttat hem till...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: Knuzze
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 204
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp