Vårföräldrar 2015 #4

Rhinos

Trådstartare
Då var det dags med en ny tråd, lagom i tid för majbebisarnas ankomst :).

MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka, Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 43 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke. E född 2/4 kl 23.17, 3975 gram och 53 cm.
29:e Olina, 1:a barnet. Pojke född 12/4 kl 06.12, 4320 gram och 55 cm.
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka Lova född 10/4 kl 11.37, 3940 g och 52 cm

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet. Leona född 16/4 19:14, 3190 g och 52 cm.
5:e Lo_, 1:a barnet. Lo född 6/4 kl 07.06, 3220 g och 48 cm.
5:e Smulu 2:a barnet pojke född 16/4 3355 g 50 cm lång
5:e Glittra, 1:a barnet. Son född 7/4 kl 21.22, 3000 g och 51 cm.
8:e Tassetass, 1:a barnet Lisbeth född 17/4 kl 14:16, 3850 g och 50 cm.
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka. Flicka född 17/4 kl 03.38, 4098 g och 52 cm.
14:e Snowwhite, 1:a barnet, Pojke född 26/4 kl. 18,16 3870 g 53 cm lång
15:e Snna, 2:a barnet, Pojke född 17/4 kl 13.04, 4015 g och 52 cm
16:e Melisen, 1:a barnet, Alice född 21/4 kl 8:22, 3860g och 50 cm
20:e Comatose, 1:a barnet. Pojke född 19/4 kl. 04:25. 3530 g och 52 cm
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor. L & J födda på morgonen 12/4. 2234 & 2415 g och 45 & 46 cm.
30:e Imogen, 1:a barnet. Son född 12/4 kl 00:07. 2460 g och 48 cm.

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
 
Pampers innehåller lotion, båda mina kids har blivit röda av deras blöjor :(

Om D-vitamin, jag tycker det är ganska viktigt och glömmer inte ge. Jag äter själv D-vitamin från holistic och stora tjejen äter thornes. D-vitamin är viktigt så glöm inte dem ;)
 
Pampers innehåller lotion, båda mina kids har blivit röda av deras blöjor :(

Om D-vitamin, jag tycker det är ganska viktigt och glömmer inte ge. Jag äter själv D-vitamin från holistic och stora tjejen äter thornes. D-vitamin är viktigt så glöm inte dem ;)

Som sagt vi är dåliga föräldrar. Försöker komma ihåg men tycker de borde få D-vitamin ändå eftersom vi är ute mycket. Äldsta dottern verkar frisk trots att vi missat ge henne för det mesta.
 
D-vitamin övergår i bröstmjölk så äter man själv stora mängder och ammar så kanske inte bebis behöver.
 
D-vitamin övergår i bröstmjölk så äter man själv stora mängder och ammar så kanske inte bebis behöver.

Så är det säkert! Båda mina har säkert fått i sig genom bröstmjölken. Och vi försöker komma ihåg dropparna, men det är långt ifrån varje dag tyvärr.
 
Ska få låna en Mendela swing elektrisk som kommer idag. Hoppas innerligt att det funkar att pumpa och att hon tar flaskan. Om allt går i lås ska jag först ta en ridtur i skogen och sen sova på soffan inatt. Grät lite av utmattning för en stund sen. Inatt var jag mer vaken än bebis, pga överfulla bröst.
 
Då var det dags med en ny tråd, lagom i tid för majbebisarnas ankomst :).
Nu tar vi det lite lungt här... Vi är ett gäng planerade i maj som riskerar att få gå sex veckor till.... ;-)

Domnade händer! Vad gör jag? Ska prata med bm i veckan men fy satan vad jobbigt det är att vakna med domnade händer på natten och sen knappt ha tillräcklig styrsel iv dem för att få i sig frukosten. Hoppas en skena eller nåt kan hjälpa.
 
Domnade händer! Vad gör jag? Ska prata med bm i veckan men fy satan vad jobbigt det är att vakna med domnade händer på natten och sen knappt ha tillräcklig styrsel iv dem för att få i sig frukosten. Hoppas en skena eller nåt kan hjälpa.

Jadu vad gör man.. Skenor ska kunna hjälpa men jag orkade inte ta tag i det så jag stod ut helt enkelt. Frågan är Dick om jag hade gjort det om sonen varit två veckor sen istället för tre veckor tidig :p

Jag kombinerade dessutom bortdomnade händer med svullna fötter som krävde stödstrumpor för att fungera normalt. Det var minst sagt ett projekt att få på stödstrumpor på morgonen med onda bortdomnade händer :(
 
Här verkar förresten också Pampers läcka.. Men svårt att avgöra om det är modellen eller att de är för stora. Det är nog liksom inte meningen att tejpbitarna ska gå långt omlott :p

Får testa de Pampers vi redan har när han blivit lite tjockare och se om Libero stl 1 fungerar bättre :)
 
Jadu vad gör man.. Skenor ska kunna hjälpa men jag orkade inte ta tag i det så jag stod ut helt enkelt. Frågan är Dick om jag hade gjort det om sonen varit två veckor sen istället för tre veckor tidig :p

Jag kombinerade dessutom bortdomnade händer med svullna fötter som krävde stödstrumpor för att fungera normalt. Det var minst sagt ett projekt att få på stödstrumpor på morgonen med onda bortdomnade händer :(
Det var längesen jag gav upp att ha nåt annat än stödstrumpor.
Ja de är lite svåra att ta på men det gör inte lika ont som att knäppa bhn, det får sambon göra. Lite svullet som sagt...
 
Hör kommer dagens dumma fråga. :p Febertermometern som är vigd åt lillan är visst avsedd för mätning i munnen, det är en sån här: https://www.apoteket.se/produkt/apoteket-febertermometer-1-st-246858/

Vad skiljer den från ändtarmsvarianten, förutom färgen? https://www.apoteket.se/produkt/apoteket-febertermometer-1-st-246860/

Frågan är väl egentligen, måste jag köpa en ny för att kunna tempa lillan i rumpan?

Jag vet inte men vi har fel. Kanske mest för att man inte ska råka ta fel som det är olika färg? Rätt temp visar den iaf.
 
Hör kommer dagens dumma fråga. :p Febertermometern som är vigd åt lillan är visst avsedd för mätning i munnen, det är en sån här: https://www.apoteket.se/produkt/apoteket-febertermometer-1-st-246858/

Vad skiljer den från ändtarmsvarianten, förutom färgen? https://www.apoteket.se/produkt/apoteket-febertermometer-1-st-246860/

Frågan är väl egentligen, måste jag köpa en ny för att kunna tempa lillan i rumpan?
Jag kan ha fel nu, men vi har en sån muntermometer åt oss vuxna och jag har för mig att jag läst i instruktionen där att den på nåt sätt justerar för att tempen i munnen kan visa för lite. Så i så fall kommer du ev att tro att hon har högre temp än hon egentligen har, men om du alltid tempar med den kommer du ju att ha en något högre normaltemperatur att jämföra mot och så blir det ju ett mindre problem.
 
Alice har effektiviserat sitt ätande och gått från 1,5 timmes till 10 minuters amningar :) Hon har gått upp så bra i vikt med så efter varje amning kan hon få nappen en stund för då är hon supersnuttig och typ snuttar sönder sina fingrar och underarmar annars :love:
 
Alice har effektiviserat sitt ätande och gått från 1,5 timmes till 10 minuters amningar :) Hon har gått upp så bra i vikt med så efter varje amning kan hon få nappen en stund för då är hon supersnuttig och typ snuttar sönder sina fingrar och underarmar annars :love:
Avundsjuk.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 073
Senast: Twirro
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 563
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 797
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp