Vårföräldrar 2015 #4

Knäböj? ;) Jag hade träningsvärk i låren i flera dagar efter första sessionen med L i selen. Alternerade mellan breda och smala knäböj för optimal träning. :D
Jag kör det också men jag har aldrig varit bra på att gå ner långt i knäböj, det tar emot i lederna. Alltså det gör inte ont jag bara fysiskt kan inte! Därför fixar jag saker ner till knähöjd med knäböj men allt där under måste skötas med fötterna. Dottern är dessutom väldigt kinkig med att jag inte får luta mig det minsta framåt med henne på magen :-D
 
Borde också storhandla, men dra mig för att göra det, främst eftersom sonen blir så himla högljudd när han inte är nöjd och det känns sådär lockande att stå mitt i affären med honom i ena handen och veckans matvaror i den andra ;). Men någon gång måste jag våga mig ut och göra det så kanske lika bra att ta tjuren vid hornen just idag.

Tänkte passa på att fråga, har du dragit ner på amningen? Är det främst ersättning du börjat med isf eller har du börjat med gröt eller annan mat?

När E var nyfödd var hon inte nöjd i babyskyddet så det var inge kul att handla med henne då ;) Men det gick snabbt över så nu är det inga problem att ha med sig båda själv Tack och lov!

Ja igår var första dagen som jag inte amma alls. Så nu får hon ersättning mest men även en liten portion gröt när vi äter frukost och när 3 åringen äter kvällsmat. Vi har inte helt bytt ut nåt mål mot gröt än, men det kan vi nog göra snart. Gjorde på samma sätt med äldsta dottern när hon närmade sig halvåret och heller inte var så intresserad av bröstet längre. Ännu en grej som dom är lika med :) Annan mat smakar hon på så fort vi äter men har inte gett henne "på riktigt" än men det följer nog med nån mat hem sen när vi handlar som passar henne. Hon är otroligt intresserad av vad vi äter och vill smaka på allt!
Funderar du på att trappa ner?
 
När E var nyfödd var hon inte nöjd i babyskyddet så det var inge kul att handla med henne då ;) Men det gick snabbt över så nu är det inga problem att ha med sig båda själv Tack och lov!

Ja igår var första dagen som jag inte amma alls. Så nu får hon ersättning mest men även en liten portion gröt när vi äter frukost och när 3 åringen äter kvällsmat. Vi har inte helt bytt ut nåt mål mot gröt än, men det kan vi nog göra snart. Gjorde på samma sätt med äldsta dottern när hon närmade sig halvåret och heller inte var så intresserad av bröstet längre. Ännu en grej som dom är lika med :) Annan mat smakar hon på så fort vi äter men har inte gett henne "på riktigt" än men det följer nog med nån mat hem sen när vi handlar som passar henne. Hon är otroligt intresserad av vad vi äter och vill smaka på allt!
Funderar du på att trappa ner?

Nja, inte riktigt ännu. Är inne på att helamma tills han fyller halvåret, men tycker det är intressant att läsa hur andra gör och hur det funkar för att få lite inspiration och tips själv :). Det ligger ju inte allt för långt fram i tiden att sakta trappa ner amningen så vi klurar lite hur vi ska göra på bästa sätt. Han är visar inget större intresse av att äta mat själv, även om han uppskattar smakportionerna vi ger honom :).
 
Nja, inte riktigt ännu. Är inne på att helamma tills han fyller halvåret, men tycker det är intressant att läsa hur andra gör och hur det funkar för att få lite inspiration och tips själv :). Det ligger ju inte allt för långt fram i tiden att sakta trappa ner amningen så vi klurar lite hur vi ska göra på bästa sätt. Han är visar inget större intresse av att äta mat själv, även om han uppskattar smakportionerna vi ger honom :).

Jag trodde att jag skulle amma längre än 6 månader den här gången men E blev svårare och svårare att amma och intresset för bröstet var mindre så då fick det bli så, precis som med hennes syster. Både skönt och lite tråkigt, det är ju mest troligt sista barnet. Men hon har vart duktigare på att amma än sin syster så vi har haft en bra amningstid tillsammans iallafall :)
 
Jag trodde att jag skulle amma längre än 6 månader den här gången men E blev svårare och svårare att amma och intresset för bröstet var mindre så då fick det bli så, precis som med hennes syster. Både skönt och lite tråkigt, det är ju mest troligt sista barnet. Men hon har vart duktigare på att amma än sin syster så vi har haft en bra amningstid tillsammans iallafall :)
Tappar barnet intresset så löser det sig självt :D. Sonen visar ännu inga tendenser på att han vill sluta amma, typ någonsin känns det som, så vi får se hur han intresserar sig för annan mat sen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 075
Senast: Twirro
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 626
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 819
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp