Vårföräldrar 2015 #4

Haha ja nåt i den stilen @Tassetass :D. Vad fin hon är :love:! Önskar jag lyckades lägga in en film på min pratmoster men det verkar på tok för komplicerat :meh:.
 
Just ja! Tror vi kommer få stora bekymmer med mina glasögons varande... Hon har slitit av dem tre gånger hittills och jag gissar att den frekvensen snarare kommer öka än minska...
 
Det är så kul när de pratar sådär. Kan sitta och lyssna hur länge som helst :D.

Vi har förresten en likadan apleksak, den är mycket populär!

Just ja! Tror vi kommer få stora bekymmer med mina glasögons varande... Hon har slitit av dem tre gånger hittills och jag gissar att den frekvensen snarare kommer öka än minska...

Har också märkt av detta intresse för glasögon. Han siktar verkligen in sina knubbiga händer och sliter loss glasögonen ;).
 
Just ja! Tror vi kommer få stora bekymmer med mina glasögons varande... Hon har slitit av dem tre gånger hittills och jag gissar att den frekvensen snarare kommer öka än minska...

E tog tag i makens glasögon häromdagen men det är enda gången hon intresserat sig för dom som tur är! Äldsta dottern brydde sig aldrig om glasögonen så vi får väl se om lillan blir en marodör eller inte :p
 
Just ja! Tror vi kommer få stora bekymmer med mina glasögons varande... Hon har slitit av dem tre gånger hittills och jag gissar att den frekvensen snarare kommer öka än minska...

Har också märkt av detta intresse för glasögon. Han siktar verkligen in sina knubbiga händer och sliter loss glasögonen ;).

L tycker också att mina glasögon är intressanta. Har mörka, rätt kraftiga bågar så de syns säkert bra och blir en intressant kontrast. En gång har hon fått av dem, men jag brukar förekomma henne och ta av dem när hon vill pilla mig i ansiktet.
 
L tycker också att mina glasögon är intressanta. Har mörka, rätt kraftiga bågar så de syns säkert bra och blir en intressant kontrast. En gång har hon fått av dem, men jag brukar förekomma henne och ta av dem när hon vill pilla mig i ansiktet.
Smart :up:. Igår högg hon tag i dem på väg till bilen, när jag hade henne på ena armen och packning på den andra- fick kalla på hjälp. Hon starka nypor :meh:
 
Bara för att E är så nöjd annars och aldrig gnäller så har hon varit gnällig och svår att få nöjd idag under em :p Hon har totalt sovit typ 30 min sen vi gick upp 8.30 i morse så antagligen är hon övertrött men vägrar sova ;) Så då får hon gnälla runt i gåstolen ett tag till så får vi se om mat och sängen duger om ett tag istället ;)
 
I natt har vi sovit hela natten. Lillan liggandes bredvid mig sov ca 22-6.30, passande att dra till med det nu när pappa börjar jobba i dag. Sen åt vi frukost och sen sov vi igen... Nu är jag utsövd i alla fall!
Och sen fortsatte hon att sova hela dagen. Gnällig däremellan. Många nya intryck eller 8- veckorssprånget kanske? Hon var inte så himla lätt att vara mamma till i dag i alla fall.
 
Igår var det ispremiär för det lokala SHL-laget och vi var på plats. L hängde med i selen och tog det hela med ro trots att vi satte på henne något så otäckt som hörselkåpor och trängde in oss på ståplats. :p Vi var där i drygt en timme, efter tjugo minuter ville hon förstås äta vilket farmor ombesörjde och sedan somnade hon i selen. Underbara lilla onge. :love:
 
Jag måste skaffa flera par tåstrumpor så jag kan utföra uppgifter under knähöjd när jag bär barnet i sjal/sele. Vissa utgifter som kommer av att ha barn kunde jag aldrig förutse! :-)
 
Haft min bästa kompis och hennes yngsta son på 1 år här en sväng :) E började bli väldigt trött efter 2 timmars vakenhet så när dom åkte fick hon en flaska och somna i mitt knä. Bar upp henne till sin säng så nu sover hon en stund :) Sen ska jag ta med båda barnen och åka och veckohandla (tråkigaste sysslan) och så hade 3 åringen önskemål om att gå ut och gå sen. Regnar lite ibland så vi får se om det blir skogen och bärsele eller grusvägen och vagn :)

I morgon ska jag rida lektion för första gången på typ ett år. Känner redan av träningsvärken :p
 
Jag måste skaffa flera par tåstrumpor så jag kan utföra uppgifter under knähöjd när jag bär barnet i sjal/sele. Vissa utgifter som kommer av att ha barn kunde jag aldrig förutse! :-)
Nä, det är fascinerande hur mycket man kan plocka upp med fötterna, och hur snabbt gripkraften i tårna förbättras :D.
 
Haft min bästa kompis och hennes yngsta son på 1 år här en sväng :) E började bli väldigt trött efter 2 timmars vakenhet så när dom åkte fick hon en flaska och somna i mitt knä. Bar upp henne till sin säng så nu sover hon en stund :) Sen ska jag ta med båda barnen och åka och veckohandla (tråkigaste sysslan) och så hade 3 åringen önskemål om att gå ut och gå sen. Regnar lite ibland så vi får se om det blir skogen och bärsele eller grusvägen och vagn :)

I morgon ska jag rida lektion för första gången på typ ett år. Känner redan av träningsvärken :p
Borde också storhandla, men dra mig för att göra det, främst eftersom sonen blir så himla högljudd när han inte är nöjd och det känns sådär lockande att stå mitt i affären med honom i ena handen och veckans matvaror i den andra ;). Men någon gång måste jag våga mig ut och göra det så kanske lika bra att ta tjuren vid hornen just idag.

Tänkte passa på att fråga, har du dragit ner på amningen? Är det främst ersättning du börjat med isf eller har du börjat med gröt eller annan mat?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 015
Senast: Twirro
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 169
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 311
Senast: jemeni
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 007
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp