Vårföräldrar 2015 #6

Imogen

Trådstartare
Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;)

MARS

2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka, Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 43 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke. E född 2/4 kl 23.17, 3975 gram och 53 cm.
29:e Olina, 1:a barnet. Pojke Edvin född 12/4 kl 06.12, 4320 gram och 55 cm.
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka Lova född 10/4 kl 11.37, 3940 g och 52 cm

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet. Leona född 16/4 19:14, 3190 g och 52 cm.
5:e Lo_, 1:a barnet. Lo född 6/4 kl 07.06, 3220 g och 48 cm.
5:e Smulu 2:a barnet pojke född 16/4 3355 g 50 cm lång
5:e Glittra, 1:a barnet. Son född 7/4 kl 21.22, 3000 g och 51 cm.
8:e Tassetass, 1:a barnet Lisbeth född 17/4 kl 14:16, 3850 g och 50 cm.
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka. Flicka född 17/4 kl 03.38, 4098 g och 52 cm.
14:e Snowwhite, 1:a barnet, Pojke född 26/4 kl. 18,16 3870 g 53 cm lång
15:e Snna, 2:a barnet, Pojke född 17/4 kl 13.04, 4015 g och 52 cm
16:e Melisen, 1:a barnet, Alice född 21/4 kl 8:22, 3860g och 50 cm
20:e Comatose, 1:a barnet. Pojke född 19/4 kl. 04:25. 3530 g och 52 cm
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor. L & J födda på morgonen 12/4. 2234 & 2415 g och 45 & 46 cm.
30:e Imogen, 1:a barnet. Son född 12/4 kl 00:07. 2460 g och 48 cm.

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet Pojke född 27/4 10.00. 3960g och 53cm
17:e Lime, 1:a barnet Signe född 14/5 kl. 22.34, 3070 g och 48 cm
19:e Sinus, 1:a barnet Pojke född 16/5 kl. 18.42, 3570 g och 50 cm
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet Billy född 2/6 12.57, 3355 g och 48 cm

FÖDELSEDAGSLISTA

JANUARI

19/1 Elvira (Girasol)

FEBRUARI
18/2 Mats (Jast)

MARS

3/3 Emelie ( FengurLaugar)
6/3 Albin (Sined)
17/3 Elise (_saga_)

APRIL
2/4 E (Rhinos)
6/4 Lo (Lo_)a barnet.
7/4 Pojke (Glittra)
10/4 Lova (Vilse)
12/4 S (Imogen)
12/4 L&J (Bambi)
12/4 Edvin (Olina)
16/4 Leona (carmarnic)
16/4 Pojke (Smulu)
17/4 Lisbeth (Tassetass)
17/4 Flicka (Elisha)
17/4 Pojke (Snna)
19/4 Pojke (Comatose)
21/4 Alice (Melisen),
26/4 Pojke (Snowwhite)
27/4 Pojke (Magnum)

MAJ
14/5 Signe (Lime)
16/5 Pojke (Sinus)

JUNI
2/6 Billy (1887)
 
Det är bra, då känner vi igen oss.

Idag har H slagit all time low när det gäller sömn dagtid. Vi har firat extra-nyår med våra syskon med familjer och med andra barn i huset gick det att hålla sig vaken ända till läggdags med bara en kort tupplur på eftermiddagen.

Imorgon kommer vi fira i lugn och ro hemma, mysa med hunden och äta god mat. Jag älskar de här dagarna när vi är lediga tillsammans hela familjen! :heart
 
Det här med snö, det är bra grejjer det, hälsar A :D
Det har varit pulkamaraton här de senaste dagarna!
Vet inte vem som uppskattar det mest faktiskt. Jag, det fantastiska lilla glinet eller hundarna :confused:

Sambon kommer iafl sist på den listan :angel:

Hur ska ni fira nyårsafton?
 
Idag har vi varit på det "vanliga" badhuset. Alldeles för kallt tyckte sonen! När han var uppe var han helt exhalterad för att han ville ner i vattnet men väl nere var det bara tårar för att det var för kallt. Men att duscha och hänga i relaxrummet var populärt iaf! Och invigningen av den nya bilstolen gick mycket bra :up:

Nyår firas hemma hos svärföräldrarna tillsammans med dem och makens syskon och familjer. Blir nog väldigt lugnt med två små barn och en gravid :)
 
Senast ändrad:
Det här med snö, det är bra grejjer det, hälsar A :D
Det har varit pulkamaraton här de senaste dagarna!
Vet inte vem som uppskattar det mest faktiskt. Jag, det fantastiska lilla glinet eller hundarna :confused:

Sambon kommer iafl sist på den listan :angel:

Hur ska ni fira nyårsafton?

Eftersom vi har en hög med djur så är vi hemma på nyårsafton :)
Om det inte blåser en massa så tänkte vi tända på en brasa med massa skräp och så blir det god middag och efterrätt innan ungarna lägger sig och vi landar i soffan :D
 
Det här med snö, det är bra grejjer det, hälsar A :D
Det har varit pulkamaraton här de senaste dagarna!
Vet inte vem som uppskattar det mest faktiskt. Jag, det fantastiska lilla glinet eller hundarna :confused:

Sambon kommer iafl sist på den listan :angel:

Hur ska ni fira nyårsafton?
Här firas det traditionsenligt i stallet, som ligger väldigt centralt och är hårt utsatt för fyrverkerier och smällare. Det återstår att se om det blir jag ensam detta året eller om Lo är vaken så hon och hennes pappa kan hänga på...;)
 
Här firas det traditionsenligt i stallet, som ligger väldigt centralt och är hårt utsatt för fyrverkerier och smällare. Det återstår att se om det blir jag ensam detta året eller om Lo är vaken så hon och hennes pappa kan hänga på...;)

12 slaget brukar jag spendera i stallet också :)
 
Det här med snö, det är bra grejjer det, hälsar A :D
Det har varit pulkamaraton här de senaste dagarna!
Vet inte vem som uppskattar det mest faktiskt. Jag, det fantastiska lilla glinet eller hundarna :confused:

Sambon kommer iafl sist på den listan :angel:

Hur ska ni fira nyårsafton?
Middag o fest hemma hos oss. Blir väl ca 30 pers så får se hur vi ska få plats på 120 kvadrat :-)
 
Sonens första tand är halvvägs uppe, och ni börjar nästa titta upp också. Denna gång där uppe och tänderna är rakt ovanför varandra. Sonens nya favoritlek är att säga "dadadada" och ivrigt "hacka tänder". Jag ryyyyser :nailbiting: Tur att han är söt :D
 
De där små tänderna :love: så sött det är när de första bryter igenom! E fick de två nedersta i mitten först, och sen kom den ena huggtanden ut. Såg otroligt roligt ut :D
 
Vi firar nyår hos ett par vi lärt känna genom föräldragruppen. Det blir trerätters, godis, lite vin o skumpa. Fyrverkerier skjuter vi inte upp några egna men beskådar alla andras :). Ska bli väldigt mysigt. Min största farhåga är hur vi ska lyckas hålla oss vakna till tolvslaget, men jag gissar att min bästa vän kaffe löser det problemet åt mig ;).

Vi har förresten lagt ner amningen på natten nu. Han har inte ammat en enda gång på natten sedan natten till måndag och det har gårt förvånansvärt bra. Han har vaknat lika många gånger som vanligt men är betydligt enklare att natta om. Det enda vi har märkt är att han blivit extra mammig på dagen.
 
Gott Nytt År :)

Vi firade med den colombianska delen av sambons släkt och det blir alltid livliga tillställningar med massa mat, högljudda diskussioner och hög musik och dans. Alice sov i omgångar men hörde glatt om än något avvaktande med däremellan. Hon var föga imponerad av dom latinamerikanska rytmerna och inte heller av hårdrocken som spelades men när hardcore techno kom igång runt halv tre- snåret då kom hon igång :p

Hon sov till halv tio idag iaf och storasyster sover ännu så hela familjen utvilad iaf :)
 
Gott nytt år!

Här blev firandet lika lugnt som väntat. Sonen sov sig igenom tolvslaget vilket var imponerande för det smällde riktigt ordentligt ett tag.

Själv "firade" jag även genom att en timme on på nya året få tillbaka mensen. Jaja det blir ju lätt att komma ihåg när det var iaf :yuck:
 
Gott nytt år!

Här blev firandet lika lugnt som väntat. Sonen sov sig igenom tolvslaget vilket var imponerande för det smällde riktigt ordentligt ett tag.

Själv "firade" jag även genom att en timme on på nya året få tillbaka mensen. Jaja det blir ju lätt att komma ihåg när det var iaf :yuck:

Åh jag tror att jag med kommer få mens snart (sambon chansar dock på att jag gravid men då måste jag va jungfru Maria eller nåt åt det hållet). Var på Ica igår och blev helt manisk och hann plocka på mig massa choklad, flera olika sorters fikabröd och stog och rev i glassdisken när sambon lyckades få stopp på min framfart :nailbiting:
 
En stor fastighet med massa lägenheter och företag har brunnit sen kl 4 i morse i staden här :( Sååå fruktansvärt! Känner en som bor där. Ingen har otroligt nog kommit till skada men många hem förstörda. Man får sig en tankeställare så nu ska vi skaffa brandstege och flera släckare.
 
Oh nej mens! :eek: nu när ni skriver det - fan det måste vara den som kommer snart här med..
För två kvällar sedan grät (!!!) jag för att jag inte hade choklad och alla butiker var stängda... Jag som inte ens hade några cravings som gravid.... Kan inte betyda annat än att det var äl eller något...:arghh::arghh::arghh::arghh:
 
En stor fastighet med massa lägenheter och företag har brunnit sen kl 4 i morse i staden här :( Sååå fruktansvärt! Känner en som bor där. Ingen har otroligt nog kommit till skada men många hem förstörda. Man får sig en tankeställare så nu ska vi skaffa brandstege och flera släckare.
Fy bränder som är så otäckt och en skräck!!
Tur att inget kom till skada!

I krokarna brann det ner ett hus innan jul, det där det omkom tre personer :cry: fruktansvärt!!

Man får verkligen en tankeställare och inser vikten av rätt släckare/hjälpmedel i tillräcklig omfattning och rätt placerat.
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 074
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp