Vårföräldrar 2015 #7

Såklart det inte är! Jag menade mest i jämförelse med vad @Pontevecchio skrev :)

Jag har ingen koll på exakta sifforna för kurvorna, men eftersom jag fick höra att hon ligger på medel trodde jag ju det :) Men som sagt, inte noga. Hon växer som hon ska och följer i alla fall sin kurva från födseln både på längd och vikt :) Dom blir så stora!
 
Jag har ingen koll på exakta sifforna för kurvorna, men eftersom jag fick höra att hon ligger på medel trodde jag ju det :) Men som sagt, inte noga. Hon växer som hon ska och följer i alla fall sin kurva från födseln både på längd och vikt :) Dom blir så stora!

Ja det är helt galet vad stora de blir! Vi klippte S igår rätt mycket också och helt plötsligt såg han flera år äldre ut :nailbiting:
 
Nu måste jag ställa en fråga till er, är era barn vaccinerade mot röda hund, mässlingen och vad det nu är för mer?

Jag kollade på Edvins vaccinationer och han verkar inte ha fått den vaccinationen.... tyckte att det kändes lite konstigt. Ska i alla fall ringa bvc och fråga om det är något vi ska vaccinera mot på 4- års kontrollen som är snart.
 
Nu måste jag ställa en fråga till er, är era barn vaccinerade mot röda hund, mässlingen och vad det nu är för mer?

Jag kollade på Edvins vaccinationer och han verkar inte ha fått den vaccinationen.... tyckte att det kändes lite konstigt. Ska i alla fall ringa bvc och fråga om det är något vi ska vaccinera mot på 4- års kontrollen som är snart.

E fick vaccin mot röda hund, mässling och påssjuka när hon var 1,5 år enligt hennes BVC bok. Efter det har hon inte fått något mer vaccin utan nästa är vid 5-6 år.
 
Som de andra skrev så är det ju vid 18 månader. Det kan väl också vara så att han fått vaccinet men BVC glömt att skriva i boken? Det är ju lite svårt för en själv att minnas tillbaka vid vilket BVC-besök de fick sprutor såhär i efterhand :p
 
Inte så mycket aktivitet här :D

H fyllde fyra idag så vi har firat med köttbullar och spaghetti, tårta och paket :heart
Populäraste presenten, iaf det han lekte längst med, var kylskåpsmagneter med siffror. Han är väldigt intresserad av tal och att lägga ihop siffror med varandra.

En present som han fick på sitt kalas för en vecka sedan och som han lekt med jättemycket sen dess är ett spel (för en person) där man ska bygga vägar åt Rödluvan och vargen. Tips för kommande födelsedagsbarn som gillar att spela spel! :)
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 073
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp