Vårföräldrar 2015 #7

Vi väntar på Edvins födelsedag på fredag den 12, visst var det några som fyllde då?!? Han kör med nedräkning :D

Japp här pågår också nedräkning till den 12e :D

Vi hade kalas med tre kompisar igår och det var stor succé! Oj vad det lektes skattjakten på slutet var nog det bästa av allt!

S åt förresten godis för första gången i sitt liv när några bitar fanns i skattjaktspåsen. Reaktionen:

- Är det här godis?
- Ja
- Jaha!....det är ungefär som russin!

:D
 
Vi fyller i slutet av månaden, men var iaf på kalas hos en förskolekamrat i början av året.

Föräldrarna hade köpt nån färdig kalaspåse till fiskdammen och i den fanns en sån där ..kalastuta(?). De visste inte riktigt vad som fanns i..innan...
Barnen var bara nio stycken men tänk er oljudet 😂

Sonen längtar efter födelsedag iallafall och berättar hela tiden olika saker han önskar sej.
Han är SÅ tacksam och visar det verkligen nör han får presenter eller när mamma fyndat kläder på tradera:angel:så han är väldigt rolig att handla till!

Han går fö ibland och lånar min deo eller (tomma) parfym så häromdagen önskade han sej ’en egen deeeeooo!’😎

Men han kommer nog få något PawPatrol-igt för det är verkligen en favvo!
 
L fyllde 4 år i lördags och har haft nedräkning i månader :D. Vi hade ett minibarnkalas i lördags för två kompisar. Skattjakt och enhörningstema, stor succé. Igår hade vi kalas för våra (stora) familjer och det har blivit tradition då att alla samlas hos oss. Jag blir alltid rörd att se hur älskad hon är och så många som vill fira henne :love:. Nu är det dock rätt skönt med vardag igen... och om en dryg månad är det dags igen, men med ettårskalas.
 
L fyllde 4 år i lördags och har haft nedräkning i månader :D. Vi hade ett minibarnkalas i lördags för två kompisar. Skattjakt och enhörningstema, stor succé. Igår hade vi kalas för våra (stora) familjer och det har blivit tradition då att alla samlas hos oss. Jag blir alltid rörd att se hur älskad hon är och så många som vill fira henne :love:. Nu är det dock rätt skönt med vardag igen... och om en dryg månad är det dags igen, men med ettårskalas.

Vi kör familjekalas nästa helg så då blir det väl full fart igen! Men vi har iaf spritt ut barnen väldigt bra, de fyller år med 6 månader och 2 dagars mellanrum så vi hinner vila upp oss till nästa gång :D
 
E fyllde ju 3 mars så här har vi firat för ett tag sen :love:

4 årskontroll gjord med godkänt resultat trots att hon fick göra om hörseltestet pga att hon tyckte det var meningslöst :p Bestämd den där lilla damen!
 
Vi kör familjekalas nästa helg så då blir det väl full fart igen! Men vi har iaf spritt ut barnen väldigt bra, de fyller år med 6 månader och 2 dagars mellanrum så vi hinner vila upp oss till nästa gång :D
Det var ju smart av er;), här blir det väldigt tight mellan kalasen. Kan rekommendera att dra av alla kalas på samma helg, om man ska ha flera. Man behöver bara städa och pynta en gång, bara fylla på med mer fika :up:.
 
Japp här pågår också nedräkning till den 12e :D

Vi hade kalas med tre kompisar igår och det var stor succé! Oj vad det lektes skattjakten på slutet var nog det bästa av allt!

S åt förresten godis för första gången i sitt liv när några bitar fanns i skattjaktspåsen. Reaktionen:

- Är det här godis?
- Ja
- Jaha!....det är ungefär som russin!

:D
Haha, vi äter inte godis här heller. Edvin har smakat nån gång men har sagt att när han blir stor ska han äta godis som pappa :laugh::laugh: sambon äter ju inte godis heller i princip och gör vi det så blir det när han sover. Vet inte riktigt vart han får allt ifrån ....
 
Det var ju smart av er;), här blir det väldigt tight mellan kalasen. Kan rekommendera att dra av alla kalas på samma helg, om man ska ha flera. Man behöver bara städa och pynta en gång, bara fylla på med mer fika :up:.
Vi kör kalas för släkten på lördag och sen för några vänner på söndag så har vi allt avklarat :up:
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Det var ju smart av er;), här blir det väldigt tight mellan kalasen. Kan rekommendera att dra av alla kalas på samma helg, om man ska ha flera. Man behöver bara städa och pynta en gång, bara fylla på med mer fika :up:.

Eller hur ;) Ja samma helg hade varit smidigare! Här blev det anpassning för att bästa kompisarna skulle kunna :)
 
E fyllde ju 3 mars så här har vi firat för ett tag sen :love:

4 årskontroll gjord med godkänt resultat trots att hon fick göra om hörseltestet pga att hon tyckte det var meningslöst :p Bestämd den där lilla damen!

Jag trodde S skulle vägra både hörseltest och syntest (blir blyg i såna sammanhang) men han gjorde faktiskt båda! Vägrade iofs att sätta på sig piratlappen men det funkade att bara hålla för ögat med lappen också :)
 
Jag trodde S skulle vägra både hörseltest och syntest (blir blyg i såna sammanhang) men han gjorde faktiskt båda! Vägrade iofs att sätta på sig piratlappen men det funkade att bara hålla för ögat med lappen också :)

Allt annat gick jättebra, hon kan vara lite blyg också men vi pratade mycket på innan att hon måste försöka prata med sköterskan och göra det hon ber om :) Men sen vid hörseltestet så visade hon aldrig att hon hörde ljuden (skulle lägga en boll i en tom skål) men när man frågade henne om hon hörde pipen så nickade hon. Men hon kopplade inte ihop att hon skulle visa varje gång hon hörde nåt :p Men vi tränade hemma och efter två veckor så klarade hon det galant.
 
Får kanske ta och bearbeta Edvin lite innan så han vet vad som kommer att hända på 4-års kontrollen. Vi har den 19 april så lite mer än en vecka kvar.
 
Får kanske ta och bearbeta Edvin lite innan så han vet vad som kommer att hända på 4-års kontrollen. Vi har den 19 april så lite mer än en vecka kvar.

Vi fick med ett papper ihop med kallelsen med bilder och text på allt vi ska göra, rätt detaljerat :) Det tror jag hjälpte E som lätt blir stum ihop med nya människor :p
 
27904
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
362
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 064
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp