Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaninen har bitit mig idag och igår. Tror han har ont. Håller på att försöka få tag i en veterinär. Känner mig inte jätteglad över att behöva ge mig iväg med O och kanin själv.
Känner igen det där.. Har varit till vet med liten bebis och skadad katt själv en gång och med bebis och tre katter en annan.. Är ett helt projekt O_o Men tar haft tur så bebis har varit nöjd båda gångerna...
Hoppas det går bra och att ninis blir bra igen!
 
Var på långpromenad med hund och barn. Vi gick ner till byn för att handla och sen hämta stora syster på skolan. En promenad på 8,5 km. :up: Bebis sov hela vändan. Nu sprängs mins tuttar :arghh:så får nog massera ut lite mjölk innan det blir mjölkstockning.
 
Känner igen det där.. Har varit till vet med liten bebis och skadad katt själv en gång och med bebis och tre katter en annan.. Är ett helt projekt O_o Men tar haft tur så bebis har varit nöjd båda gångerna...
Hoppas det går bra och att ninis blir bra igen!

Vet hade inga tider idag så får åka på måndag. Känns rätt skönt även om det är synd om kaninen. Men han klarar sig över helgen. Hittar inte vet något så får han nog tyvärr somna in. Att hugga är inte ok. :(
 
Nu när jag skulle massera ut dem värsta spänningarna ur brösten så märkte jag att dem inte gör spänningsont utan ont på allvar på sidan och eftersom jag har haft mjölkstockning en gång med stora syster så vet jag hur jävlarförbannat ont det kan göra, så fröken liten fick suga ut knappt hälften ur bägge tuttarna. Masserade på det onda stället så dem körtlarna tömdes.

Känns genast mycket bättre!
 
:cry:Huvudvärk kvar :arghh:

V sover just nu men jag kan inte somna.

När han vaknar kör vi till ICA och köper toapapper, bra mat och lite skräpmat. Och riktig Cola. Sedan inför natten får det bli mer Naproxen och två paracetamol och hoppas att det ger sig. Värdelöst när jag är själv!
 
:cry:Huvudvärk kvar :arghh:

V sover just nu men jag kan inte somna.

När han vaknar kör vi till ICA och köper toapapper, bra mat och lite skräpmat. Och riktig Cola. Sedan inför natten får det bli mer Naproxen och två paracetamol och hoppas att det ger sig. Värdelöst när jag är själv!

Jag vet inte hur kinkig han är och hur rädd du är han ska få ebola. Men törs du och vill så kan jag komma förbi ett tag imorgon så du får vila? Vi kan gå utom hörhåll ;)

(Ja jag smygläser här ;))
 
Sovande barn. Krig med barnets farmor som tycker att jag är oansvarigast i hela världen som går ut och nattar (= fyller vatten o ger sista höet) hästarna när barnen sover :eek:. (vi pratar max fem minuter och babyvakt :banghead:).
Jag tycker att hon har för mycket åsikter om allt och bara ska vara tyst...
Hon har mest bara problem med att jag inte behöver henne så mycket som hon önskar.

Annars börjar lillan sitta lite längre stunder på egen hand men hon har inte en nanosekunds intresse för att krypa eller försöka ta sig upp när hon ligger på mage. Ligger man ner så ligger man platt. Någon form av rotationsrörelse så att hon tar sig i väg finns men den nyttjas väääääldigt sällan.
 
Då var dopcirkusen igång :crazy: Varit full fart hela dagen. Först babysim och sen har mina föräldrar varit här och hjälpt till med smörgåstårtorna och sen åkte vi för att fixa i lokalen och sambons mamma och moster kom med tåget och ett par timmar senare kom hans syster med familj. Så nu sitter alla i köket här och äter kvällsmat. Jag är så glad att vi bestämde att inga ska sova här denna helgen utan de är förpassade till grannens Bnb! Sambons släkt är rätt högljudda och närgångna på E. Just ikväll har hon tyckt det varit roligt på håll men känns onödigt att stoja med en bebis på kvällen.. Hon borde sova nu liksom och istället är hon rätt uppskruvad och sömn känns avlägset även fast vi dragit oss undan till sovrummet nu när vi kommit hem. Hoppas verkligen hon kommer sova bra inatt och vara lika pigg och glad imorgon som hon varit resten av veckan. Är lite rädd att hon blivit överstimulerad idag och kommer bli orolig inatt och kinkig imorgon.. :(
 
Då var dopcirkusen igång :crazy: Varit full fart hela dagen. Först babysim och sen har mina föräldrar varit här och hjälpt till med smörgåstårtorna och sen åkte vi för att fixa i lokalen och sambons mamma och moster kom med tåget och ett par timmar senare kom hans syster med familj. Så nu sitter alla i köket här och äter kvällsmat. Jag är så glad att vi bestämde att inga ska sova här denna helgen utan de är förpassade till grannens Bnb! Sambons släkt är rätt högljudda och närgångna på E. Just ikväll har hon tyckt det varit roligt på håll men känns onödigt att stoja med en bebis på kvällen.. Hon borde sova nu liksom och istället är hon rätt uppskruvad och sömn känns avlägset även fast vi dragit oss undan till sovrummet nu när vi kommit hem. Hoppas verkligen hon kommer sova bra inatt och vara lika pigg och glad imorgon som hon varit resten av veckan. Är lite rädd att hon blivit överstimulerad idag och kommer bli orolig inatt och kinkig imorgon.. :(

Det är mkt mer att ordna med än vad man tror!!
 
Sovande barn. Krig med barnets farmor som tycker att jag är oansvarigast i hela världen som går ut och nattar (= fyller vatten o ger sista höet) hästarna när barnen sover :eek:. (vi pratar max fem minuter och babyvakt :banghead:).
Jag tycker att hon har för mycket åsikter om allt och bara ska vara tyst...
Hon har mest bara problem med att jag inte behöver henne så mycket som hon önskar.

Annars börjar lillan sitta lite längre stunder på egen hand men hon har inte en nanosekunds intresse för att krypa eller försöka ta sig upp när hon ligger på mage. Ligger man ner så ligger man platt. Någon form av rotationsrörelse så att hon tar sig i väg finns men den nyttjas väääääldigt sällan.
Strunt i farmor!! Jag går ut med hundarna i trädgården flera ggr/dag med både vaken och sovande bebis. Antingen sover han som en sten i vagnen eller så e han vaken och ligger och grejar i babygymmet. Skulle ju inte få ett smack gjort på dagarna om jag inte utnyttjade stunderna när han sover eller bara är nöjd. Man kan väl för guds skull inte bara sitta och titta på barnet medan det växer?!
 
Man kan väl för guds skull inte bara sitta och titta på barnet medan det växer?!

Jo :meh:

Nej skämt å sido.

Om V hade sovit bra själv i säng eller vagn hade jag gjort massor av saker med babyvakten igång. Jag har tom en trådlös eftersom jag trodde han skulle sova i vagnen ute medan jag fixade inne eller Tömkörde connemaran.

Nu kan jag nästan alltid pilla in linserna och klä på mig medan han ligger och pratar i sängen :cool:
 
Jag längtar redan efter att typ gå på toa ensam och få 5 sekunder utan att ha barnet på armen. Han sov 2*20 min idag fram till 17. Då var vi ute och gick i typ 1.5 h utan att han sov en sekund. Sen sov han en timme i famnen, tänkte jag ens tanken på att lägga ner honom tittade han upp. Vaken till typ kvart över nio sen ammade han järnet i en halvtimme. Nu sover han *peppar peppar* i sin säng.

Håller tummarna för mer sömn i morgon!
 
Fröken tyckte halv sju var en bra tid för mamma att gå upp, så det gjorde vi :grin::meh:

Går ut för att byta blöja och när jag öppnar den så är allt bajs mörk grått :eek: Får 5 sekunders panik innan jag kommer ihåg att hon fick blåbärspuré till frukostgröten igår :laugh: Dessutom tycker jag inte det luktar riktigt lika illa längre sen jag slutade amma. Kan mat och bröstmjölk bero göra så det luktar illa??

Mitt vänstra bröst har inte fyllts på alls sen H fick suga ut spänningen igår :up: men nu funderar jag mjölken som är kvar i bröstet ska hon suga ut den också eller försvinner den själv eller vad?? Med stora syster så sinade dem själva så jag har aldrig slutat så sätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 171
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 962
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 106
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 397
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp