Vårföräldrar 2017 del 9

God jul allihop:heartheart

FF968A23-4DEC-4AF1-9A40-6F4D07398EFB.jpeg
 
Har en liten med mycket egen vilja som när han inte får som han vill lägger sig ner på golvet och skriker. Var en spännande dag att gå i affärer och byta lite julklappar idag... :cool:
 
Jag har ett barn som bara gråter ich skriker just nu. Så fort det är något så börjas det och så tar det inte slut. Samma sak på nätterna. Det gråts och skriks heeeeeela tiden. Inatt så sov vi kanske 1 h i sträck innan hon satte igång igen. Gud vad jag löngtar tillbaka till jobbet :arghh:
 
Jag har ett barn som bara gråter ich skriker just nu. Så fort det är något så börjas det och så tar det inte slut. Samma sak på nätterna. Det gråts och skriks heeeeeela tiden. Inatt så sov vi kanske 1 h i sträck innan hon satte igång igen. Gud vad jag löngtar tillbaka till jobbet :arghh:
Jobbigt!!! Sammy va också inne i en sån period lagom tills Caspian va nyfödd så då hade vi två som avlöste varandra:meh: Trodde på allvar att jag skulle förlora förståndet efter 1v men efter 2v så lugnade det sej och nu sover han som vanligt.

Ramsan ”det är en fas som går över” har man upprepat i huvudet några ggr nu:cool:
 
Jobbigt!!! Sammy va också inne i en sån period lagom tills Caspian va nyfödd så då hade vi två som avlöste varandra:meh: Trodde på allvar att jag skulle förlora förståndet efter 1v men efter 2v så lugnade det sej och nu sover han som vanligt.

Ramsan ”det är en fas som går över” har man upprepat i huvudet några ggr nu:cool:
Vi har kommit fram till vad det var. Jag bytte välling till ett annat fabrikat för ett tag sen för att våran sort var slut. Det är sen dess hon varit på det humöret. Igår bytade jag tillbaka till den gamla sorten och vips så sov hon hela natten och hon är på strålande humör. Så stackars liten har haft magknip varje natt i snart fyra veckor :(
 
Vi har kommit fram till vad det var. Jag bytte välling till ett annat fabrikat för ett tag sen för att våran sort var slut. Det är sen dess hon varit på det humöret. Igår bytade jag tillbaka till den gamla sorten och vips så sov hon hela natten och hon är på strålande humör. Så stackars liten har haft magknip varje natt i snart fyra veckor :(
Men lilla då:heart
 
Idag är det nästan vardag (föris har stängt) och V kom ur sängen vid 8 utan problem, yay! Imorgon måste han vara på föris 7.30 (har obligatorisk närvaro på högskolan) så vända tillbaka dygnet är ju av nöd...

Mycket humör sista dagarna, alla antydningar till ”nej” är katastrof, igår började han tom slå sig själv :( Mycket stora känslor som inte riktigt ryms i en liten liten kropp.
 
Idag är det nästan vardag (föris har stängt) och V kom ur sängen vid 8 utan problem, yay! Imorgon måste han vara på föris 7.30 (har obligatorisk närvaro på högskolan) så vända tillbaka dygnet är ju av nöd...

Mycket humör sista dagarna, alla antydningar till ”nej” är katastrof, igår började han tom slå sig själv :( Mycket stora känslor som inte riktigt ryms i en liten liten kropp.
Känner igen det där. Hoppas att det blir bättre när vardagen är igång igen.
 
V kissar kanske 4-5ggr/dag nu bortsett från morgonkissen och man ser när han är kissnödig men han vägrar potta eller toa, ber om ”bibbi” eller så kommer det på golvet. Smygbajsae fortfarande eller rättare sagt jag ser när han bajsar men inga tecken före.

Är lite sugen på att lämna blöjfritt men jag tror jag ska be föris potta regelbundet istället. Han har varit bättre på att acceptera potta där.

Vaknar i princip alltid med torr blöja på morgonen.
 
Första dagen tillbaka på dagis idag för fröken liten. De andra barnen spelade ett spel så jag satte henne bredvid och då tittade hon bara på mig och säger mamma och tecknet för jobba :D Då var det dags för mig att gå :rofl::love:
 
Idag var det första vardagen för oss också efter en lååång ledighet. I var lite tveksam vid lämning, tills vi hittade hennes favorit-fröken då var det inga problem att jag skulle gå till jobbet.
 
Och Julius hann gå en dag i måndags, sedan gick han vattkoppor :yuck: som tur är så är han inte speciellt påverkad av det så jag har en pigg liten kille här hemma eftersom han inte får gå till förskolan.
 
O har gått två dagar på fsk. Dag ett så blev han superledsen vid lämning. Dag 2 bröt han i hop hemma när vi skulle klä på oss. Funderar på att jobba en stund på fredag med så han få lite mer rutin. Han har varit glad när jag gått men känns ju inte sådär jättebra i mammahjärtat när han blir så ledsen.
 
Cornelis är så extremt mammig, när jag är hemma samtidigt som hans pappa... Vi vet ju att det är övergående men jobbigt ändå för oss alla! Nästan tur att jag åker på fem veckors VFU i Smedjebacken snart, även om det är jobbigt att vara borta, så tror jag det är bra för C och hans far!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
18 022
Svar
498
· Visningar
26 625
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
14 707
Senast: AraSlei
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
848
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp