Vårföräldrar 2017 del 9

1D97A983-A6BB-4AB8-BA49-3CC0BA07800B.jpeg


Idag blir han två :D

På föris fick de fruktsallad och grädde till Vs stora lycka. Han älskar grädde nästan lika mycket som glass :d
 
Hur klarar ni vabruari? Vi har varit sjuka en hel del men lyckats hålla oss till helger/lediga dagar men nu har jag fått vara hemma 2 dagar med lilleman.
 
Hur klarar ni vabruari? Vi har varit sjuka en hel del men lyckats hålla oss till helger/lediga dagar men nu har jag fått vara hemma 2 dagar med lilleman.

Två veckor hemma i rad nu. Gäller hela familjen. Vi har dragit på oss ngt elände som tydligen går här nere. Sonen hade 40,7 i feber förra helgen och Flisan har vi fått dunka i ryggen vid tre tillfällen för att hon skulle få upp slemmet och kunna andas. Längtar till våren nu..
 
Två veckor hemma i rad nu. Gäller hela familjen. Vi har dragit på oss ngt elände som tydligen går här nere. Sonen hade 40,7 i feber förra helgen och Flisan har vi fått dunka i ryggen vid tre tillfällen för att hon skulle få upp slemmet och kunna andas. Längtar till våren nu..

Usch stackare! Jag och O hade influensan strax efter jul och var däckade typ en månad.

Grattis V :banana:

Här har troll varit sjuk i en v och varit hemma. Ska ringa vårdcentralen i morgon för hon börjar hålla sig för örat och säga ajajajaj. :meh:

Usch stackarn. Öroninflammation är inte skönt.
 
Shit va stora våra ”bebisar” börjat bli! kan knappt fatta att han snart är 2år? Igår va det pulkaåkning med pappan på schemat, full sula ner för slänten vilt skrattandes:love: både pappan och Sammy va rödnästa och kalla när dom kom in:rofl:

Vi hade min bror med familj på besök i veckan, Sammy avgudar sina kusiner som är 12-16år äldre och känslan är ömsesidig:heart Han tjöt rätt ut av lycka när han såg vem som kom, så kul att han känner igen dom trots att vi inte träffats sedan jul (bor 35mil bort) Kusinerna är underbara med honom och dom fick passa på att vara barnvakter när jag va på rehab med ena hunden (rätt skönt att bara ha ett barn med till djurkliniken:up:)
Sammy somnade som en stock 3min efter de lämnat gården så det va nog rätt intensivt för lilla huvudet:laugh:

I helgen blir det fårklippning, Sammy älskar att vara med fåren så han lär ju stå på första parkett och titta:D
 
Har vabbat med mig själv mer än med barnet. Hon hade feber en dag förra veckn och fick även igår kväll men jag tror att det är jag som smittat, för jag ligger helt däckad i i fluensa sen i tisdags. :yuck:

Grattis Viktor i efterskott :heartheart
 
Usch stackare! Jag och O hade influensan strax efter jul och var däckade typ en månad.



Usch stackarn. Öroninflammation är inte skönt.

Verkligen inte, fast i dag är hon pigg. Sitter och kör potatisbitar över tallriken och ropar "tut-tut" istället för att äta :D
Vi får ta jourcentralen om hon blir sämre igen (de är förvisso 10 ggr bättre än vår vc också så det är nog ingen förlust)
 
Vad planerar ni att ge 2-åringarna i födelsedagspresent?
I ska få lite saker till sitt rum som fortfarande är lite kalt, men skulle vilja ge någon leksak också. Funderar på plusplus (som vi inte har alla hemma i nuläget).
 
Vad planerar ni att ge 2-åringarna i födelsedagspresent?
I ska få lite saker till sitt rum som fortfarande är lite kalt, men skulle vilja ge någon leksak också. Funderar på plusplus (som vi inte har alla hemma i nuläget).

Vi har önskat lite fler delar till briobanan, lite pyssel, en dockvagn och sen pengar till en gungställning. Av oss får han också lite pyssel, en ”mysse och bysse” samt grejer till lekköket :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
15 295
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
13 195
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
786
Senast: Jeps
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp