Vårföräldrar 2017 del 9

Vi har önskat lite fler delar till briobanan, lite pyssel, en dockvagn och sen pengar till en gungställning. Av oss får han också lite pyssel, en ”mysse och bysse” samt grejer till lekköket :)
Med en två år äldre storebror så känns det som om vi har så mycket av de leksakerna som "passar åldern" (kök, tågbana mm). Ska kolla på pysselsaker, båda barnen är i en mycket kreativ fas just nu och älskar att måla och greja!
Gungställning har vi valt bort eftersom vi har flera grannar som vi kan gunga hos, men annars tycker jag att det är en jättebra grej!
 
Jag har ingen aning om vad vi ska ge lillan. Vi har väldigt mycket kvar sen storebror så jag känner lite "neeeeej" inför mer leksaker men något att ha ute och någon tyllkjol kanske. Det har vi har bara en och den är det strid om.
 
V fick ett bord/bänk/förvaring med Paw Patrol, han sitter där och fixar varje dag :)
210555ED-96C1-4D42-931B-A79823CDB215.jpeg
 
Fick just en utskällning av fsk-läraren att vi inte hade tillräckligt svala kläder till O med oss idag. Smhi visade typ 8 grader men nu är det 14 i skuggan. Han hade med sig en fleeceoverall och en galonoverall. När jag kom hade han bara fleecen och var helnöjd. Men nä skulle ju tagit med ett par galonbyxor och fleecetröja... Blir så trött på denna pedagog. Hon gnäller jämt på kläder men när man frågar vad han ska ha så svarar hon inte.
 
Fick just en utskällning av fsk-läraren att vi inte hade tillräckligt svala kläder till O med oss idag. Smhi visade typ 8 grader men nu är det 14 i skuggan. Han hade med sig en fleeceoverall och en galonoverall. När jag kom hade han bara fleecen och var helnöjd. Men nä skulle ju tagit med ett par galonbyxor och fleecetröja... Blir så trött på denna pedagog. Hon gnäller jämt på kläder men när man frågar vad han ska ha så svarar hon inte.

En del människor är aldrig nöjda.
 
Vad planerar ni att ge 2-åringarna i födelsedagspresent?
I ska få lite saker till sitt rum som fortfarande är lite kalt, men skulle vilja ge någon leksak också. Funderar på plusplus (som vi inte har alla hemma i nuläget).
Flisan ska få sitt egna rum i 2års present (tillbyggnaden börjar äntligen bli klar :banana:) så det blir en del saker till rummet. Sedan är hon väldigt pysslig och pusslig av sig så det blir fingerfärg, fantacolor peggar, ett pussel man kan variera och duplo
 
Senast ändrad:
O hade sin första premiärtur på häst igår. Innan har han bara suttit på när hästen stått stilla. Han tyckte det var jättemysigt.

Har ni några bra tips på hjälm? Ska även funka när vi cyklar.
 

Bifogade filer

  • 20190308_102806.jpg
    20190308_102806.jpg
    267,8 KB · Visningar: 10
O hade sin första premiärtur på häst igår. Innan har han bara suttit på när hästen stått stilla. Han tyckte det var jättemysigt.

Har ni några bra tips på hjälm? Ska även funka när vi cyklar.

Har en cykelhjälm med grönt spänne när han rider och cyklar, inköpt på lekia/babya :)
 
Sista veckan på praktiken i dalarna för det här året, igår kom tårarna när jag da godnatt till C, det är en riktig prövning att vara borta så mycket från honom :(
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 292
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
13 192
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
786
Senast: Jeps
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp