Vårföräldrar 2017 del 9

Jösses vad dagarna går!
Sammy har fyllt 2 och lillebror har blivit 6månader. Han pratar mer och mer (fast väldigt mkt är obegripligt:D)
Igår va vi hos tandsköterskan och fick grön stämpel, blev tokledsen när hon skulle titta på tänderna.. (inte lätt att undersöka en tvååring som inte vill) Men han slutade blänga när han fick en fin ny tandborste av den elaka tanten och vinkade och sa hejdå när vi gick därifrån.
Dagarna spenderar vi mest utomhus i fantastiska vårvädret och varje kväll stupar han i säng vid 19 efter att ha lekt och undersökt allt som kan finnas på en gård.
Skönt för mamman och pappan:up:
39AF1318-CF24-4644-8FAC-01CF530C7BE7.jpeg
 
Motsatsen till Flisan då alltså, hon är allt annat än resonabel 🤣
Jag vet ingen som kan bli så arg som henne 🙈
Har också en liten med ett sjuhelvetes humör. Jesus vad han kan bli arg! Totalt kolsvart i blicken, spänner sej stenhårt och vrålar rakt ut när han inte klarar nåt han tänkt han skulle klara. Sen lugnar han sej lika fort igen och tur är väl det :laugh:
 
Klippa en tvååring.. Allt annat än enkeltO_o men ser (såg) man ut som ett utegångsfår så är det inte mkt att välja på.
Trodde ungen skulle krypa ur skinnet:rofl:

Cornelis föddes ju med långt hår så vi har gått till frisören regelbundet sedan han var ca 11 månader. Men känner att det nog nästan var tur att vi började så tidigt, det underlättar nu när han är större! Vi ska dit igen på måndag, då blir det nog väldigt kort hoppas jag (han har lång lugg i sin ”frisyr” och den klibbar fast nu när det är varmt ute)!
 
Cornelis föddes ju med långt hår så vi har gått till frisören regelbundet sedan han var ca 11 månader. Men känner att det nog nästan var tur att vi började så tidigt, det underlättar nu när han är större! Vi ska dit igen på måndag, då blir det nog väldigt kort hoppas jag (han har lång lugg i sin ”frisyr” och den klibbar fast nu när det är varmt ute)!
Vi började klippa Sammy när han va runt året och klipper var 8:e/10:e vecka ungefär. Hans hår växer som ogräs! Men han tycker det killas, så han vrider sej åt alla håll :laugh: Fast jag klipper dock själv, han är inte jätteförjist i att andra tar honom i håret så det känns bäst att göra så.
 
Vi började klippa Sammy när han va runt året och klipper var 8:e/10:e vecka ungefär. Hans hår växer som ogräs! Men han tycker det killas, så han vrider sej åt alla håll :laugh: Fast jag klipper dock själv, han är inte jätteförjist i att andra tar honom i håret så det känns bäst att göra så.

Jag har valt, för allas skull, att inte klippa själv :angel:
 
30194

Här finns det hår...hon vägrar ha det uppsatt så vi får se om det blir kvar när värmen kommer.

Annars är det humör de lux på den här lilla. "joo, hon är ju tydlig med vad hon vill" mumlade stackars vikarien på förskolan häromdagen.

Mina systrar, vars äldsta barn börjar bli 15-16, tycker att det är utmärkt att fröken är så bestämd för dom menar att hon har en viss avskräckande effekt inför ev rosenskimrande drömmar om små, enkla, barn :D
 
Visa bifogad fil 30194
Här finns det hår...hon vägrar ha det uppsatt så vi får se om det blir kvar när värmen kommer.

Annars är det humör de lux på den här lilla. "joo, hon är ju tydlig med vad hon vill" mumlade stackars vikarien på förskolan häromdagen.

Mina systrar, vars äldsta barn börjar bli 15-16, tycker att det är utmärkt att fröken är så bestämd för dom menar att hon har en viss avskräckande effekt inför ev rosenskimrande drömmar om små, enkla, barn :D

Cornelis hade nog också haft så långt hår om vi inte hade klippt varannan månad sen han var 11 månader, växer som ogräs!
 
I helgen har vi varit på cykelsemester, vi utgick från sjötorp och cyklade 5,4 mil tor. Vi åkte till sjötorp redan i fredags och sov över, sen cyklade vi 2,7 mil, sov i stuga i jonstorp och sen cyklade vi tillbaka idag till sjötorp! Cornelis har haft superkul, men helgen slutade tråkigt med nästan 39 graders feber :(
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
18 804
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 047
Svar
681
· Visningar
35 714
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
857
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp