Vårföräldrar 2017 del 9

Igår hade vi olycks-premiär. Viktor cyklade ner för altantrappan :eek:

Sår under näsan, på hakan och det blödde i tandköttet runt en tand men den sitter inte löst och han slutade gråta rätt snabbt. Så förhoppningvis blev han mest rädd!

21B1D172-6D9F-42F5-AE3E-587662795AF2.jpeg
 
Igår hade vi olycks-premiär. Viktor cyklade ner för altantrappan :eek:

Sår under näsan, på hakan och det blödde i tandköttet runt en tand men den sitter inte löst och han slutade gråta rätt snabbt. Så förhoppningvis blev han mest rädd!

Visa bifogad fil 31225
Oj!! Stackars plutt, tur det inte tog värre. Men PK in och kolla tanden, för även om den inte är lös kan den riktiga tanden under ta skada. I alla fall är det bra att få en notering i journalen.
 
Oj!! Stackars plutt, tur det inte tog värre. Men PK in och kolla tanden, för även om den inte är lös kan den riktiga tanden under ta skada. I alla fall är det bra att få en notering i journalen.

Det finns ett litet skrapsår i tandköttet, det är det som blödde, han har inte ens blåmärken så det var inte så ”brutalt” våld.
 
V har blivit av med bebisfluffhåret och kör nu en omgång vattkoppor, troligen sist av alla på föris :p Hade lite feber inatt men är pigg och galen.
 
Äntligen har vi kunnat börja pott/toaträna Sammy på riktigt, han har blåvägra alla försök hittills så vi har bara låtit pottan stå i badrummet i väntan på användning.
Nu senaste två veckorna har han börjat visa att det inte är speciellt trevligt med kiss/bajsblöja och vi frågar honom när vi ser att han kissat eller bajsat om han gjort det och då känner han direkt på blöjan och säger ja till frågan om byte.
Och idag plockade han fram pottan och satte sej :bow: :love: :heart Två ggr dessutom och väntade på hjälp med blöja och byxor, inget kiss men han satte sej!
 
Vi är i Bergen, Norge. Har varit här sen i måndags, vi åkte i söndags och börjar färden hem igen imorgon. Vi har hälsat på Cornelis syssling och har gjort flera olika äventyr, bla åkt flera olika tåg. Cornelis har varit i himmelriket de tillfällena, han älskar tåg!
32619

Här åker vi upp på ett berg! Tror det heter Fløyen men minns inte exakt!
 
Projekt blöjfri fortsätter, Sammy har fått sina första boxershorts :love: Idag under ”premiärturen” fylldes dom till bredden av nr 2, premiären skedde utomhus för säkerhets skull och det va nog smart.
Imorgon är det på det igen, ser fram emot att bara ha ett blöjbarn.

Vi har 100% pott-träff naken utan hjälp.
0% med löst sittande byxor :crazy:
 
Vi pottränar också. Började i måndags och har gjort stora framsteg!
Jag tycker att den här perioden (runt två år) är så himla rolig, många funderingar och frågor. Mycket handlar just nu om stor och liten; att I är stor och lillebror är liten. Av någon anledning vägrar I att sova just nu, fastän hon verkligen skulle behöva sova en stund på eftermiddagen. Får hoppas att hon ändrar sig om ett tag.
 
Vi pottränar också. Började i måndags och har gjort stora framsteg!
Jag tycker att den här perioden (runt två år) är så himla rolig, många funderingar och frågor. Mycket handlar just nu om stor och liten; att I är stor och lillebror är liten. Av någon anledning vägrar I att sova just nu, fastän hon verkligen skulle behöva sova en stund på eftermiddagen. Får hoppas att hon ändrar sig om ett tag.

Det är roligt på så sätt att det kommer väldigt mycket ord, men den så kallade trotsen är inte rolig. Mitt tålamod är inte stort nu för tiden, han lyssnar sällan, sprutade nyss ner hela mig med vattenslangen fast jag sa nej/stopp flera ggr. Till slut blev ja arg, tog med mig ungen o gick in. Jag har försökt vara så pedagogisk och lugn men nu är tålamodet i botten :( vilket gör att jag känner mig tråkig som mamma. Samma om man är ute, så springer han iväg åt motsatt håll så får ofta jaga honom... Hans far var tydligen likadan!
 
Här har vi en rymmare av rang. Igår hittade vi henne precis när jag var på väg att tillkalla vakten och få hela köpcentret nerstängt. 🙈

I affären efter fick jag slänga ifrån mig kläderna jag höll i då jag såg henne springandes därifrån utanför skyltfönstret. Det tar drygt 0,5 sekunder henne att försvinna dessutom. 😱

Både jag och storebror (4,5) var helt kallsvettiga efteråt. 🥵

Hon pratar hela meningar nu. Första 4-ords meningen var "Bastian puttade på mig". Visste inte riktigt om jag skulle ge henne beröm eller skälla på storebror 🤣
 
Det är roligt på så sätt att det kommer väldigt mycket ord, men den så kallade trotsen är inte rolig. Mitt tålamod är inte stort nu för tiden, han lyssnar sällan, sprutade nyss ner hela mig med vattenslangen fast jag sa nej/stopp flera ggr. Till slut blev ja arg, tog med mig ungen o gick in. Jag har försökt vara så pedagogisk och lugn men nu är tålamodet i botten :( vilket gör att jag känner mig tråkig som mamma. Samma om man är ute, så springer han iväg åt motsatt håll så får ofta jaga honom... Hans far var tydligen likadan!
Vi pottränar också. Började i måndags och har gjort stora framsteg!
Jag tycker att den här perioden (runt två år) är så himla rolig, många funderingar och frågor. Mycket handlar just nu om stor och liten; att I är stor och lillebror är liten. Av någon anledning vägrar I att sova just nu, fastän hon verkligen skulle behöva sova en stund på eftermiddagen. Får hoppas att hon ändrar sig om ett tag.

Jag skulle nog inte säga rolig. Utmanande. Det står på många ställen att det är ”tufft att vara förälder till en 2-3åring”.

V är halva tiden lättsam osv. Andra halvan vet han inte vad han vill och får utbrott för att han får glass, för att han inte får glass osv i all oändlighet :crazy: Det är ju jobbigt för alla. Och sen har han börjat känna av att det är något annorlunda hemma (pappan har typ 50-årskris) så han blir lite extra klängig. Idag har vi legat i sängen halva dagen och tuttat, på hans order.

Puh.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
15 319
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
13 197
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
786
Senast: Jeps
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp