Vårföräldrar 2017 del 9

Pottandet går fint. Idag sade han till i bilen så vi stannade och han kissade på potteten i skogen :) Och han säger till med byxorna på i god tid, har börjar dra upp byxorna själv också. Snart dags för kallingar :D
 
Pottträningen här går inte alls bra. Märta får panik när vi ska försöka... och blir hysterisk. antar att hon inte är redo ännu. Hon säger heller inte till om hon behöver gå på toa när hon springer naken hemma. Några tips på hur man ska vända det till något bra?
 
Pottträningen här går inte alls bra. Märta får panik när vi ska försöka... och blir hysterisk. antar att hon inte är redo ännu. Hon säger heller inte till om hon behöver gå på toa när hon springer naken hemma. Några tips på hur man ska vända det till något bra?

Jag backade, vi började ju i påskas men då gick det inte alls. Vi pratar om att vi går på toa (vi vuxna) och förra veckan tog jag av byxorna, sade att kisset ska vara i pottan och orkade sen inte punktmarkera och då började han kissa självmant. Har pottor överallt av olika sorter.
 
Vi använde oss av boken "oh crap pottytraining" i mellandagarna med Flisan. Hade samma bok med sonen. Tog 3 dagar för båda att bli torra så den kan varmt rekommenderas.
 
Imorgon tänkte jag börja potträna, enligt boken potträna på tre dagar. Önska mig lycka till :angel: Jag hoppas Cornelis fattar poängen fort!
Lycka till! Det är väldigt skönt när de kan vara utan blöja!

Igår hade I bestämt att hon inte skulle ha nattblöja (vi har haft kvar blöja då hon sover nattetid), men den blöjan har varit helt torr ända sen vi tog av blöjan dagtid (innan dess var det ofta kiss i blöjan på morgonen) så det kändes ganska lugnt. Nu hinner hon oftast till pottan eller toaletten när vi är hemma och när vi åker iväg så visar vi var det finns toalett eller har med oss en egen potta.
 
Lycka till! Det är väldigt skönt när de kan vara utan blöja!

Igår hade I bestämt att hon inte skulle ha nattblöja (vi har haft kvar blöja då hon sover nattetid), men den blöjan har varit helt torr ända sen vi tog av blöjan dagtid (innan dess var det ofta kiss i blöjan på morgonen) så det kändes ganska lugnt. Nu hinner hon oftast till pottan eller toaletten när vi är hemma och när vi åker iväg så visar vi var det finns toalett eller har med oss en egen potta.

Tack, känns lite ”pirrigt” att ta bort blöjan (kommer behålla nattblöjan ett tag), är ju väldigt bekvämt att ha den på. Men är några veckor kvar tills han börjar föris, känns dessutom smidigare att göra det på sommaren så känns lika bra att ”bita i det sura äpplet”! Han är dock extremt envis och kan bli rätt sur, även om det oftast är snabbt övergående, så hoppas det inte blir typ konflikter kring pottan.
 
06452B58-FD6E-46C3-BFCB-7C5DD6C13000.jpeg


V har varit i Finland hela helgen med pappan :)

Pottandet har till största delen gått finfint.
Mina tuttar överlevde :D
 
Stängde bildörren på Cornelis hand för någon timma sen, det gick bra men fy vilket dåligt samvete jag fick och vad rädd jag blev innan jag såg att det var okey :(
 
Stängde bildörren på Cornelis hand för någon timma sen, det gick bra men fy vilket dåligt samvete jag fick och vad rädd jag blev innan jag såg att det var okey :(

Åh fy! :cry: Förstår precis känslan med det dåliga samvetet, men alla råkar vi någon gång göra illa våra barn utan att det såklart är meningen. Huvudsaken är ju att det gick bra:heart
 
Hemma ifrån en härlig helg med husvagnen, bokade plats alldeles intill lekplatsen så Sammy bara kunde springa rakt ut och leka hur mkt han ville med alla andra barn. Han i princip ramlade i säng på kvällarna:rofl:
Nu när vi är på hemmaplan igen så är det dags att ta tag i att bli av med blöjan igen. Fick bli en paus när vi va iväg.
 
Hemma ifrån en härlig helg med husvagnen, bokade plats alldeles intill lekplatsen så Sammy bara kunde springa rakt ut och leka hur mkt han ville med alla andra barn. Han i princip ramlade i säng på kvällarna:rofl:
Nu när vi är på hemmaplan igen så är det dags att ta tag i att bli av med blöjan igen. Fick bli en paus när vi va iväg.

Ibland tänker vi att vi vill ha husvagn, låter så mysigt sådär! Sen inser vi att vi också vill/behöver ha ny bil snart, köket behöver renoveras inom några år osv, då får husvagnen stå tillbaka. Men just det där leka, träffa nya vänner o sådär!
 
Ibland tänker vi att vi vill ha husvagn, låter så mysigt sådär! Sen inser vi att vi också vill/behöver ha ny bil snart, köket behöver renoveras inom några år osv, då får husvagnen stå tillbaka. Men just det där leka, träffa nya vänner o sådär!
Husvagn är urmysigt! Vi gillar det väldigt mycket hela familjen och det är ett otroligt enkelt sätt att semestra på, man packar allt hemma och slipper leva i resväska. Barn har ju en helt fantastisk förmåga att hitta kompisar och det är otroligt intressant att iaktta hur dom närmar sej varandra och hur äldre barn per automatik hjälper dom mindre.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
15 360
Senast: sthu
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
13 204
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
786
Senast: Jeps
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp