Vårföräldrar 2017 del 9

Nu vet vi vad vabruari innebär.. Tror Sammy och Caspian varit friska 2dagar hittills :meh:
Hela kåken impregnerad med snor, så i helgen blir det sanering.
På måndag ska Caspian skolas in så då börjar vi väl om med förkylningar antar jag.

Vi bjuder på en idolbild av pappa som Sammy gjorde idag. (Ett kort är det, för Bing gör kort... Bing är världens bästa program tydligen)
0AC98134-3C50-4FDF-8E02-70614303D947.jpeg
 
Nu vet vi vad vabruari innebär.. Tror Sammy och Caspian varit friska 2dagar hittills :meh:
Hela kåken impregnerad med snor, så i helgen blir det sanering.
På måndag ska Caspian skolas in så då börjar vi väl om med förkylningar antar jag.

Vi bjuder på en idolbild av pappa som Sammy gjorde idag. (Ett kort är det, för Bing gör kort... Bing är världens bästa program tydligen)
Visa bifogad fil 45817
Här kör vi influensa all The way. Jag och barnen 🥵
 
vi har kört vabruari sen augusti... hoppas det blir bättre nu då min stota tjj ska byta avdelning på förskolan till den från 3-5 år. hoppas på färre baciller där!
 
Underbart. Jag har varit sjuk i 4v nu. Har suttit i mitt ensamma hörn och snörvlat på jobbet.
Jag är ju optimisten Ture och var hundra på att jag skulle gå och jobba i torsdags när jag i onsdags inte kunde sitta upp i sängen, uppallad med kuddar, mer än 5 minuter innan jag behövde vila. Idag tänkte jag att jag kunde måla vardagsrummet men mannen sade nej då jag behövde vila efter 1 timme i soffan. 🙄

När jag skrev till chefen i morse att vi ses på måndag så kontrade hon med att flera legat sängliggande uppåt 20 dagar. Inte världens bästa pepp kanske 🤣🤣🤣
 
Jag är ju optimisten Ture och var hundra på att jag skulle gå och jobba i torsdags när jag i onsdags inte kunde sitta upp i sängen, uppallad med kuddar, mer än 5 minuter innan jag behövde vila. Idag tänkte jag att jag kunde måla vardagsrummet men mannen sade nej då jag behövde vila efter 1 timme i soffan. 🙄

När jag skrev till chefen i morse att vi ses på måndag så kontrade hon med att flera legat sängliggande uppåt 20 dagar. Inte världens bästa pepp kanske 🤣🤣🤣
Underbart. Jag åkte faktiskt tidigt hem i tisdags, NOLL ork. Trodde huvudet skulle spricka dels av sömnbrist och dels av snor. 2barn med 39,5° resp 39,9° Samtidigt på natten va inte helt optimalt för arbetsmoralen.
 
Oj vi har nog klarat oss rätt bra då. Fick vabba första veckan i februari men resten av månaden har han gått på förskolan. Vi har dock varit snoriga hela högen hemma hela månaden.
 
Hur vet man att barn har mask? Han har inte blöja och känns inte så smidigt att kolla bajset i toan?
 
Viktor blev tre i fredags 🥳 I lördags hade vi kalas och till och med min pappa kom. Varken mamma eller pappa har varit här sedan Viktor föddes... Även Viktors bästa kompis från förskolan dök upp, han blev jätteglad :D

Tyärr ska två av hans tre bästisar flytta över till den andra avdelningen på förskolan, för de är äldst (de är alla födda 17 så det är ju ingen jätteskillnad). De är på samma avdelning tidigt på morgonen och på eftermiddagen men under större delen av tiden är de separerade.

Vi har också hunnit testa Bamsegympa en gång, det var lite jobbigt med en massa människor han inte känner men det kom ett känt ansikte från förskolan och andra halvan av tiden var redskapsgymnastik, det tycker han är jätteroligt så det blev en bra dag ändå :D Han kan få bli en gympakille, de hallarna är varma året om :p
 
Måste fråga, hur mycket sover era barn nu? Julius vaknar mellan 05-06 varje morgon vilket börjar bli lite jobbigt. Lägger sig 19.30-20 på kvällen och somnar på en gång. Sover 30 minuter på dagen. Skulle vilja att han kunde sova lite längre. I lördags var vi borta på middag och kom hem så han somnade 22.30, vaknade ändå 06.15...
 
När Märta får sova hur länge hon vill på morgonen vaknar hon framåt 8.30 - 9.00 Hon har alltid varit morgontrött och kvällspigg. just nu är vi inne i en period där hon vägrar somna på kvällen trots att hon är supersupertrött. Ibland somnar hon inte förrän 23 men vanligast är runt 22 och då går hon och lägger sig vid 20.00.

Det varierar hur mycket hon sover på dagen. Ibland en timme, ibland väljer hon själv att inte sova alls.
 
Cornelis sover ca 45 min på dagtid, somnar runt åtta (ungefär) och vaknar ofta mellan sex och sju, ibland halv sex och ibland halv åtta men mellan sex och sju är vanligast!

personligen har jag alltid vaknat tio, runt fyra som yngre var inga konstigheter!
 
I sover bara dagtid på förskolan, inte när hon bara är hemma. Nu har vi bett att de begränsar sömnen till max 45 minuter. Vanligtvis somnar hon mellan 19.30-20 och vaknar omkring 6.30-7. Ett tag vaknade hon upp en gång varje natt, men nu har hon sovit hela nätter en period.
 
Måste fråga, hur mycket sover era barn nu? Julius vaknar mellan 05-06 varje morgon vilket börjar bli lite jobbigt. Lägger sig 19.30-20 på kvällen och somnar på en gång. Sover 30 minuter på dagen. Skulle vilja att han kunde sova lite längre. I lördags var vi borta på middag och kom hem så han somnade 22.30, vaknade ändå 06.15...


Oskar går och lägger sig 19, somnar oftast 19.30-20. Sover till någonstans mellan 6-8.30, oftast ringer alarmet vid 6 på vardagar.

Han sover inget på dagen, varken hemma eller på fsk.
 
Har slutat sova på föris och det är inte helt klockrent ännu. Igår somnade han strax före 18 och sover ännu, jag ska gå upp snart.
 
Sammy sover inte dagtid hemma men på fsk, och då max 45min. Han somnar alltid mellan 19.30-20.00, han sover i egen säng men kommer in till oss vid 04 varje morgon och sen går vi alltid upp 06. Ibland har han inte somnat om efter att han kommit in till oss men vaknar då av väckarklockan vid 06. Helgerna vaknar han självmant runt 06, tror det är av vana.
 
Måste fråga, hur mycket sover era barn nu? Julius vaknar mellan 05-06 varje morgon vilket börjar bli lite jobbigt. Lägger sig 19.30-20 på kvällen och somnar på en gång. Sover 30 minuter på dagen. Skulle vilja att han kunde sova lite längre. I lördags var vi borta på middag och kom hem så han somnade 22.30, vaknade ändå 06.15...
Felicia vaknar inte om hon inte blir väckt. Skojar inte, hon kan lätt sova till 10 🙈 låter kanske underbart men hon kan lätt vara uppe till 02 också 🙄
Otaliga är gångerna när jag gråtande säger att "mamma måste sova" och Flisan med pigg röst "mammaaaaa" 😩

Det är kontrollerad sömn som gäller alltså.
Vardagar :
Upp 06:30
Vila på förskolan 30min
Sängdags börjar vid 18:30 och har vi tur sover hon vid 20/21

Helg :
Upp senast 8:00
Ingen vila
Sängdags som på vardagar
 
Nu är båda barnen inskolade, Caspian gjorde sin första vecka denna veckan och det gick med bravur. Sammy fick haka på och fick full vecka så det va väldigt trötta barn igår kväll.
Nu är dom dessutom friska!!! Får väl se hur länge det varar :rofl:
Sammy fick börja på gympa i tordags och han älskade det! Sken som en sol, klättrade upp på höga plintar och hoppade ut på tjockmattor, kullerbyttor och balansgång.
ungen va helt röd om kinderna när det va slut. Trodde inte han skulle va så modig som han va, men han va verkligen framåt och tog för sej så det får bli en fortsättning.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 215
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
13 120
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
782
Senast: Jeps
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp