Vårföräldrar 2017 del 9

Treårsbesök på bvc idag som pappan fick ta eftersom jag betraktas som pestsmittad med munsår ”on top”.

87cm, 11.75kg, följer sin kurva. I övrigt ”som alla andra”.

Vi hade besök vid 2,5 år, nästa är inte förrän vid 4! Känns som långt imellan!
 
Vi är hemma sen i onsdags. Det börjar kännas väldigt drygt att underhålla en 2.5 åring som är illpigg men snorig här hemma utan att kunna åka någonstans. Vi vågade oss ut på promenad idag men fick tjuriga blickar av promenerande pensionärer.

Samtidigt är det ju det som krävs för att få lugn i samhället. I morgon tänkte jag att vi skulle försöka med lite pyssel.
 
Vi är hemma sen i onsdags. Det börjar kännas väldigt drygt att underhålla en 2.5 åring som är illpigg men snorig här hemma utan att kunna åka någonstans. Vi vågade oss ut på promenad idag men fick tjuriga blickar av promenerande pensionärer.

Samtidigt är det ju det som krävs för att få lugn i samhället. I morgon tänkte jag att vi skulle försöka med lite pyssel.

Jag är VÄLDIGT glad över att V är frisk och att förskolan är öppen.
 
Vi är hemma sen i onsdags. Det börjar kännas väldigt drygt att underhålla en 2.5 åring som är illpigg men snorig här hemma utan att kunna åka någonstans. Vi vågade oss ut på promenad idag men fick tjuriga blickar av promenerande pensionärer.

Samtidigt är det ju det som krävs för att få lugn i samhället. I morgon tänkte jag att vi skulle försöka med lite pyssel.
Vi har varit hemma sedan förra måndagen vi är portade från jobb och förskola hela familjen snorig och hostig, igår fick det bli vc för lillebror pga öron och hosta och det va som att komma till en spökstad. Insläppta via ambulansintaget pga smittorisk och sen sitta i ett eget rum och vänta, dock konstaterat att vi är drabbade av stora dagisbacillusken och inget annat. Väl inne på apoteket för att hämta medicin och paracetamol på recept för onda öron och hals så får man svaret att ALL paracetamol är slut eftersom folk bunkrat, hur fan tänker folk rent ut sagt?

Barnen lär inte kunna gå på fsk nästa vecka heller men jag börjar känna mej piggare, dock är dom väldigt restriktiva på jobbet då chefen är i riskgrupp. Men samtidigt kan jag tycka det känns överdrivet när det handlar om vanlig förkylning, den ombildas ju liksom inte till Coronavirus.
 
Vi är också hemma. E hostar men hela familjen är pigg. Skönt att vara föräldraledig med lillebror, det är ju inga problem att ha E hemma också. Dock är det lite påfrestande att ha en pigg snart 3-åring hemma på heltid, hon är ibland mer vild än tam 😜
 
Vi har varit hemma sedan förra måndagen vi är portade från jobb och förskola hela familjen snorig och hostig, igår fick det bli vc för lillebror pga öron och hosta och det va som att komma till en spökstad. Insläppta via ambulansintaget pga smittorisk och sen sitta i ett eget rum och vänta, dock konstaterat att vi är drabbade av stora dagisbacillusken och inget annat. Väl inne på apoteket för att hämta medicin och paracetamol på recept för onda öron och hals så får man svaret att ALL paracetamol är slut eftersom folk bunkrat, hur fan tänker folk rent ut sagt?

Barnen lär inte kunna gå på fsk nästa vecka heller men jag börjar känna mej piggare, dock är dom väldigt restriktiva på jobbet då chefen är i riskgrupp. Men samtidigt kan jag tycka det känns överdrivet när det handlar om vanlig förkylning, den ombildas ju liksom inte till Coronavirus.


Skönt ändå att det inte är Corona.

Vår förkylning har gått över men nu börjar pollenallergi-besvären att visa sig. Den nöten är svårare att knäcka då O visar symptom genom hosta och rinnande näsa men vem vet vi kanske inte behöver fundera så länge till på det.
 
Trött på corona nu! Vi har dock klarat oss bra fram tills nyss, fick hämta Cornelis för att han var liiite hes. Personalen gör ju bara enligt deras instruktioner dock men som de sa själva, de hade aldrig ringt i vanligt läge!
 
Här håller vi Märta hemma från förskolan och försöker vara hemma så mycket som möjligt själva. Sambon är gymnasielärare och jobbar hemma om dagarna. Jag har inga körningar eftersom alla de bussturer (stockholm och Eckerölinjen) är helt inställda fram till i maj vad det nu ser ut som. Jag får en timmes skolkörning på morgonen och sen sitta och hänga på depån... urtrist. så den här veckan är jag hemma med en lite snorig Märta och vabbar utan dåligt samvete.

Soligt i dag så det har blivit både trädgård, lekparkshäng och skogspromenad.
 
Extrakontroll på BVC med Sammy igår för att kolla tillväxt och tal. Han va nu 96cm och 14kg och följer sin kurva på 1snäpp under medel, han hade halkat efter lite på 2,5årskontrollen så därför ville dom följa upp. Talet ville dom kolla också eftersom han inte sa flasklock på förra kontrollen, räckte inte att jag sa att han är blyg och pratar hemma.. Sen är han inte jättepratsam men det börjar lossna bra så jag är inte orolig det minsta.

Hur går det för er andra?
 
Viktor är 3cm kortare än vad jag var i samma ålder, jag undrar hur liten han tänker bli 🙈
Han kanske sträcker på sej nåt våldsamt som tonåring? Sammys kusin va pyttekort fram till 12års åldern. Mamman är jättekort och alla på hennes sida är runt 155cm långa så alla trodde han skulle förbli mini men sen hände nåt och nu är han 183cm som 15åring.
 
Vårt lilla troll fyller ju snart 3år 😱
Ett Pippikalas vill hon ha och det enda hon önskar sig är Pippisaker 🤩
IMG_20200418_095344.jpg
 
Cornelis växer då det knakar, har tagit fram 110 nu, mycket är dock lite stort i midjan men inte för långt. Han pratar massor, kan resonera, berätta vad som hänt under dagen på föris, räknar till 15-16, kan också räkna neråt från 5. Har förstått att det finns ett språk som är engelska och försöker säga/räkna vissa ord/siffror på engelska tex two five five four two five.
vi hade kontroll när han var 27 månader, de hade kallat oss för tidigt av misstag. Nästa gång blir vid fyra år!
Vi har ansökt om höns (bor på villatomt), hoppas det blir av, längtar efter hans min/uttryck när kycklingarna kläcks i kläckaren 😍
 
Vårt lilla troll fyller ju snart 3år 😱
Ett Pippikalas vill hon ha och det enda hon önskar sig är Pippisaker 🤩
Visa bifogad fil 49453

Sammy fyllde 3 i söndags :love:
Han hade sitt första barnkalas på campingen där vi har husvagnen på säsong. Lycklig kille som tryckte tårta och busade till han däckade:heart
 

Bifogade filer

  • 62524144-8111-413A-A8EE-0B35D2C1A988.jpeg
    62524144-8111-413A-A8EE-0B35D2C1A988.jpeg
    320 KB · Visningar: 32
Han kanske sträcker på sej nåt våldsamt som tonåring? Sammys kusin va pyttekort fram till 12års åldern. Mamman är jättekort och alla på hennes sida är runt 155cm långa så alla trodde han skulle förbli mini men sen hände nåt och nu är han 183cm som 15åring.

Ja vi får se. Annars får jag göra ponnyryttare av honom 😅
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
18 280
Svar
549
· Visningar
29 205
Senast: MiaMia
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
14 740
Senast: AraSlei
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
849
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp