Vårföräldrar 2018 del 3

Alltså jag måste bara berätta vilken hemsk grej som har hänt här i närheten idag. Först stod det i tidningarna att det hade hänt här precis där vi bor men visade sig senare att det hade hänt ca. 8-9km längre bort. Hann få ett par samtal från några som kollade av så att W var hemma och så. Men ett barn på 6 månader blev kidnappat utanför en förskola när mamman hämtade storasyskonet. :cry: Barnet låg och sov i vagnen och när hon kom ut igen från förskolan var barnet och vagnen borta! Ordentligt polispådrag med helikopter och grejer men nu har de gått ut med att det hittat barnet ca 7km bort på ett köpcentrum. Ingen gärningsman gripen :( Vilken fruktansvärd grej för föräldrarna men tur att barnet är återfunnen i alla fall.

Läste om det tidigare, blev så himla illa berörd! Alltså jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara om något hände vår lilla skatt, känns som att det blir svårt att vilja leva vidare.
 
Alltså jag måste bara berätta vilken hemsk grej som har hänt här i närheten idag. Först stod det i tidningarna att det hade hänt här precis där vi bor men visade sig senare att det hade hänt ca. 8-9km längre bort. Hann få ett par samtal från några som kollade av så att W var hemma och så. Men ett barn på 6 månader blev kidnappat utanför en förskola när mamman hämtade storasyskonet. :cry: Barnet låg och sov i vagnen och när hon kom ut igen från förskolan var barnet och vagnen borta! Ordentligt polispådrag med helikopter och grejer men nu har de gått ut med att det hittat barnet ca 7km bort på ett köpcentrum. Ingen gärningsman gripen :( Vilken fruktansvärd grej för föräldrarna men tur att barnet är återfunnen i alla fall.


Fy fan! Läste om det och fick en kall ilning genom kroppen. Fruktansvärt! Så skönt att bebisen hittades, men jag kan inte sluta tänka på den ångest som mamman, och andra föräldern, upplevde innan dom hittade henne.
Läskigt när det är så nära!
Jag var inte ens i närheten men jag gick och satte mig i bilen istället för att vänta utanför när min man gjorde ett ärende i en butik. Kändes som det var galningar överallt😨
 
Jag brukar bara ha vanliga strumpor och sen tossor över det. Sen har han åkpåse och filt om han åker i vagnen då vill säga. Tycker det brukar räcka och han brukar inte vara kall om fötterna. Men ungen är väl van efter att krypa runt på vårt kalla golv här hemma:p

Det låter ju som samma, och ibland är hon jättevarm, och andra gånger kall. Hmm.. Ska se om jag kan hitta en bättre filt kanske!

Behöver köpa ny overall också, den vi har nu har lite knasig passform. Vet inte vad jag ska satsa på. Tänkte kolla begagnat.
 
Alltså jag måste bara berätta vilken hemsk grej som har hänt här i närheten idag. Först stod det i tidningarna att det hade hänt här precis där vi bor men visade sig senare att det hade hänt ca. 8-9km längre bort. Hann få ett par samtal från några som kollade av så att W var hemma och så. Men ett barn på 6 månader blev kidnappat utanför en förskola när mamman hämtade storasyskonet. :cry: Barnet låg och sov i vagnen och när hon kom ut igen från förskolan var barnet och vagnen borta! Ordentligt polispådrag med helikopter och grejer men nu har de gått ut med att det hittat barnet ca 7km bort på ett köpcentrum. Ingen gärningsman gripen :( Vilken fruktansvärd grej för föräldrarna men tur att barnet är återfunnen i alla fall.
Fy, börjar nästan gråta av att läsa det. Vilken tur barnet hittades!!
 
Vad har ni förresten på era bebisar på fötterna så att de inte blir kalla?
Jag brukar köra, strumpor (ylle - från Lindex, nog inte de bästa), raggsockar och tossor från h&m när vi är ute. Men jag upplever att det inte blir riktigt så varmt som jag önskar.. Kanske borde köpa bättre kvalité, men riktigt så kall som hon var häromdagen om fötterna tycker jag inte hon borde varit i nollgradigt..

Har vanliga strumpor och stickade sockar. Det brukar vara rätt lagom i åkpåsen i vagnen när det är ca -5. Men barn är ju väldigt olika bra på att behålla värmen i händer och fötter. Dottern var/är alltid kall om fötterna.
 
Har vanliga strumpor och stickade sockar. Det brukar vara rätt lagom i åkpåsen i vagnen när det är ca -5. Men barn är ju väldigt olika bra på att behålla värmen i händer och fötter. Dottern var/är alltid kall om fötterna.
Så är det ju 😊 Jag är själv väldigt varm av mig så ibland är jag orolig att jag klär henne för lite 😲 Men hon verkar oftast nöjd.
Hmm.. Kanske ska satsa på en annan åkpåse.
 
Så är det ju 😊 Jag är själv väldigt varm av mig så ibland är jag orolig att jag klär henne för lite 😲 Men hon verkar oftast nöjd.
Hmm.. Kanske ska satsa på en annan åkpåse.

Vi har bara en lätt fodrad åkpåse, men har även fotsack utanpå. Är det kallt lägger vi en yllefilt mellan åkpåsen och fotsacken. Med då pratar vi -10 eller kallare. :)

Jag tycker många klär sina barn väldigt mycket redan vid nollgradigt, men så är jag norrlänning. :p
 
Så är det ju 😊 Jag är själv väldigt varm av mig så ibland är jag orolig att jag klär henne för lite 😲 Men hon verkar oftast nöjd.
Hmm.. Kanske ska satsa på en annan åkpåse.
Vi har en åkpåse i lammull. Han har på sig strumpbyxor och body i den, samt en yllefilt över. Och mössa. Även vid -10. Han håller sig väldigt varm i den.
 
Vi har en åkpåse i lammull. Han har på sig strumpbyxor och body i den, samt en yllefilt över. Och mössa. Även vid -10. Han håller sig väldigt varm i den.

Aha!
Kanske ska kika på en sån :) Skönare att ha varm åkpåse och mindre kläder i vissa lägen tänker jag :)
Är det en sån "Nordlys"? Eller en annan du kan rekommendera :)
 
Kan någon snälla ge mig hopp om att man överlever utvecklinssprång 7! Jag blir tokig, känns som att W aldrig är nöjd. Han är helt galet mammig, bryter ihop för minsta lilla motgång, är skitförbannad för allt han inte får röra/göra. Sen kör han någon typ av matvägran, han äter majskrokar, smörgåsrån och dricker ersättning. Så han får ju ändå i sig lite grann men är ändå frustrerande. Typ enda gången han är nöjd är när han får klättra, och just nu klättrar han på ALLT! Ryggen på fåtöljen, soffan, byrån och igår ställde han sig upp på sin bobbycar :banghead: Om ungen är hel fram till hans 1 års-dag skulle ju vara ett under ;)
 
Va
Kan någon snälla ge mig hopp om att man överlever utvecklinssprång 7! Jag blir tokig, känns som att W aldrig är nöjd. Han är helt galet mammig, bryter ihop för minsta lilla motgång, är skitförbannad för allt han inte får röra/göra. Sen kör han någon typ av matvägran, han äter majskrokar, smörgåsrån och dricker ersättning. Så han får ju ändå i sig lite grann men är ändå frustrerande. Typ enda gången han är nöjd är när han får klättra, och just nu klättrar han på ALLT! Ryggen på fåtöljen, soffan, byrån och igår ställde han sig upp på sin bobbycar :banghead: Om ungen är hel fram till hans 1 års-dag skulle ju vara ett under ;)

Vad kämpigt det låter 😲😣
Alltså det är ju tufft i de där faserna, även om man vet det går över så hjälper inte det nånting.
Vi är på steg 6 nu. Ändå hyfsat lugnt, men jag gissar att det kan ändras lika fort 😂

Idag ska jag in och jobba en skvätt. Eller i alla fall prata med min vikarie inför överlämningen. Kändes jobbigt att gå hemifrån. Vet inte varför, jag har ju varit ifrån henne tidigare. Och och en och en halv vecka börjar jag jobba 50. Det kan bero på att hon just idag varit lite känslig.. Men jag vet inte.

Vi har förresten bestämt oss för att ge mpr-vaccinet så fort som möjligt när hon fyller ett. Det har ju varit ett utbrott i Göteborg så jag är övertygad om att det kan ske igen. Vill dessutom att hon ska ha ett skydd när hon väl börjar på förskolan. Och som det ser ut nu lär det blir runt 18-månader.
 
Kan någon snälla ge mig hopp om att man överlever utvecklinssprång 7! Jag blir tokig, känns som att W aldrig är nöjd. Han är helt galet mammig, bryter ihop för minsta lilla motgång, är skitförbannad för allt han inte får röra/göra. Sen kör han någon typ av matvägran, han äter majskrokar, smörgåsrån och dricker ersättning. Så han får ju ändå i sig lite grann men är ändå frustrerande. Typ enda gången han är nöjd är när han får klättra, och just nu klättrar han på ALLT! Ryggen på fåtöljen, soffan, byrån och igår ställde han sig upp på sin bobbycar :banghead: Om ungen är hel fram till hans 1 års-dag skulle ju vara ett under ;)

Känner igen mycket av vad du skriver.
H äter inte heller så bra en del måltider. Blir arg och kastar maten på golvet. Innan ett år är mat mest för nyfikenhet och utforskande så inget att fokusera på tycker jag. Amning/ersättning är fortfarande bra mat som huvudföda om det är vad barnet vill.:)

H kan bli vansinnigt arg vid blöjbyten och påklädning. Skriker som om han blir utsatt för övegrepp. NEJ när han gör saker han inte får tar han med ett flin, men blir han bortplockad blir det stora vrålet. Häromdagen drog han lös en fönsterbräda. Men hade tack och lov plockat undan krukväxterna från fönstret för att han tuggar i sig blad, så blev ingen skada skedd. För någon vecka sedan var han märkt av lego i pannan av att ha fallit huvudtstupa ner i syrrans legobygge. Det är en rätt krävande fas nu, men väldigt roligt också. Mycket personlighet nyfikenhet och vilja som visar sig. :)
 
Kan någon snälla ge mig hopp om att man överlever utvecklinssprång 7! Jag blir tokig, känns som att W aldrig är nöjd. Han är helt galet mammig, bryter ihop för minsta lilla motgång, är skitförbannad för allt han inte får röra/göra. Sen kör han någon typ av matvägran, han äter majskrokar, smörgåsrån och dricker ersättning. Så han får ju ändå i sig lite grann men är ändå frustrerande. Typ enda gången han är nöjd är när han får klättra, och just nu klättrar han på ALLT! Ryggen på fåtöljen, soffan, byrån och igår ställde han sig upp på sin bobbycar :banghead: Om ungen är hel fram till hans 1 års-dag skulle ju vara ett under ;)
Var hittar ni de olika sprången?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 801
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 325
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
14
· Visningar
1 003
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 890
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp