Vårföräldrar 2018 del 3

Vi var hos W:s farmor idag på middag, och W gick fullkomligt bananas på jordgubbar. Efter middagen åt han säkert 10-12 jordgubbar :o Hur kan det ens få plats i den lilla magen? Vet att man ska vara lite försiktigt med jordgubbar för att de kan få utslag men vi hade inte hjärta att säga nej när han med glädje stoppade in jordgubbe efter jordgubbe i munnen och när det tog slut försåg sig själv med jordgubbar från skålen :o
 
Nu har sambon och bebis åkt iväg till landstället för att vara där fram till fredag. Känns jättejobbigt att vara ifrån lillan så länge, men samtidigt är det ju trevligt för dem att komma iväg en sväng. Kanske är nyttigt för mig, jag har inte ens varit iväg från henne en natt hittills! Bara att jobba dagtid kan ta emot ibland. Ser verkligen fram emot att snart vara den hemmavarande föräldern igen.
 
Okej, två nätter ensam so far. Sover typ lika dåligt trots att jag inte vaknar av bebisskrik.. men det rullar på förvånansvärt bra i övrigt! Ska dock bli skönt att få hem dem snart.

Är det ngn annan som varit borta från sin lilla över natten än?
 
Okej, två nätter ensam so far. Sover typ lika dåligt trots att jag inte vaknar av bebisskrik.. men det rullar på förvånansvärt bra i övrigt! Ska dock bli skönt att få hem dem snart.

Är det ngn annan som varit borta från sin lilla över natten än?

Förstår om det känns konstigt. Jag har aldrig sovit bra själv utan barn.

Till helgen ska vi bo på hotell och mina föräldrar barnvakta. Första gången vi lämnar bort H över natten, känns lite spänt. H är sjuk just nu, så han är liten, ynklig och sover dåligt. Jag hoppas verkligen han kryar på sig tills helgen.
 
Förstår om det känns konstigt. Jag har aldrig sovit bra själv utan barn.

Till helgen ska vi bo på hotell och mina föräldrar barnvakta. Första gången vi lämnar bort H över natten, känns lite spänt. H är sjuk just nu, så han är liten, ynklig och sover dåligt. Jag hoppas verkligen han kryar på sig tills helgen.

Åh vad mysigt med hotellövernattning! Håller tummarna på att H kryar på sig i tid då, så det inte tar emot lika mkt att lämna bort:) Jag fick veta att vår lilla har blivit sjuk nu också.. var ett tag sedan sist. Ser fram emot att pyssla om henne på fredag, även om hon lär vara extra gnällig, hehe.
 
Okej, två nätter ensam so far. Sover typ lika dåligt trots att jag inte vaknar av bebisskrik.. men det rullar på förvånansvärt bra i övrigt! Ska dock bli skönt att få hem dem snart.

Är det ngn annan som varit borta från sin lilla över natten än?
Har inte vart ifrån W än så länge, men på lördag blir nog första övernattningen hos mormor och morfar. Vi ska iväg och är hemma igen vid 22,30 så egentligen skulle han ju kunna följt med oss hem men känns lika bra att han får sova där hela natten. Känns ganska tryggt ändå, hans största idol just nu är mormor och han gråter floder om hon är hemma hos oss och ska gå hem :o

Förstår att det är kämpigt att vara helt själv, blir ju jobbigt att vara utan två personer man är van vid att ha hemma. Jag börjar ju jobba här nu i juni och jag hoppas inte sambon får för sig att sticka iväg allt för ofta med W nu när han ska vara föräldraledig :p
 
W verkar ha ärvt hans pappas sjusovargener :p hela denna vecka har han sovit mellan 19-09 och jag känner mig så utvilad! Blir ju en chock för kroppen när jag ska börja jobba igen om två veckor och behöver börja gå upp strax innan 05 igen:o:angel:

Tycker han blivit så duktig på att förstå en massa ord nu! När vi sitter i köket kan han peka ut vart lampan finns, brandvarnaren, dammsugaren, klockan, kaffekokaren, och kylskåpet :love: och sen kan man fråga honom om man kan få hans napp, då tar han ut den ur munnen, ler stort och ger den till oss och ser så stolt ut över att han kan få ge nått till oss:):love:
 
W verkar ha ärvt hans pappas sjusovargener :p hela denna vecka har han sovit mellan 19-09 och jag känner mig så utvilad! Blir ju en chock för kroppen när jag ska börja jobba igen om två veckor och behöver börja gå upp strax innan 05 igen:o:angel:

Tycker han blivit så duktig på att förstå en massa ord nu! När vi sitter i köket kan han peka ut vart lampan finns, brandvarnaren, dammsugaren, klockan, kaffekokaren, och kylskåpet :love: och sen kan man fråga honom om man kan få hans napp, då tar han ut den ur munnen, ler stort och ger den till oss och ser så stolt ut över att han kan få ge nått till oss:):love:

Wow inga dåliga sovtider! Jag har sovit skit hela veckan så nu känns det skönt att familjen är tbx så kanske jag blir mer utvilad :p
 
W sov för första gången över hos mormor och morfar inatt! Det hade gått hur bra som helst :D Han hade somnat vid 19,30 vaknat till vid 00 så då hade han fått lite ersättning och då somnade han om igen! Sen hade de fått väcka honom vid 7:50 för då behövde de gå upp! Känns så skönt att man vet att sova borta går bra om det skulle behövas någon mer gång:)

Och idag åkte vi hela familjen till Borås Djurpark! Det blev så lyckat :up: Trodde kanske att han skulle vara i minsta laget men han tyckte det var väldigt roligt med alla djur och det bästa var att det fanns en ”vattenavdelning”där det gick att bada!:)
 
W sov för första gången över hos mormor och morfar inatt! Det hade gått hur bra som helst :D Han hade somnat vid 19,30 vaknat till vid 00 så då hade han fått lite ersättning och då somnade han om igen! Sen hade de fått väcka honom vid 7:50 för då behövde de gå upp! Känns så skönt att man vet att sova borta går bra om det skulle behövas någon mer gång:)

Och idag åkte vi hela familjen till Borås Djurpark! Det blev så lyckat :up: Trodde kanske att han skulle vara i minsta laget men han tyckte det var väldigt roligt med alla djur och det bästa var att det fanns en ”vattenavdelning”där det gick att bada!:)

Vad skönt att det funkade bra :) Låter som att ni hade en riktigt mysig dag! Kan tänka mig att en vattenavdelning är poppis!
 
Nu har de första stegen tagits! Och det som är så häftigt är att från att ha tagit sina första steg igår, om än vingligt, så blir det fler och fler för varje gång! Och vi föräldrar är helt galet stolta såklart ;)

Ettårsdagen närmar sig med stormsteg, tänk att för ett år sedan mådde jag pyton och allt jag önskade mig var att graviditeten skulle vara över.
Är lite ledsen för att jag mådde så dåligt och att jag inte vågade ta hjälp. Tror att det dåliga måendet även gjorde första tiden som förälder svårare än den behövt bli. MEN då är då och nu är nu och nu skall jag snart hem från jobbet och pussa på min duktiga bebis! :heart
 
Vad har ni för täcke och pyjamas till era barn nu? Tycker det har varit så himla kvavt och varmt på W:s rum nu de sista dagarna och upplever att han sovit lite sämre. Tänkte att han kanske har ett lite för tjockt täcke, däremot har han inte på sig det större delen av natten ändå för han snurrar runt som en tok i sängen likt sin mamma :angel: Har försökt att vädra ut på övervåningen innan han lägger sig men när det är lika varmt på utsidan och vindstilla så hjälper det knappt nått. Får nog köpa lite pyjamasar med kortare ben och armar samt tunnare täcke. Så har ni tips på tunna pyjamasar så får ni gärna hojta till :)
 
Nu samsover ju vi, men lillan har pyjamas med korta armar och ben nu. Täcke gillar hon inte 😉 Upplever att hon sover bra. Men oroar mig ibland att hon fryser. Lyckas dock inte få på henne täcke. Vilket kanske är lika bra med tanke på att hon snurrar runt så 😉
 
Vad har ni för täcke och pyjamas till era barn nu? Tycker det har varit så himla kvavt och varmt på W:s rum nu de sista dagarna och upplever att han sovit lite sämre. Tänkte att han kanske har ett lite för tjockt täcke, däremot har han inte på sig det större delen av natten ändå för han snurrar runt som en tok i sängen likt sin mamma :angel: Har försökt att vädra ut på övervåningen innan han lägger sig men när det är lika varmt på utsidan och vindstilla så hjälper det knappt nått. Får nog köpa lite pyjamasar med kortare ben och armar samt tunnare täcke. Så har ni tips på tunna pyjamasar så får ni gärna hojta till :)
I bara blöja, ev lite täcke på fötterna. Han är varm som sin pappa.
 
Men vågar man det? :o Har ju hört om alla det här mardrömshistorierna med barn som klär av sig blöjor och kletar bajs överallt :eek::angel: Grannens son hade gjort det senast förra veckan :yuck:
Min lilla roade sig igår med att knäppa upp blöjan när hon gick runt i blöja och tröja. Men byxblöjor har de nog svårare att få av sig. En kortärmad body lär ju vara svalt också.
 
Min lilla roade sig igår med att knäppa upp blöjan när hon gick runt i blöja och tröja. Men byxblöjor har de nog svårare att få av sig. En kortärmad body lär ju vara svalt också.
Vi använder i och för sig byxblöja, han har dragit i den någon gång sådär men inte så han på nått sätt velat få av den. Men vill ju inte gärna att han lär sig det heller :p Body skulle också funka, men jag och sambon har typ blivit bodyhatare nu det sista. Så vi använder inte det längre, även om vi har en del i rätt storlek som vi ärvt.
 
Men vågar man det? :o Har ju hört om alla det här mardrömshistorierna med barn som klär av sig blöjor och kletar bajs överallt :eek::angel: Grannens son hade gjort det senast förra veckan :yuck:
:rofl:
Sonen har hittills inte tagit av nån blöja och dessutom var det länge sen han bajsade nattetid, så vi vågar.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
14
· Visningar
1 002
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 827
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp