Vårföräldrar 2018 del 3

Javisst är det helt galet att de snart är 2 år :eek: W sover väldigt bra faktiskt. Sover i princip alltid hela nätter om han inte är sjuk. W somnar i alla fall med täcke men han sover som sin mor (vilt) så han vänder och rullar runt rätt friskt i sängen så det är inte alltid han har täcke på när han vaknar :p
Ja, det är knappt så att man tror det! Tiden går verkligen fort sedan man fick barn.

Angående sömnen så är det väl sådär för oss också. Sedan inskolningen har hon fått sova hos mig igen och det har varit en orolig period med välling mitt i natten o många uppvak. Börjar ordna upp sig nu, säkert en del tack vare medicinen för nu har hon äntligen slutat hosta. Så den senaste veckan vi haft typ två hela nätter o resten med några skrik/gnäll efter nappen men där hon somnar om direkt.

Täcket kastar hon av sig om man lägger på innan hon somnat :p men jag brukar försöka sen och då kan det ligga kvar ett tag. Lillan är varm av sig så hon klarar sig oftast med bara pyjamasen, det är jag som oroar mig för att hon fryser (svalt i sovrummet).

Flera täckesvägrare och avsparkare med andra ord 😉
Skönt att inte vara ensam ändå!

Hittills verkar hon sova bättre med varmare pyjamas! Skönt! 😊 Och egentligen är det nog inte varmare än om hon sovit i bara blöja under täcke :)
Vågade inte ha täcke när hon var mindre för jag var rädd hon skulle få det över ansiktet eller bli för varm. För varm nojar jag fortfarande för, men hon är ju så stor nu så jag försöker sansa mig 😉

Skönt att ni får sova @Pengy 😊
Och att medicinen hjälper @anonymApril😊

Det har gått över för oss alla tre, som tur är. Så var nog inte rota ändå, för det sitter väl i längre än så vad jag läst. I vilket fall som helst är jag tacksam att det är över. Vi åt naturell yoghurt med blåbär allihop i helgen :D.
Idag var ungen hos dagmamman igen, han behövde verkligen komma dit och leka av sig. Även om vi sysselsätter honom så är det inte alls samma sak som att vara med andra barn.
Skönt att ni är bättre 😊
 
Sover alltid med pyjamas och sovpåse, ibland filt på det. Tycker han är svettig ibland, men han är väldigt bestämd kring hur han vill ha det så vi bråkar inte om det.;)
 
Sover alltid med pyjamas och sovpåse, ibland filt på det. Tycker han är svettig ibland, men han är väldigt bestämd kring hur han vill ha det så vi bråkar inte om det.;)

Vissa fajter är inte lönt att ta 😉
Men i den här åldern lär det väl inte vara farligt om de bli lite för varma tänker jag! Och det är inte gott att sova om man fryser!
😊
Hur sover han annars?
 
Vissa fajter är inte lönt att ta 😉
Men i den här åldern lär det väl inte vara farligt om de bli lite för varma tänker jag! Och det är inte gott att sova om man fryser!
😊
Hur sover han annars?

Ja exakt så, vi har fullt upp med alla andra fajter som handlar om faktiska risker och farligheter. :nailbiting::p

Nej blir han för varm vaknar han säkert, vi har ganska svalt inne så hellre en filt för mycket.:)

Är han frisk, vilket han inte varit på flera veckor, så sover han från 18:30-03 får flaska och sover sedan till 06-07. Snart dags att bli kvitt nattflaskan, men det är maken som sover med honom så han får bestämma.;)
 
Ja exakt så, vi har fullt upp med alla andra fajter som handlar om faktiska risker och farligheter. :nailbiting::p

Nej blir han för varm vaknar han säkert, vi har ganska svalt inne så hellre en filt för mycket.:)

Är han frisk, vilket han inte varit på flera veckor, så sover han från 18:30-03 får flaska och sover sedan till 06-07. Snart dags att bli kvitt nattflaskan, men det är maken som sover med honom så han får bestämma.;)

Ja hjälp vilket humör som finns i en liten kropp 😳😂 Men jag intalar mig att det är bra med egen vilja 😉

Samma som för oss! Jag föredrar svalt sovrum. Helst nästan kallt så länge det är varmt under täcket!

Vad skönt att han kan sova så bra😊
Hoppas han kryar på sig snart!
 
Flera täckesvägrare och avsparkare med andra ord 😉
Skönt att inte vara ensam ändå!

Hittills verkar hon sova bättre med varmare pyjamas! Skönt! 😊 Och egentligen är det nog inte varmare än om hon sovit i bara blöja under täcke :)
Vågade inte ha täcke när hon var mindre för jag var rädd hon skulle få det över ansiktet eller bli för varm. För varm nojar jag fortfarande för, men hon är ju så stor nu så jag försöker sansa mig 😉

Skönt att ni får sova @Pengy 😊
Och att medicinen hjälper @anonymApril😊


Skönt att ni är bättre 😊

Kan säga att du inte är ensam med att noja om sådant! Jag är precis likadan :p
 
Vi har fått ny lägenhet och lillan kommer nu få eget rum! :D Dock lär hon inte sova där på länge än misstänker jag, men jag ser ändå fram emot att få göra ett rum till hennes saker!
Däremot känns det lite råddigare att flytta med en snart två-åring :O Mer att hålla ordning på. Vi flyttade för ett år sen senast och då var hon inte särskilt mobil så att säga ;) Men vi tar hjälp av flyttfirma så jag hoppas det går relativt smidigt!
 
Vi har fått ny lägenhet och lillan kommer nu få eget rum! :D Dock lär hon inte sova där på länge än misstänker jag, men jag ser ändå fram emot att få göra ett rum till hennes saker!
Däremot känns det lite råddigare att flytta med en snart två-åring :O Mer att hålla ordning på. Vi flyttade för ett år sen senast och då var hon inte särskilt mobil så att säga ;) Men vi tar hjälp av flyttfirma så jag hoppas det går relativt smidigt!

Härligt!! Sovrum är inte så noga men lekrum är toppen. Inte för att de alltid leker där men som förvaring. :)

Vi håller på att fixa gemensamt sovrum till barnen med sovkoja, stjärnhimmel och ja supemysigt kommer det att bli. Sedan är det inte så säkert att de kommer sova bra ihop, men det blir rymligt nog för att rymma en vuxen också. :D
 
Härligt!! Sovrum är inte så noga men lekrum är toppen. Inte för att de alltid leker där men som förvaring. :)

Vi håller på att fixa gemensamt sovrum till barnen med sovkoja, stjärnhimmel och ja supemysigt kommer det att bli. Sedan är det inte så säkert att de kommer sova bra ihop, men det blir rymligt nog för att rymma en vuxen också. :D


Ja, tänker så också 😊 och förr eller senare kommer det bli ett rum det sovs i också. Men ett lekrum till att börja med är härligt det också!
Ska bara lyckas packa och greja med härjande 20-månaders hemma! 😳

Sen ska vi söka förskola, har fått tips om två olika i nya kommunen så vi ska kontakta dom för besök. En kommunal och en montessori. Får se vart vi landar 😊
 
Ja, tänker så också 😊 och förr eller senare kommer det bli ett rum det sovs i också. Men ett lekrum till att börja med är härligt det också!
Ska bara lyckas packa och greja med härjande 20-månaders hemma! 😳

Sen ska vi söka förskola, har fått tips om två olika i nya kommunen så vi ska kontakta dom för besök. En kommunal och en montessori. Får se vart vi landar 😊

Att flyttpacka med en snart 2-åring låter lite utmanande, säkert roligt och spännande för barnet om inte annat.;)

Hoppas ni hittar en förskola ni trivs med. Tips är alltid bra tänker jag, det var så vi hittade vår förskola.:)
 
Vi har fått ny lägenhet och lillan kommer nu få eget rum! :D Dock lär hon inte sova där på länge än misstänker jag, men jag ser ändå fram emot att få göra ett rum till hennes saker!
Däremot känns det lite råddigare att flytta med en snart två-åring :O Mer att hålla ordning på. Vi flyttade för ett år sen senast och då var hon inte särskilt mobil så att säga ;) Men vi tar hjälp av flyttfirma så jag hoppas det går relativt smidigt!
Kul med ny större lägenhet! W sover i eget rum och älskar att sova där så det är ju inte alls säkert att det tar lång tid innan ni har en liten tjej som sover i sitt eget rum :)
 
Ja, tänker så också 😊 och förr eller senare kommer det bli ett rum det sovs i också. Men ett lekrum till att börja med är härligt det också!
Ska bara lyckas packa och greja med härjande 20-månaders hemma! 😳

Sen ska vi söka förskola, har fått tips om två olika i nya kommunen så vi ska kontakta dom för besök. En kommunal och en montessori. Får se vart vi landar 😊

De kommer gå bra, Vi flyttade för ett år sedan med då en 10 månaders och en som var 2 år 4 månader. Gick betydligt smidigare än vad vi trodde (okej vi flyttade tv:n som en av de första sakerna och så mutade vi dem med lite film en timme, sedan lunch och så körde jag iväg en stund så att de skulle sova i bilen). Mitt tips är att en person lägger fokus på barnet och inte deltar alls i själva flytten.
 
Att flyttpacka med en snart 2-åring låter lite utmanande, säkert roligt och spännande för barnet om inte annat.;)

Hoppas ni hittar en förskola ni trivs med. Tips är alltid bra tänker jag, det var så vi hittade vår förskola.:)
Hehe😉 det går hyfsat med hitkommenderade barnvakter!
Men det är jobbigt att vi i kaos och försöka fundera ut vad som ska packas i vilken ordning för att det ändå ska vara drägligt 😳
Men det blir bra!
Idag fick lillan sova i vagnen, inte funkat på månader men med barnvakten gick det bra!
Så vi föräldrar fick packat ordentligt!

Kul med ny större lägenhet! W sover i eget rum och älskar att sova där så det är ju inte alls säkert att det tar lång tid innan ni har en liten tjej som sover i sitt eget rum :)

Ja, ska bli så skönt! Flera rum och ordentligt med förvaring!
Kanske blir det så 😊 Ska börja natta där i alla fall till en början. Sen kanske hon blir kvar 😉


De kommer gå bra, Vi flyttade för ett år sedan med då en 10 månaders och en som var 2 år 4 månader. Gick betydligt smidigare än vad vi trodde (okej vi flyttade tv:n som en av de första sakerna och så mutade vi dem med lite film en timme, sedan lunch och så körde jag iväg en stund så att de skulle sova i bilen). Mitt tips är att en person lägger fokus på barnet och inte deltar alls i själva flytten.

Vi får nog göra så! Eventuellt måste hennes pappa jobba, men i så fall får vi lösa det ändå! Är väldigt nöjd med att ha bokat flyttfirma. Tänker inte bära en pinal! 😁
 
Nu har vi magsjukepremiär! Kanon mitt i en flytt :crazy:
Vaknade av kramp i magen och märker då att lillan spytt. Det är kräks i hennes hår och på pyjamas och madrass. Så upp och blaska av barn, byta lakan (nerpackade givetvis 😂) och lägga oss igen. Lillan ammar till sömns. Funderar på om jag borde erbjudit vatten men bröstmjölk borde väl räcka.
Strax innan jag märkte att hon kräkts låg jag och hade kramp i magen. Så det är väl bara en tidsfråga innan jag åker dit också 😳
Nåja, livet med barn 😉
 
Nu har vi magsjukepremiär! Kanon mitt i en flytt :crazy:
Vaknade av kramp i magen och märker då att lillan spytt. Det är kräks i hennes hår och på pyjamas och madrass. Så upp och blaska av barn, byta lakan (nerpackade givetvis 😂) och lägga oss igen. Lillan ammar till sömns. Funderar på om jag borde erbjudit vatten men bröstmjölk borde väl räcka.
Strax innan jag märkte att hon kräkts låg jag och hade kramp i magen. Så det är väl bara en tidsfråga innan jag åker dit också 😳
Nåja, livet med barn 😉

Åh nej! Vilken otur! Hoppas det blir kortvarigt iaf.. hos oss går magsjuka på förskolan, så är väl bara en tidsfråga innan vi får hit det i värsta fall... :nailbiting:
 
Nu har vi magsjukepremiär! Kanon mitt i en flytt :crazy:
Vaknade av kramp i magen och märker då att lillan spytt. Det är kräks i hennes hår och på pyjamas och madrass. Så upp och blaska av barn, byta lakan (nerpackade givetvis 😂) och lägga oss igen. Lillan ammar till sömns. Funderar på om jag borde erbjudit vatten men bröstmjölk borde väl räcka.
Strax innan jag märkte att hon kräkts låg jag och hade kramp i magen. Så det är väl bara en tidsfråga innan jag åker dit också 😳
Nåja, livet med barn 😉

Hoppas ni klarar er lindrigt undan!

Här går det magsjuka på förskolan.:nailbiting: Vill helst ha iallafall minstingen hemma i förebyggande syfte, men det funkar ju inte riktigt med jobb och så.
 
Blev sämsta tänkbara start på den här veckan gällande fsk alltså :( ingen av lillans fröknar var på plats när vi skulle lämna efter två veckor borta (1v bortresta, 1v sjuka) och de fröknar som var där hade lillan aldrig träffat/träffat en gång på gården.. så det gick inte. Tur att jag ”bara” pluggar, annars hade jag fått vabba eller något.

Nu slutligen kunde jag lämna eftersom lillans fröken kom 30 min senare och då gick det helt ok. Men usch så jobbigt det är i mammahjärtat! Får hoppas att favvofröken håller sig frisk denna vecka så att det rullar på, jag ligger ganska efter med studierna nu..
 
Blev sämsta tänkbara start på den här veckan gällande fsk alltså :( ingen av lillans fröknar var på plats när vi skulle lämna efter två veckor borta (1v bortresta, 1v sjuka) och de fröknar som var där hade lillan aldrig träffat/träffat en gång på gården.. så det gick inte. Tur att jag ”bara” pluggar, annars hade jag fått vabba eller något.

Nu slutligen kunde jag lämna eftersom lillans fröken kom 30 min senare och då gick det helt ok. Men usch så jobbigt det är i mammahjärtat! Får hoppas att favvofröken håller sig frisk denna vecka så att det rullar på, jag ligger ganska efter med studierna nu..
Åh så typiskt att de inte fanns någon ordinarie personal just när ni vart borta några veckor. Där är ju fördelen med avdelningar som samarbetar mycket så att även barnen lär sig känna mer personal. Men nu vet jag att det inte var så länge sen ni skolade in så förstår att hon inte hunnit vänja sig vid alla än.
 
Hur mycket ser era barn på Tv/padda? Jag tycker att W sett ganska lite på TV och padda använder han typ aldrig men för någon vecka sen när vi var hemma sjuka hela familjen blev det en hel del tv tittande. Eller rättare sagt på Pippi Långstrump och det känns på riktigt som om han har blivit beroende av Pippi O_o Idag fick han värdens utbrott för att han ville äta mat framför Pippi, vilket han inte fick. Så han åt varken middag eller kvällsmacka :meh: Bara hoppas att detta är någon fas som snart går över :p
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 700
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 302
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
14
· Visningar
1 002
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 797
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp