Vårföräldrar 2018 del 3

Det blir vår och E är lycklig över att kunna vara ute med mindre kläder. Blir väl lättare att röra sig. Idag åkte hon cykelvagn, det var nog roligt för massa oooande.
Favoriterna är nog fortfarande att dansa, sjunga och klä ut sig.
Har blivit mycket tid hemma nu i coronatider...
 
Det blir vår och E är lycklig över att kunna vara ute med mindre kläder. Blir väl lättare att röra sig. Idag åkte hon cykelvagn, det var nog roligt för massa oooande.
Favoriterna är nog fortfarande att dansa, sjunga och klä ut sig.
Har blivit mycket tid hemma nu i coronatider...
Här har vi också en grabb som älskar att vara ute, och speciellt nu när det börjar bli så fint väder. Ett vanligt uttryck här hemma är ”inte inne” :p

Förövrigt märkte vi hur svårt det var att lägga barn idag efter man ställt om klockan. Tyckte ändå vi väntade en stund extra men ungen blir ju aldrig trött när det är så ljust. Efter att ha klättrat ur spjälsängen ligger vi nu istället i sängen på kontoret och tittar Pippi :angel:
 
Behöver lite tips angående skor :) Är ju första våren på förskolan och nu när det börjar bli lite varmare så funderar jag på vad för skor som är bra att ha som ”mellanskor”? Alltså vad har man för skor mellan vinterkängor och sneakers?
Köpte dessa skorna på loppis i höstas som jag tänkte kunde vara bra men han vägrar verkligen ha på sig dom så får nog se mig om efter något annat :cautious:
 

Bifogade filer

  • F26EA4F6-0EB1-4A69-9086-3B5270732F1E.jpeg
    F26EA4F6-0EB1-4A69-9086-3B5270732F1E.jpeg
    187,8 KB · Visningar: 8
Behöver lite tips angående skor :) Är ju första våren på förskolan och nu när det börjar bli lite varmare så funderar jag på vad för skor som är bra att ha som ”mellanskor”? Alltså vad har man för skor mellan vinterkängor och sneakers?
Köpte dessa skorna på loppis i höstas som jag tänkte kunde vara bra men han vägrar verkligen ha på sig dom så får nog se mig om efter något annat :cautious:

Jag gillar Kavats skor. Iggesund är en bra modell för mellantiden.
 
Påtal om ord och hur ordagrant 2- åringar kan ta det man säger :p W snubblade ner från sista trappsteget på vår yttertrapp och ramlade, frågade honom om det gick bra och han svarade ja. Då säger jag typ ”åh vad bra, upp och hoppa bara” varpå ungen ställer sig upp går upp på sista trappsteget igen och ropar hopp och hoppar glatt ner;)
 
Påtal om ord och hur ordagrant 2- åringar kan ta det man säger :p W snubblade ner från sista trappsteget på vår yttertrapp och ramlade, frågade honom om det gick bra och han svarade ja. Då säger jag typ ”åh vad bra, upp och hoppa bara” varpå ungen ställer sig upp går upp på sista trappsteget igen och ropar hopp och hoppar glatt ner;)
Vår unge tar också en del bokstavligen. Och han kläcker nya ord var och varannan dag nu. Och han försöker säga som vi, så det gäller att tänka sig för om man skulle slå tån i en tröskel :p.
För att inte tala om "barn gör som man gör, inte som man säger"...
 
Idag blev vår lilla tjej två år! Helt galet att det var så längesen hon kom till oss!! Det har verkligen varit helt underbart (om än dock utmanande stundvis såklart). Tänk att man kan känna så mycket kärlek till en person, som man känner till sitt barn. Det var något jag inte hade någon aning om innan jag blev mamma. Är så tacksam över att vi har en sådan härlig dotter 😍
 
Idag blev vår lilla tjej två år! Helt galet att det var så längesen hon kom till oss!! Det har verkligen varit helt underbart (om än dock utmanande stundvis såklart). Tänk att man kan känna så mycket kärlek till en person, som man känner till sitt barn. Det var något jag inte hade någon aning om innan jag blev mamma. Är så tacksam över att vi har en sådan härlig dotter 😍

Grattis!! Dom börjar bli stora nu!
Och jag håller med 😁
 
Idag blev vår lilla tjej två år! Helt galet att det var så längesen hon kom till oss!! Det har verkligen varit helt underbart (om än dock utmanande stundvis såklart). Tänk att man kan känna så mycket kärlek till en person, som man känner till sitt barn. Det var något jag inte hade någon aning om innan jag blev mamma. Är så tacksam över att vi har en sådan härlig dotter 😍
Grattis! Vi har en som fyller två i övermorgon. Helt galet. Han skulle ju dessutom fylla år i slutet av maj egentligen.
 
Härligt! Här har vi inte riktigt orkat ta tag i det sedan vi körde en intensivperiod i julas.. Vi tar av blöjan ibland och det fungerar för det mesta bra så egentligen borde vi nog ta oss i kragen :p
Han sa potta själv och ville dra av blöjan så då blev det så.
Hade tänkt ta tag i det i sommar annars. För se om det var nåt tillfälligt eller om han faktiskt är redo att sluta med blöja snart.
 
Lyckan när sonen vill gå utan blöja och går till pottan och kissar :D.
Åh vad härligt! :up: Här har vi precis tvärt om, han säger till innan han ska bajsa ibland men får någon slags panik när vi föreslår potta eller toalett och skriker istället blöja. Försöker avdramatisera så gott det går just nu utan press, så kör vi på "riktigt" till sommaren.
 
Åh vad härligt! :up: Här har vi precis tvärt om, han säger till innan han ska bajsa ibland men får någon slags panik när vi föreslår potta eller toalett och skriker istället blöja. Försöker avdramatisera så gott det går just nu utan press, så kör vi på "riktigt" till sommaren.
Låter smart att avvakta tills han är redo :).
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 659
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 291
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
14
· Visningar
999
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 780
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp