Vårföräldrar 2018 del 3

Ger ni fortfarande d-droppar eller har ni gått över till multivitaminer? Eller ger inget?
Alla multivitaminer är från 3-4 år och när jag köpte en sort från 3 år så läste jag inte tillräckligt noga och när de kom smakade jag - och läste innehållsförteckningen. Och de första ingredienserna var glukossirap och socker :banghead: . Kommer inte ge dom till sonen.
 
Ger ni fortfarande d-droppar eller har ni gått över till multivitaminer? Eller ger inget?
Alla multivitaminer är från 3-4 år och när jag köpte en sort från 3 år så läste jag inte tillräckligt noga och när de kom smakade jag - och läste innehållsförteckningen. Och de första ingredienserna var glukossirap och socker :banghead: . Kommer inte ge dom till sonen.
Vi ger fortfarande D-droppar. Men det är nog mest för att W har som rutin att droppa upp dem själv och tycker det är kul :) vi har pratat om att köpa någon form av multivitamin men inte kommit längre än så.
Sjukt att det är huvudingredienserna i vitaminer till barn :cautious: Men då vet jag att man får läsa noga innan man köper i alla fall:up:
 
Ger ni fortfarande d-droppar eller har ni gått över till multivitaminer? Eller ger inget?
Alla multivitaminer är från 3-4 år och när jag köpte en sort från 3 år så läste jag inte tillräckligt noga och när de kom smakade jag - och läste innehållsförteckningen. Och de första ingredienserna var glukossirap och socker :banghead: . Kommer inte ge dom till sonen.
Ger inget, men det är möjligt att vi återupptar d-dropparna nu till vintern.
 
Ger ni fortfarande d-droppar eller har ni gått över till multivitaminer? Eller ger inget?
Alla multivitaminer är från 3-4 år och när jag köpte en sort från 3 år så läste jag inte tillräckligt noga och när de kom smakade jag - och läste innehållsförteckningen. Och de första ingredienserna var glukossirap och socker :banghead: . Kommer inte ge dom till sonen.

Vi ger till lillan när vi kommer ihåg.. blir typ varannan dag. Men på semestern blev det nästan inget :p Jättekonstigt att man prompt ska stoppa i sådant i vitaminer till barn...
 
Bra lämning idag på föris, såå skönt! Igår var första dagen tbx efter närmre två veckors sjukfrånvaro. Så gårdagens lämning var lite motig men idag kändes det faktiskt bra. Jag hoppas att det betyder att hon ändå trivs och har roligt där.
 
Ger ni fortfarande d-droppar eller har ni gått över till multivitaminer? Eller ger inget?
Alla multivitaminer är från 3-4 år och när jag köpte en sort från 3 år så läste jag inte tillräckligt noga och när de kom smakade jag - och läste innehållsförteckningen. Och de första ingredienserna var glukossirap och socker :banghead: . Kommer inte ge dom till sonen.

Vi ger inte d-droppar. Han äter en flaska välling varje kväll (berikad) samt äter mycket mjölk/yoghurt/lax/ägg/berikat fett så han bör klara sig på det han får i sig genom kosten.
 
Ger ni fortfarande d-droppar eller har ni gått över till multivitaminer? Eller ger inget?
Alla multivitaminer är från 3-4 år och när jag köpte en sort från 3 år så läste jag inte tillräckligt noga och när de kom smakade jag - och läste innehållsförteckningen. Och de första ingredienserna var glukossirap och socker :banghead: . Kommer inte ge dom till sonen.

Vi ger D-droppar. Inte dagligen kanske, men oftast :)
Dottern är kräsen och äter inte alltför mycket av sådant som innehåller D-vitamin naturligt och som jag förstått det så har väldigt många i sverige brist på just D-vitamin (har ingen källa ;) ) så vi tänker att det är lika bra att fortsätta. Tar själv tillskott :)
Däremot äter hon mycket blodpudding och broccoli och annat så vi väntar med multivitamin ett tag :)
 
Alltså, oj vad mycket nej det är just nu.
Och "mamma hjälpa" och så tårar om pappa tex häller upp mjölk istället.
Överlag väldigt mammig och egen vilja just nu.
 
Alltså, oj vad mycket nej det är just nu.
Och "mamma hjälpa" och så tårar om pappa tex häller upp mjölk istället.
Överlag väldigt mammig och egen vilja just nu.

Ja den här åldern asså, rolig men såå krävande! Skönt att det ”bara” är tårar iaf. Här blir det hysteriskt om pappa kommer ist för mamma.. Lillan har alltid varit mammig dock (eller, snarare valt bort pappa i ganska stor utsträckning tyvärr) så just den biten är vi lite vana vid. Men all denna vilja, och motvilja!
 
Ja den här åldern asså, rolig men såå krävande! Skönt att det ”bara” är tårar iaf. Här blir det hysteriskt om pappa kommer ist för mamma.. Lillan har alltid varit mammig dock (eller, snarare valt bort pappa i ganska stor utsträckning tyvärr) så just den biten är vi lite vana vid. Men all denna vilja, och motvilja!
Vi är så vana vid vår enkla lilla guldgosse, som ibland blir mer som ett, ja inte monster, men inte den lugna killen vi är vana vid :p.
 
Ja denna vilja och motvilja, jag är så matt. Kan göra allt själv, inklusive att laga mat och köra bil. Måltiderna kan vara rena vilda västern, mat flyger och man blir allmänt matt bara. Kastar saker och slåss (som tur är slår han bara oss föräldrar). Är i alla fall varken mammig eller pappig. Mellan varven är han såklart supercharmig och han charmar in sig hos alla han träffar.
 
Senast ändrad:
Här är det nog jag som dissas mest :o W är en riktig pappagris och vill gärna att han gör det mesta. Dock är lillebror väldigt populär just nu så jag brukar säga att han kan gå med och göra saker och då går det tydligen jättebra. Tycker ändå humöret lugnat sig lite nu det sista jämfört med för ett tag sen, då var det mer utbrott.
 
Alltså, oj vad mycket nej det är just nu.
Och "mamma hjälpa" och så tårar om pappa tex häller upp mjölk istället.
Överlag väldigt mammig och egen vilja just nu.

Samma här ;) Väldigt mycket känslor i en väldigt liten kropp :o:angel:;) Men vad roligt det är att faktiskt kunna prata med sitt barn :love: Okej, kanske inte helt flytande men vi förstår varandra på ett annat sätt och kan ändå ha små samtal. Det är mysigt!

Leker era själva nånting nu förresten? Vår tjej leker själv ibland, men ganska korta stunder. Tänker att det är ganska vanligt kanske :)
Hon har dock ett lektält, från IKEA, som hon brukar duka upp sin servis i och sitta och småprata med sina nallar :love:
 
Samma här ;) Väldigt mycket känslor i en väldigt liten kropp :o:angel:;) Men vad roligt det är att faktiskt kunna prata med sitt barn :love: Okej, kanske inte helt flytande men vi förstår varandra på ett annat sätt och kan ändå ha små samtal. Det är mysigt!

Leker era själva nånting nu förresten? Vår tjej leker själv ibland, men ganska korta stunder. Tänker att det är ganska vanligt kanske :)
Hon har dock ett lektält, från IKEA, som hon brukar duka upp sin servis i och sitta och småprata med sina nallar :love:
Ja det händer. Matar docka, leker i sandlåda mm. Men helst leker hon ihop med storebror och ska härma honom i allt.
 
Idag fick äntligen W en växasäng :) Som han har längtat efter en ”stor säng”!

Imorgon har vi 2,5 års koll och veckan efter det blir det operation. (Ska klippa tungbandet då det tyvärr är alldeles för kort). Är sjukt nervös men det är mannen som kommer vara med honom under dagen. Är ju bara en förälder som gäller och W är en riktig pappagris och ville ha med honom :heart

Och sen har vi bokat resa till fjällen nästa år så planen är att w ska få prova på att åka skidor :) Någon mer som ska låta barnen prova på skidor eller kanske någon annan aktivitet?
 
Idag fick äntligen W en växasäng :) Som han har längtat efter en ”stor säng”!

Imorgon har vi 2,5 års koll och veckan efter det blir det operation. (Ska klippa tungbandet då det tyvärr är alldeles för kort). Är sjukt nervös men det är mannen som kommer vara med honom under dagen. Är ju bara en förälder som gäller och W är en riktig pappagris och ville ha med honom :heart

Och sen har vi bokat resa till fjällen nästa år så planen är att w ska få prova på att åka skidor :) Någon mer som ska låta barnen prova på skidor eller kanske någon annan aktivitet?

Stort med stor säng 😊
Vi skaffade en i våras, funkar bra för henne att sova i på kvällarna, resten av natten sover hon med oss. Spjälsängen hon hade sov hon i ca 5 gånger innan den gavs bort 😉

Förstår att det är nervöst med operationen! Vill minnas att det är en ganska enkel operation så jag hoppas det går så smidigt som möjligt!

Vi ska till fjällen påsk! Dotterns farfar är gammal skidinstruktör så han vill nog gärna börja lära henne 😊 så vill hon får hon prova!
Kanske kan jag passa på att testa också! Dottern lär lära sig snabbare än mig 😉
 
Stort med stor säng 😊
Vi skaffade en i våras, funkar bra för henne att sova i på kvällarna, resten av natten sover hon med oss. Spjälsängen hon hade sov hon i ca 5 gånger innan den gavs bort 😉

Förstår att det är nervöst med operationen! Vill minnas att det är en ganska enkel operation så jag hoppas det går så smidigt som möjligt!

Vi ska till fjällen påsk! Dotterns farfar är gammal skidinstruktör så han vill nog gärna börja lära henne 😊 så vill hon får hon prova!
Kanske kan jag passa på att testa också! Dottern lär lära sig snabbare än mig 😉

Själva ingreppet är ju väldigt lätt men känns så nervöst med själva sövningen :crazy: Mannen har blivit sövd ett antal gånger som barn och känner dig trygg i att han vet mer hur det går till. Till skillnad från mig som lyckligtvis knappt satt en fot inne på ett sjukhus.

Åh vilken lyx med gammal skidlärare i släkten :up: Då lär det gå undan, kanske hon är proffs redan när ni åker hem;)
 
Idag fick äntligen W en växasäng :) Som han har längtat efter en ”stor säng”!

Imorgon har vi 2,5 års koll och veckan efter det blir det operation. (Ska klippa tungbandet då det tyvärr är alldeles för kort). Är sjukt nervös men det är mannen som kommer vara med honom under dagen. Är ju bara en förälder som gäller och W är en riktig pappagris och ville ha med honom :heart

Och sen har vi bokat resa till fjällen nästa år så planen är att w ska få prova på att åka skidor :) Någon mer som ska låta barnen prova på skidor eller kanske någon annan aktivitet?
Vi har försökt prata om säng, särskilt nu när syster snart är här. Sonen sover alltid mellan mig och pappan, aldrig i sin egen säng (om inte pappan är borta och ungen därför kan rulla vidare ner i sin säng :p). Vi har sagt nu att syster kommer få låna hans säng, men "nä min" kommer till svar på en gång då. Men sova där, nä.

Vad gäller aktivitet så har vi ju shettis som är gudasnäll, så hoppas få igång sonen med att "rida" lite mer snart, han har börjat tycka det är kul när shettis rör sig och inte bara står och äter så känns som vi är på rätt väg.
 
Vi har försökt prata om säng, särskilt nu när syster snart är här. Sonen sover alltid mellan mig och pappan, aldrig i sin egen säng (om inte pappan är borta och ungen därför kan rulla vidare ner i sin säng :p). Vi har sagt nu att syster kommer få låna hans säng, men "nä min" kommer till svar på en gång då. Men sova där, nä.

Vad gäller aktivitet så har vi ju shettis som är gudasnäll, så hoppas få igång sonen med att "rida" lite mer snart, han har börjat tycka det är kul när shettis rör sig och inte bara står och äter så känns som vi är på rätt väg.
Åh vad kul med ridning! 😀 Kan tänka mig att shettisen var nöjd när den bara behövde stå still och äta 🙈 W:s farmor har två hästar men han är inte så pigg på att prova, även om jag hade tyckt att det var kul 😉
 
Idag fick äntligen W en växasäng :) Som han har längtat efter en ”stor säng”!

Imorgon har vi 2,5 års koll och veckan efter det blir det operation. (Ska klippa tungbandet då det tyvärr är alldeles för kort). Är sjukt nervös men det är mannen som kommer vara med honom under dagen. Är ju bara en förälder som gäller och W är en riktig pappagris och ville ha med honom :heart

Och sen har vi bokat resa till fjällen nästa år så planen är att w ska få prova på att åka skidor :) Någon mer som ska låta barnen prova på skidor eller kanske någon annan aktivitet?
Hur märker ni ang tungbandet?

Storebror var knappt 3 när han åkte skidor första gången. Så det är väl inte orimligt (snarare rätt troligt) att vi åker upp i vinter och båda får åka :)

Vill gärna låta henne/dem prova på ridning också men mesta ponnyridningen här verkar coronastängt.
Går dock på gympa varannan vecka, inte organiserat utan bara hyrd lokal. Intresseanmälde till minisim men det verkar fullt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 344
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
14
· Visningar
996
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 637
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp