Vårföräldrar 2018 del 3

Äh känn inte att du ska sluta med blöja bara för andra är igång, ta det när det passar er! Vi kör som sagt enbart sporadiskt, just eftersom det inte riktigt passar mig just nu...
Näe, egentligen har jag inget problem med att hon har blöja. Vill bara inte att hon ska bli sist kvar med blöja och potentiellt bli retad.
Det svåra är att hon verkligen verkligen har noll intresse av att gå på toa eller potta, men jag hoppas och tror att det kommer :)
 
Näe, egentligen har jag inget problem med att hon har blöja. Vill bara inte att hon ska bli sist kvar med blöja och potentiellt bli retad.
Det svåra är att hon verkligen verkligen har noll intresse av att gå på toa eller potta, men jag hoppas och tror att det kommer :)
Finns 4åringar med blöja på vår förskola, så det är nog ingen risk i första taget! (Och om det skulle behövas är det snarare upp till förskolan att jobba med det retsamma)
 
Näe, egentligen har jag inget problem med att hon har blöja. Vill bara inte att hon ska bli sist kvar med blöja och potentiellt bli retad.
Det svåra är att hon verkligen verkligen har noll intresse av att gå på toa eller potta, men jag hoppas och tror att det kommer :)
Vi har också ett par kompisar vars dotter fyller 4 i december som har blöja. De försökte få henne blöjfri i somras men det funkade inte riktigt. Hon verkar inte alls bry sig om att hon har blöja och ingen annat barn heller. Så tror inte du behöver oroa dig för det, och dessutom kanske hon blir intresserad själv inom snar framtid :)
 
Mycket nytt här på sistone. För en dryg vecka sen möblerade vi om och E fick juniorsäng i storebrors rum. Så "eget" rum, sövs själv i sängen och slutat samsova.
Eller slutat och slutat.. Sover halva natten i sängen sen kommer hon in till oss.
 
Sen vi julpyntade här hemma så har det pratats mycket om tomten. Och som ni kanske kommer ihåg är ju W lite biltokig så när vi pratade om att tomten kommer med släde så säger han: Nej, tomten kommer inte med släde och renar han kör en svart Mini Cooper 😂😂 Tvååringar kan kläcka ut sig helt underbara saker:heart
 
Mycket nytt här på sistone. För en dryg vecka sen möblerade vi om och E fick juniorsäng i storebrors rum. Så "eget" rum, sövs själv i sängen och slutat samsova.
Eller slutat och slutat.. Sover halva natten i sängen sen kommer hon in till oss.

Vad mysigt för dem! Längtar till vår minsting är tillräckligt stor för att sova med storasyster. Just nu sover båda med mig...
 
Det här med att ha en 2,5-åring är verkligen en ständig utmaning. Utmaning att komma på alternativa lösningar, kompromissa, avleda, avdramatisera etc.. Vissa dagar känns som att spänningarna hänger i luften kring lillan. Men andra dagar är hon en sån häftig liten gladlynt person. Hon kan så otroligt mycket, och är så läraktig och snabbfattad att det är helt fascinerande! Hon tar in väldigt mycket detaljer från omgivningen som jag själv aldrig hade upptäckt eller lagt märke till även om jag försökt vara uppmärksam. Hon är för det mesta väldigt fin med sin lillasyster och hittar på lekar där hon får vara med :) Dessutom har de få veckor hon varit frisk och på förskolan denna termin verkligen bidragit till att hon vågar ta kontakt med andra (okända) barn på ett helt annat sätt. Tex i lekparken eller så, väldigt roligt!

Sen så har tiden med en miljon frågor börjat här 😅 någon annan med en frågvis liten? Oftast handlar frågorna om vilka andra personer är eller något hon ser. Inte alltid helt lätta att svara på.. hehe.

Hoppas allt är fint med er och att ni håller er friska!
 
Det här med att ha en 2,5-åring är verkligen en ständig utmaning. Utmaning att komma på alternativa lösningar, kompromissa, avleda, avdramatisera etc.. Vissa dagar känns som att spänningarna hänger i luften kring lillan. Men andra dagar är hon en sån häftig liten gladlynt person. Hon kan så otroligt mycket, och är så läraktig och snabbfattad att det är helt fascinerande! Hon tar in väldigt mycket detaljer från omgivningen som jag själv aldrig hade upptäckt eller lagt märke till även om jag försökt vara uppmärksam. Hon är för det mesta väldigt fin med sin lillasyster och hittar på lekar där hon får vara med :) Dessutom har de få veckor hon varit frisk och på förskolan denna termin verkligen bidragit till att hon vågar ta kontakt med andra (okända) barn på ett helt annat sätt. Tex i lekparken eller så, väldigt roligt!

Sen så har tiden med en miljon frågor börjat här 😅 någon annan med en frågvis liten? Oftast handlar frågorna om vilka andra personer är eller något hon ser. Inte alltid helt lätta att svara på.. hehe.

Hoppas allt är fint med er och att ni håller er friska!
Inte så mycket frågor här än, men igår på hundpromenaden gick han och spanade efter räv och rådjur efter att vi sett rådjursspår. Han ville verkligen se dom.

På nån promenad har han kommenterat om vi möter nån. Som när vi mötte en man med skägg.
"Han måste raka sig" :D.

Annars känner jag igen början av ditt inlägg "alternativa lösningar, kompromissa, avleda, avdramatisera etc".
Man blir nästan gråhårig vissa dagar :p.
 
Inte så mycket frågor här än, men igår på hundpromenaden gick han och spanade efter räv och rådjur efter att vi sett rådjursspår. Han ville verkligen se dom.

På nån promenad har han kommenterat om vi möter nån. Som när vi mötte en man med skägg.
"Han måste raka sig" :D.

Annars känner jag igen början av ditt inlägg "alternativa lösningar, kompromissa, avleda, avdramatisera etc".
Man blir nästan gråhårig vissa dagar :p.

Haha underbar kommentar ju! Han med skägget kanske fick sig ett litet skratt om han hörde. Barn är så himla härliga i sin ärlighet.
 
Vi kör oförklarlig feber här. Hoppas det är bättre imorgon för han blir hemskt ynklig när febern kommer. Dessutom måste man tvinga i honom Alvedon och när han ser termometern (för örat) gömmer han sig och säger nej. Riktigt skär i mammahjärtat :cry:.

Han hade tredagarsfeber i somras så det borde inte vara det. Inte förkyld heller....
 
Vi kör oförklarlig feber här. Hoppas det är bättre imorgon för han blir hemskt ynklig när febern kommer. Dessutom måste man tvinga i honom Alvedon och när han ser termometern (för örat) gömmer han sig och säger nej. Riktigt skär i mammahjärtat :cry:.

Han hade tredagarsfeber i somras så det borde inte vara det. Inte förkyld heller....
Stackarn, hoppas han blir bättre snart.
Själva har vi åkt på första magsjukan här hemma :wtf: Det var ju ingen rolig historia, speciellt inte när vi vuxna åkte på det också. Lillebror på 6 månader klarade sig bäst med endast ett gäng bajsblöjor per dag.
 
Stackarn, hoppas han blir bättre snart.
Själva har vi åkt på första magsjukan här hemma :wtf: Det var ju ingen rolig historia, speciellt inte när vi vuxna åkte på det också. Lillebror på 6 månader klarade sig bäst med endast ett gäng bajsblöjor per dag.
Nä fy, hellre förkylning alla dagar i veckan. Vi åkte på magsjuka förra året. Som tur var lite i omgångar, sonen först, sen jag och sen pappan. Så vi kunde hjälpas åt.
 
Vi kör oförklarlig feber här. Hoppas det är bättre imorgon för han blir hemskt ynklig när febern kommer. Dessutom måste man tvinga i honom Alvedon och när han ser termometern (för örat) gömmer han sig och säger nej. Riktigt skär i mammahjärtat :cry:.

Han hade tredagarsfeber i somras så det borde inte vara det. Inte förkyld heller....

Usch, det lät inte kul 😔 Hoppas det är värre idag!
Vi får samma reaktion när nässugen kommer fram 😳 känner mig hemsk. Så nu får snoret rinna så torkar vi istället 😉

Stackarn, hoppas han blir bättre snart.
Själva har vi åkt på första magsjukan här hemma :wtf: Det var ju ingen rolig historia, speciellt inte när vi vuxna åkte på det också. Lillebror på 6 månader klarade sig bäst med endast ett gäng bajsblöjor per dag.

Åh fy, den fruktar jag :nailbiting:
När man är magsjuk vill man bara ligga ifred och låta det gå över!
 
Usch, det lät inte kul 😔 Hoppas det är värre idag!
Vi får samma reaktion när nässugen kommer fram 😳 känner mig hemsk. Så nu får snoret rinna så torkar vi istället 😉
Det började bättre men sen kom febern igen och när han såg Alvedonen började han gråta och höll för munnen :(. Måtte han aldrig behöva flytande penicillin, för Alvedonen luktar i alla fall gott. Ska prova själv nästa gång jag behöver bara för att veta hur den smakar.
 
Det började bättre men sen kom febern igen och när han såg Alvedonen började han gråta och höll för munnen :(. Måtte han aldrig behöva flytande penicillin, för Alvedonen luktar i alla fall gott. Ska prova själv nästa gång jag behöver bara för att veta hur den smakar.

Stackare!
Ja, kanske är en bra idé! 👌 Vi har inte behövt använda Alvedon på över ett år, och då körde vi stolpiller, men jag tror inte det funkar längre. Så jag ska leta upp den flytande och se om den fortfarande är gångbar!
 
Det började bättre men sen kom febern igen och när han såg Alvedonen började han gråta och höll för munnen :(. Måtte han aldrig behöva flytande penicillin, för Alvedonen luktar i alla fall gott. Ska prova själv nästa gång jag behöver bara för att veta hur den smakar.
Kan ni inte ge stolpiller i rumpan istället? Är ju klart mycket lättare att få i än den flytande varianten. Håller tummarna för att febern går ner och att han mår bättre :heart
 
Kan ni inte ge stolpiller i rumpan istället? Är ju klart mycket lättare att få i än den flytande varianten. Håller tummarna för att febern går ner och att han mår bättre :heart
Trodde jag hade såna hemma men tydligen inte. Letade tidigare idag. Kanske hade de blivit gamla eller nåt. Ska skaffa nya.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 698
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 302
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
14
· Visningar
1 002
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 796
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp