Vårföräldrar 2018 del 3

Jag funderade på en sak - halkstrumpor. Kör ni med det fortfarande?
Har förstått att det inte ska användas i skor egentligen.. Men inne? Hur gör ni då?
 
Hur är det med honom nu? Är han bättre? :heart
Bättre men inte bra. Klarade sig utan Alvedon igår, men det var på håret.
Otroligt hur mycket snor det kan rymmas i en unges näsa :p.
Nu har han jobbigt med hostan, så vi kör lite honung här.

Jag funderade på en sak - halkstrumpor. Kör ni med det fortfarande?
Har förstått att det inte ska användas i skor egentligen.. Men inne? Hur gör ni då?
Vi kör det i skor om det råkar vara såna han har på sig den dagen. Om dom ska till gymnastikhallen med dagmamman tex.
 
Bättre men inte bra. Klarade sig utan Alvedon igår, men det var på håret.
Otroligt hur mycket snor det kan rymmas i en unges näsa :p.
Nu har han jobbigt med hostan, så vi kör lite honung här.


Vi kör det i skor om det råkar vara såna han har på sig den dagen. Om dom ska till gymnastikhallen med dagmamman tex.

Stackars liten! Hoppas han kryar på sig snart!
Vi har en liten hostare hemma! Hon har varit snuvig utan feber i snart tre veckor. Och sen ett tag började hon hosta. Dock pigg och glad så det är ju bra :)
Feber är så jobbigt! Och täppt näsa!

Aha, men kör ni utan halkskydd inne ibland? Hur hanterar han det i så fall?
Vi har bara med halkskydd men jag funderar på att köpa ett gäng utan..
 
Stackars liten! Hoppas han kryar på sig snart!
Vi har en liten hostare hemma! Hon har varit snuvig utan feber i snart tre veckor. Och sen ett tag började hon hosta. Dock pigg och glad så det är ju bra :)
Feber är så jobbigt! Och täppt näsa!

Aha, men kör ni utan halkskydd inne ibland? Hur hanterar han det i så fall?
Vi har bara med halkskydd men jag funderar på att köpa ett gäng utan..
Tycker han springer lika bra utan. Är mest jag som är orolig han ska halka tror jag.
 
Tycker han springer lika bra utan. Är mest jag som är orolig han ska halka tror jag.
Ja, det är det jag tänker på också, att hon ska halka. En liten tanke är väl att hon lär sig om hon halkar, men samtidigt är väl kanske inte konsekvenstänket helt fantastiskt ;)

Å andra sidan kan jag aldrig tro att jag hade halkstrumpor på 80-talet så jag antar att det kan funka ändå... Hmm, svårt det där!
 
Jag funderade på en sak - halkstrumpor. Kör ni med det fortfarande?
Har förstått att det inte ska användas i skor egentligen.. Men inne? Hur gör ni då?
Vi har både strumpor med och utan halkskydd. Aldrig hört att man inte ska ha halkstrumpor i skor, men spelar mindre roll för hade aldrig i mitt liv lagt tid på att byta strumpor för en sån sak ändå ;)
Men tycker faktiskt inte att han halkar mer med ”vanliga” strumpor än när han har med halkskydd.
 
Ja, det är det jag tänker på också, att hon ska halka. En liten tanke är väl att hon lär sig om hon halkar, men samtidigt är väl kanske inte konsekvenstänket helt fantastiskt ;)

Å andra sidan kan jag aldrig tro att jag hade halkstrumpor på 80-talet så jag antar att det kan funka ändå... Hmm, svårt det där!

Halkstrumpor var riktigt poppis på 80-talet, så det skulle jag gissa att du haft. :p

Vi har haft halkstrumpor i de minsta storlekarna men vanliga bomullstrumpor från storlek 22. Äldsta var i lite större behov av halkstrumpor, yngsta har bättre kroppskontroll och aldrig halkat. Du kan ju alltid prova, det märks tydligt om det är för halkigt. :)
 
Tack för era svar! Jag ska minsann testa! :) Det känns som att vanliga vore skönare egentligen :)
Vi kör också på vanliga och det är inga problem, har nog haft det hela året minst. Jag är glad att bara hitta strumpor som godkänns här hemma och vi därmed har tillåtelse att sätta på 😆 Just nu ska det vara kaniner på vilket är förvånansvärt knepigt att hitta!
 
Jag funderade på en sak - halkstrumpor. Kör ni med det fortfarande?
Har förstått att det inte ska användas i skor egentligen.. Men inne? Hur gör ni då?
Vi kör med enstaka undantag bara vanliga, sen länge. Funkar fint.

Vi kör också på vanliga och det är inga problem, har nog haft det hela året minst. Jag är glad att bara hitta strumpor som godkänns här hemma och vi därmed har tillåtelse att sätta på 😆 Just nu ska det vara kaniner på vilket är förvånansvärt knepigt att hitta!
Haha jag är glad om jag hittar matchande par på mornarna.
 
Hur har ni det på julaftonskvällen?
Här har sonen fått julklappar av sin morbror och mormor samt några av mig och pappa. Det räcker, han är helt slut. De från hans farfar och de från farmor får vänta till imorgon och ev i övermorgon.
Alldeles för många julklappar för min smak...
 
Hur har ni det på julaftonskvällen?
Här har sonen fått julklappar av sin morbror och mormor samt några av mig och pappa. Det räcker, han är helt slut. De från hans farfar och de från farmor får vänta till imorgon och ev i övermorgon.
Alldeles för många julklappar för min smak...
Vi har haft det mysigt hos mina föräldrar. De är ej i riskgrupp och några vi valt att umgås med så det var skönt att inte vara helt ensamma. W fick paket från mina föräldrar, farmor, morbror och från oss och det blev alldeles för mycket här också. Det började med att han trodde att man bara skulle få ett paket så då ville han ge bort det lilla paketet till lillebror så han med säkerhet skulle få det största ;)När han sen insåg att man faktiskt kunde få fler gick det över till att han skulle öppna typ alla paket, även de som inte var till honom:angel: Så där kan man väl säga att vi förstörde det oskuldsfulla som fanns till en början 🙈
 
Hur har ni det på julaftonskvällen?
Här har sonen fått julklappar av sin morbror och mormor samt några av mig och pappa. Det räcker, han är helt slut. De från hans farfar och de från farmor får vänta till imorgon och ev i övermorgon.
Alldeles för många julklappar för min smak...

Vi hade en mysig dag, hann bla med en härlig promenad i solen! Var verkligen mysigt att få skymta den igen efter så lång tid. Lillan blev glad eftersom vi gick förbi en liten skogssjö/pöl med is på där hon och kusinen kunde stå med pinnar o leka. Men höjdpunkten var nog ändå idag när hon kunde sitta ner och leka i lugn och ro med sina nya leksaker och sedan äntligen åka pulka i snön! Magiskt med snö på julen ju :)

Lillan har verkligen hittat det här med fantasilekar och rollekar, det är sååå roligt att höra hennes dialoger med sina gosedjur osv. Hon är riktigt bra på att fantisera och det värmer i hjärtat. För mig var fantasin otroligt viktig under hela min barndom så jag är glad att se att hon har börjat glänta på dörren till den.

God fortsättning till er alla!
 
Vi hade en mysig dag, hann bla med en härlig promenad i solen! Var verkligen mysigt att få skymta den igen efter så lång tid. Lillan blev glad eftersom vi gick förbi en liten skogssjö/pöl med is på där hon och kusinen kunde stå med pinnar o leka. Men höjdpunkten var nog ändå idag när hon kunde sitta ner och leka i lugn och ro med sina nya leksaker och sedan äntligen åka pulka i snön! Magiskt med snö på julen ju :)

Lillan har verkligen hittat det här med fantasilekar och rollekar, det är sååå roligt att höra hennes dialoger med sina gosedjur osv. Hon är riktigt bra på att fantisera och det värmer i hjärtat. För mig var fantasin otroligt viktig under hela min barndom så jag är glad att se att hon har börjat glänta på dörren till den.

God fortsättning till er alla!
Visst är det häftigt.
Häromdagen ropade en av sonens duplogubbar "Eeemil!" hörde jag.
Ja, vi har tittat på Emil i Lönneberga :D.
 
Tack för input om strumpor utan halkskydd!
Har köpt lite olika men enda gången vi testat vurpade hon 😉 antar att det blir lite invänjning 😉

Vad kul att läsa lite uppdateringar!
Här börjar fantasilekar komma också!
På julafton tog hon två porslinstomtar och lekte att dom pratade med varandra 😍
-"Hejsan, jag heter tomte." sa dom till varandra 😉

Tycker det är en häftig tid! Och egentligen mycket mer utbyte! Men jag kan också sakna småbebistiden! Kanske för att jag insett att det med största sannolikhet inte blir fler barn för oss.

Men oavsett är jag så tacksam för det barn jag har! ❤️
 
Jag tror vi kanske lyckats få bort snuttandet på natten! Nu jinxar jag kanske ;) Och vi har inte försökt tidigare, men det har än så länge gått enklare än jag trott.
Tre nätter har vi aktivt jobbat med att sluta. Första natten blev hon tokarg, andra lite mindre och i natt accepterade hon direkt. Vi pratar om det på dagen och frågar om man får snutta på natten och då säger hon nej. Så på ett sätt förstår hon. Samtidigt är det kanske lite tidigt att ropa hej som sagt ;)
Att vi inte tagit tag i det tidigare är att jag inte upplevt det som jobbigt förrän för några veckor sen. Tidigare har hon snuttat nån minut och sen somnat om, och därför har vi känt att det är ett smidigt sätt att få sova. Men den senaste tiden har hon krånglat massor och jag har legat vaken med henne halvsovande i timmar så nu fick det räcka!
Vi kör på dagtid och kvällstid för mys ett tag till, men jag börjar känna mig klar. :angel:
Svåraste blir att sluta amma henne tills sömns på kvällen. Det tar fem minuter max och är smidigt på det sättet. Men samtidigt innebär det att bara jag kan natta, och det gör ju att jag blir låst. Samtidigt gör jag inget på kvällarna nu i och med pandemin så det gör inte så mycket heller.

Sover era hela nätter?
 
Jag tror vi kanske lyckats få bort snuttandet på natten! Nu jinxar jag kanske ;) Och vi har inte försökt tidigare, men det har än så länge gått enklare än jag trott.
Tre nätter har vi aktivt jobbat med att sluta. Första natten blev hon tokarg, andra lite mindre och i natt accepterade hon direkt. Vi pratar om det på dagen och frågar om man får snutta på natten och då säger hon nej. Så på ett sätt förstår hon. Samtidigt är det kanske lite tidigt att ropa hej som sagt ;)
Att vi inte tagit tag i det tidigare är att jag inte upplevt det som jobbigt förrän för några veckor sen. Tidigare har hon snuttat nån minut och sen somnat om, och därför har vi känt att det är ett smidigt sätt att få sova. Men den senaste tiden har hon krånglat massor och jag har legat vaken med henne halvsovande i timmar så nu fick det räcka!
Vi kör på dagtid och kvällstid för mys ett tag till, men jag börjar känna mig klar. :angel:
Svåraste blir att sluta amma henne tills sömns på kvällen. Det tar fem minuter max och är smidigt på det sättet. Men samtidigt innebär det att bara jag kan natta, och det gör ju att jag blir låst. Samtidigt gör jag inget på kvällarna nu i och med pandemin så det gör inte så mycket heller.

Sover era hela nätter?
Härligt att det gått smidigare än förväntat, blir nog lättare och lättare. Är ju fördelen att man kan prata om det när de är lite större :up:
W sover hela nätter, kan vakna för mardrömmar ibland men annars sover han bra. Just nu har vi sovit på kontoret utanför hans rum då vi precis flyttat in lillebror i rummet också och W pratar galet mycket i sömnen :p Tror att han är vaken flera gånger per natt men nej han sover vidare men snackar på😂
 
Härligt att det gått smidigare än förväntat, blir nog lättare och lättare. Är ju fördelen att man kan prata om det när de är lite större :up:
W sover hela nätter, kan vakna för mardrömmar ibland men annars sover han bra. Just nu har vi sovit på kontoret utanför hans rum då vi precis flyttat in lillebror i rummet också och W pratar galet mycket i sömnen :p Tror att han är vaken flera gånger per natt men nej han sover vidare men snackar på😂

Ja, det känns ändå som att hon förstår en del av budskapet. Fast i natt var det lite jobbigare ;) Men jag tänker att det kommer variera lite från dag till dag ett tag ;)
Vad gulligt med nattsnackande :D Mycket att bearbeta på nätterna när man är liten kan jag tro :)

Sonen sover hela nätterna sen jag slutade amma i stort sett (slutade amma när han var 13-14 månader).
När han väl somnar...just den delen är en annan historia :p.

Ja, kan tänka mig att det hör ihop :) Jag börjar känna mig klar med amningen, men jag är samtidigt glad att ha tillgång till den trösten som det kan ge. Men vi kommer ju hitta andra sätt :) Och fördelen med att hon somnar inom fem minuter på kvällarna. Jag vet liksom inte ens hur man nattar annars :o
Längtar väldigt mycket till att hon sover hela nätter också :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 322
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
14
· Visningar
996
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 627
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp