Vårföräldrar 2018 del 3

Jag skulle kunna tänka mig att ha tre barn, om jag bara slapp ha en bebis. Skulle gärna uppleva bebisbubblan igen, men sedan snabbspola 2 år. Graviditet är jag inte heller så pepp på. Så här blir det knappast fler barn. Sambon resonerar väldigt lika.

Skönt att ni är överens om antal barn:) ja, alltså de där månaderna när bebis inte gör så mkt annat än äter o sover är ju verkligen inte de roligaste... även om de är himla gosiga när de är så små!
 
Så trött för tillfället... Och sen E blev mer rörlig har vi fått lite mer konkurrens mellan syskonen verkar det som- hon kan ju plötsligt ta storebrors saker... och så blir hon JÄTTEarg när man stänger dörrar etc (så hon inte kan bada i vattenskålen eller leka med pottan...) Hon roar sig själv lite lättare däremot numera, så länge hon gör saker hon får.
 
Så trött för tillfället... Och sen E blev mer rörlig har vi fått lite mer konkurrens mellan syskonen verkar det som- hon kan ju plötsligt ta storebrors saker... och så blir hon JÄTTEarg när man stänger dörrar etc (så hon inte kan bada i vattenskålen eller leka med pottan...) Hon roar sig själv lite lättare däremot numera, så länge hon gör saker hon får.

Känner igen allt!

Inte så trött längre dock. Förra veckan var katastrof på den punkten, men sedan sambon kom hem har vi fått ordning på Hs sömn. Han äter inte längre på natten och sover till 05:30-06:30. Lite stök under nätterna dock, men det kan vi leva med. :)
 
Känner igen allt!

Inte så trött längre dock. Förra veckan var katastrof på den punkten, men sedan sambon kom hem har vi fått ordning på Hs sömn. Han äter inte längre på natten och sover till 05:30-06:30. Lite stök under nätterna dock, men det kan vi leva med. :)
Kan inte ens påstå att sömnen är så illa, särskilt inte senaste dagarna men jag har varit ovanligt trött hela veckan
 
Det verkar som om lillskruttan mer permanent börjat hoppa över eftermiddagsvilan. I går blev hon trött först kring 17:30 och somnade. Tycker det är lite för sent för en eftermiddagslur (sov då 30 min). Så ikväll provar vi att lägga henne vid 18 snåret, så hon somnar kring 19. Och förhoppningsvis har natt i 12 timmar till kring 07 imorgon. Får se hur det går.

Om hon sover för kort blir hon tidigt trött. I natt sov hon bara 10,5 timmar och vaknade 6:30, och sov sedan kl 9:45-12. Sedan har hon varit vaken. Vore bättre om hon kunde hålla sig vaken till 11 och sova 11-13 eller ngt sådant istället. Så blir andra halvan av dagen kortare
 
Jag tror jag är klar, evetuellt tar jag ut någon månad längre fram om det blir tufft att gå omlott som vi tänkt göra ett år.

Går ni omlott hemma så att bebis blir hemma heltid eller omlott så att det blir korta dagar på föris? Har hört det där med omlott många gånger men inte riktigt begripit vad som menas :p
 
Alltså lillan ramlar & slår sig hela tiden nu :nailbiting::cry: imorse slog hon i tänderna både uppe & nere o nyss dunkade hon i pannan i bordet & fick bula o blåmärke.. stackarn. Känns som att man vill sätta på hjälm! Ramlar era också mkt?
 
Alltså lillan ramlar & slår sig hela tiden nu :nailbiting::cry: imorse slog hon i tänderna både uppe & nere o nyss dunkade hon i pannan i bordet & fick bula o blåmärke.. stackarn. Känns som att man vill sätta på hjälm! Ramlar era också mkt?
W ramlar inte så mycket längre, han har blivit väldigt duktig på att parera och är väldigt stadig. Men i början när han började stå/gå så ramlade han en hel del och slog sig en del! Men tyckte det var under en relativt kort tid och det var inga större incidenter så vi försökte bara hålla koll på honom så mycket vi kunde :)
 
W ramlar inte så mycket längre, han har blivit väldigt duktig på att parera och är väldigt stadig. Men i början när han började stå/gå så ramlade han en hel del och slog sig en del! Men tyckte det var under en relativt kort tid och det var inga större incidenter så vi försökte bara hålla koll på honom så mycket vi kunde :)

Okej, hoppas det blir en kort period får vår lilla också! Isar verkligen i hela kroppen på mig när tänder o sådant slår i!
 
Alltså lillan ramlar & slår sig hela tiden nu :nailbiting::cry: imorse slog hon i tänderna både uppe & nere o nyss dunkade hon i pannan i bordet & fick bula o blåmärke.. stackarn. Känns som att man vill sätta på hjälm! Ramlar era också mkt?

Här börjar det bli bättre tycker jag. Börjar sätta sig och tar emot sig på ett mer kontrollerat sätt, men visst ramlar han fortfarande. Inte heller kan han bedöma avstånd till föremål, så huvudet får sig någon smäll då och då. Men jag är rätt avslappnad kring det så länge det är fall från egen höjd. Passar såklart noga om han är i soffan eller liknande.

Just nu är vi i fjällstugan och här finns en brant trapp som H försöker gå i upprätt genom att hålla i spaljén. Vore bra om han lärde sig gå på platta backen först.:nailbiting:
 
Går ni omlott hemma så att bebis blir hemma heltid eller omlott så att det blir korta dagar på föris? Har hört det där med omlott många gånger men inte riktigt begripit vad som menas :p
I vårt fall betyder det att våra barn skolas in sent på förskolan då vi jobbar olika skift på samma jobb så någon alltid är hemma. Slitsamt för relationen men görbart en begränsad tid :).
 
Alltså lillan ramlar & slår sig hela tiden nu :nailbiting::cry: imorse slog hon i tänderna både uppe & nere o nyss dunkade hon i pannan i bordet & fick bula o blåmärke.. stackarn. Känns som att man vill sätta på hjälm! Ramlar era också mkt?
Vårt lilla pyre har ramlat en hel del, med många blåmärken som följd. Hans storasyster var inte alls lika försigkommen och hade heller inget coolt syskon att härma och följa efter... Nu börjar han tack och lov bli stadigare och ha bättre koll så fallen har minskat.
 
Vårt lilla pyre har ramlat en hel del, med många blåmärken som följd. Hans storasyster var inte alls lika försigkommen och hade heller inget coolt syskon att härma och följa efter... Nu börjar han tack och lov bli stadigare och ha bättre koll så fallen har minskat.

Vår lilla ålar sig fram men kryper inte och kan inte sätta sig själv eller resa sig. Så än så länge är det inte så många blesyrer. Men jag bävar för den dagen.
Är det sent förresten att inte kunna sätta dig själv vid nio månader?
Gah, jag är så dum som håller på att jämföra hela tiden fast man inte ska göra det!
 
Vår lilla ålar sig fram men kryper inte och kan inte sätta sig själv eller resa sig. Så än så länge är det inte så många blesyrer. Men jag bävar för den dagen.
Är det sent förresten att inte kunna sätta dig själv vid nio månader?
Gah, jag är så dum som håller på att jämföra hela tiden fast man inte ska göra det!

Vår lilla lärde sig precis sätta sig upp själv o hon är 10 mån. Hon ställde sig upp innan hon kom på hur hon kunde sätta sig :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 159
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 158
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
14
· Visningar
993
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 551
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp