Vårföräldrar 2018 del 3

Ja alltså hjälp, snart treåringar :eek: Vad hände liksom!?!

Vi har som sagt börjat planera för treårsfirande. Håller tummarna att dom flesta fått vaccin, annars kör vi ute med partytält. Förra året blev inget så jag hoppas på revansch! Det är ju andra sidan ändå roligare i år när hon är större :)

Märker när jag läser vad ni skriver att min dotter ändå är lite yngre, hon har inte riktigt kommit in i spökåldern och vill definitivt inte gå upp själv ;) Men hon lär sig nya ord hela tiden och pratar konstant!
Också otippade saker. Skulle ta bort en kråka i näsan men fick då "nej, det är obehaaagligt" ;) Bra ändå att hon säger ifrån!

Det är roligt att hon blir större, samtidigt som jag kan sakna min bebis. Men det är ju som det ska vara!
Hon fick en trehjuling i julklapp som var lite för stor, så den står på vinden nu. Men jag ska nog plocka ner den i helgen och testa igen!
 
Ja alltså hjälp, snart treåringar :eek: Vad hände liksom!?!

Vi har som sagt börjat planera för treårsfirande. Håller tummarna att dom flesta fått vaccin, annars kör vi ute med partytält. Förra året blev inget så jag hoppas på revansch! Det är ju andra sidan ändå roligare i år när hon är större :)

Märker när jag läser vad ni skriver att min dotter ändå är lite yngre, hon har inte riktigt kommit in i spökåldern och vill definitivt inte gå upp själv ;) Men hon lär sig nya ord hela tiden och pratar konstant!
Också otippade saker. Skulle ta bort en kråka i näsan men fick då "nej, det är obehaaagligt" ;) Bra ändå att hon säger ifrån!

Det är roligt att hon blir större, samtidigt som jag kan sakna min bebis. Men det är ju som det ska vara!
Hon fick en trehjuling i julklapp som var lite för stor, så den står på vinden nu. Men jag ska nog plocka ner den i helgen och testa igen!
Glöm inte att alla är individer också, i utvecklingen. När är det din tjej är född nu igen?
 
Glöm inte att alla är individer också, i utvecklingen. När är det din tjej är född nu igen?
Precis, så är det ju :) Men jag tycker många gånger att det jag läser om era barn kommer för henne ungefär två tre månader senare, vilket inte är så konstigt när hon är född 31 maj :)
Jag är verkligen inte orolig (längre) :) Det är mest intressant, lite som att få en föraning om vad som komma skall. På ett ungefär :)
 
Precis, så är det ju :) Men jag tycker många gånger att det jag läser om era barn kommer för henne ungefär två tre månader senare, vilket inte är så konstigt när hon är född 31 maj :)
Jag är verkligen inte orolig (längre) :) Det är mest intressant, lite som att få en föraning om vad som komma skall. På ett ungefär :)
De där månaderna kan spela stor roll för vissa individer.
Sonen är ju född i v.33 (bf egentligen 29 maj) och han var motoriskt efter upp till två års ålder. Vilket är helt ok om man är född i den veckan.

Lillasyster är istället före i utvecklingen känns det som :laugh: .
 
De där månaderna kan spela stor roll för vissa individer.
Sonen är ju född i v.33 (bf egentligen 29 maj) och han var motoriskt efter upp till två års ålder. Vilket är helt ok om man är född i den veckan.

Lillasyster är istället före i utvecklingen känns det som :laugh: .

Ja, precis! Och det lär ju jämna ut sig med tiden :)
 
Bara drygt en månad till sonen fyller 3 år. Vart tar tiden vägen?
Han har väldigt svårt för att ta ett nej. Det blir oftast ett "men snäääälla då" om vi säger nej till att läsa eller leka tex.
Igår skulle han ringa polisen för att jag inte ville läsa O_o:confused:. Har liksom aldrig hört det förut, vet inte var det kom ifrån ens. Vi har inte pratat särskilt om polisen. Ytterligare en sak från barnen hos dagmamman kanske, men han har inte varit där på en vecka.

Mycket känslor i omlopp är det i alla fall.
Lät ändå som ett rätt milt sätt att inte acceptera ett nej, eller har jag fel? :)

Här har vi (sen länge) totala sammanbrott.

Kl
De börjar verkligen bli stora. Alltid lite fascinerande att höra hur andra pratar. Här är ju inte ordförrådet särskilt stort i talet (logopedbesök idag som jag väl inte tyckte gav så mycket). Inga monster här heller, ibland visar/säger hon att annat är läskigt (tex spindlar) men får mer känslan av att hon låtsas snarare än att vara rädd på riktigt. Leker gärna med dockor, musik och klättrar (och slår sig därefter). Vill ibland gå upp själv med storebror på morgonen men jag är inte helt bekväm med det än, särskilt eftersom de då går ner till andra våningen.
 
Lät ändå som ett rätt milt sätt att inte acceptera ett nej, eller har jag fel? :)

Här har vi (sen länge) totala sammanbrott.

Kl
De börjar verkligen bli stora. Alltid lite fascinerande att höra hur andra pratar. Här är ju inte ordförrådet särskilt stort i talet (logopedbesök idag som jag väl inte tyckte gav så mycket). Inga monster här heller, ibland visar/säger hon att annat är läskigt (tex spindlar) men får mer känslan av att hon låtsas snarare än att vara rädd på riktigt. Leker gärna med dockor, musik och klättrar (och slår sig därefter). Vill ibland gå upp själv med storebror på morgonen men jag är inte helt bekväm med det än, särskilt eftersom de då går ner till andra våningen.
Efter tjugo "nej" som följs av "men snälla" känns det inte så milt :p.
Men det är ju bättre än totalt sammanbrott, som du säger. Som han fick igår kväll när han inte fick ha solglasögonen på sig i sängen när han skulle sova :meh:. Så mycket skrik och gråt innan vi lyckades bryta det.
 
Efter tjugo "nej" som följs av "men snälla" känns det inte så milt :p.
Men det är ju bättre än totalt sammanbrott, som du säger. Som han fick igår kväll när han inte fick ha solglasögonen på sig i sängen när han skulle sova :meh:. Så mycket skrik och gråt innan vi lyckades bryta det.
Haha nej det är helt sant! E kör gärna totala sammanbrott men storebror tjatar mer. Och en gång skulle han då "hämnas" med att vi inte fick lägga honom om han inte fick vad det nu var han ville. Blev lite jobbigt dock när ingen av oss föräldrar gav sig och han ville ju inte sova själv :heart jag brukar försöka förklara att jag förstår att du vill men du får inte för att X.
 
Haha nej det är helt sant! E kör gärna totala sammanbrott men storebror tjatar mer. Och en gång skulle han då "hämnas" med att vi inte fick lägga honom om han inte fick vad det nu var han ville. Blev lite jobbigt dock när ingen av oss föräldrar gav sig och han ville ju inte sova själv :heart jag brukar försöka förklara att jag förstår att du vill men du får inte för att X.
Försöker alltid prata och förklara varför här med, men det går ju inte alltid hem :p.
 
Här har vi också utbrott deluxe, eller det har faktiskt lugnat sig, eller rättare sagt de kommer inte lika ofta. För 1-2 månader sedan kände jag bara att något är fel, så här kan det inte fortsätta varken för mig eller honom. Satt med telefonen redo varje dag för att ringa BVC, det blev däremot aldrig av. Idag känns allt mycket bättre och jag klarar av att hantera utbrotten mycket bättre när det inte blir lika ofta. Och nu är det ofta mer tydligt var som är "problemet" eller utlöst utbrottet och då är det bra mycket enklare att prata eller reda ut vad som gått snett. Har lärt mig att W är ett barn som har väldigt svårt för när saker inte blir som han tänkt sig och att det är viktigt att förbereda honom på saker som ska komma.
 
Här är vi med om ett avlidet djur. Väldigt svårt för sonen att förstå att om man är död så kommer man inte tillbaka.
Och han tycker det är lite otäckt när mamma och pappa gråter.
Usch, beklagar :( vi var med om detsamma runt jul. Hon verkar ha förstått men inte varit så ledsen. Men pratar ibland om att hunden hade ont och mamma grät så just att se mig ledsen verkar ju ha satt sig.
 
På tal om bokstäver så hade W gjort ett armband med pärlor fulla med bokstäver på förskolan för ett några veckor sedan. Han berättar stolt att han satt på 3 st E (min och lillebrors bokstav) men även att han satt på volvomärket. Jag satt länge och stirrade på det små pärlorna innan han stolt pekade på en, där är volvomärket. Då är det alltså ett norskt Ö som ser precis ut som volvomärket om man tilltar lite åt sidan :D
 
Här har vi en till som gillar bokstäver!
Hon brukar sjunga Alfabetsången😍

Överlag sjunger hon mycket!
Blinka lilla stjärna där, imse vimse spindel och så vidare. Det är så roligt 😍Hennes pappa är väldigt musikalisk så han tycker också det är kul 😊
 
Idag fyller vår kille 3 år :love: . Tre år sen vi åkte in på koll för minskade fosterrörelser. Galet vad tiden går.
Grattis till Benjamin :love: blir ju något helt annat när man åker in för sånt istället för värkar. Antar att man inte är lika beredd på att få med sig en bebis hem då:p
 
Och jag var extremt bitter och ledsen (och deprimerad) vid den här tiden för tre år sen...
På tisdag fyller Elvira :) (född 15 dagar över tiden).

Kollade upp hörseln (ua) i veckan, blev remitterade i samma veva som logopeden. Börjar komma lite mer ord nu i alla fall, igår var det färger.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
14
· Visningar
996
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 625
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp