Vårföräldrar 2019 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade lilleman närmare 40 grader i temp när han vaknade och var stekhet. Han har som sagt ätit dåligt med ersättning/vätska några veckor och kissat väldigt lite. Ringde 1177 som sa att de rekommenderade att åka in.
Fick först träffa en ssk som ifrågasatte varför vi inte bara gett alvedon, och varför vi kommit dit överhuvudtaget. Suckade högt när jag sa att 1177 sagt det.
Hon gav en supp och efter 2h fick vi träffa läkare som kom in och sa "jag har inte heller någon aptit när jag är sjuk", sen pratade han på om hur många oroliga föräldrar han träffat genom åren och att vi skulle skratta åt detta senare? Och sa grejer som syftade till att vi har blivit för oroliga över allt för att han haft invagination, vad det nu har med saken att göra.
Passade på att nämna att han knappt kissar en tung blöja per dygn, då svarar han att det sköter njurarna, och att jag ska sluta fokusera på sånt.
Efter jag bett honom titta i hals och öron så säger han att "jag kan titta men jag kan ju inte se smärta ändå".🙄
Han säger att vi måste vara mer bestämda på när och hur mycket bebis äter, hur man nu är bestämd mot en bebis som vägrar äta?
Sedan avrundar han besöket med att vi inte ska vänta med potträning tills han är 11 år, utan börja i tid för det är bra för magen.
Har nog aldrig känt mig så här liten och ivägen förut, och sambon känner sig totalt dumförklarad. Ska kolla upp möjligheter att söka vård i annan region nästa gång det behövs. Fyfan vad irriterad jag är.
Fy vilket uselt bemötande. Hoppas lillkillen mår bättre nu! ❤️ Tipsar om att göra smoothie och frysa in till glass, skönt med svalka om de är sjuka och bra för att få i lite energi. Ännu bättre när de är äldre och förstår konceptet glass :D

Vi åkte in en gång med Noras storasyster när hon var runt halvåret. Hade skrikit i flera timmar, inte alls likt henne. Kunde inte sova heller utan bara vaknade och skrek. Kom in, fick ett rum för att vänta på läkaren. Inte ens en minut innan läkaren kom så bajsar hon... Sen var hon lika glad och nöjd som vanligt 🙈 men läkaren bara skrattade, och tyckte inte alls att vi var hopplösa föräldrar (inte vad vi hörde iaf ;)). Hoppas ni får träffa en sån läkare nästa gång!
 
Idag hade lilleman närmare 40 grader i temp när han vaknade och var stekhet. Han har som sagt ätit dåligt med ersättning/vätska några veckor och kissat väldigt lite. Ringde 1177 som sa att de rekommenderade att åka in.
Fick först träffa en ssk som ifrågasatte varför vi inte bara gett alvedon, och varför vi kommit dit överhuvudtaget. Suckade högt när jag sa att 1177 sagt det.
Hon gav en supp och efter 2h fick vi träffa läkare som kom in och sa "jag har inte heller någon aptit när jag är sjuk", sen pratade han på om hur många oroliga föräldrar han träffat genom åren och att vi skulle skratta åt detta senare? Och sa grejer som syftade till att vi har blivit för oroliga över allt för att han haft invagination, vad det nu har med saken att göra.
Passade på att nämna att han knappt kissar en tung blöja per dygn, då svarar han att det sköter njurarna, och att jag ska sluta fokusera på sånt.
Efter jag bett honom titta i hals och öron så säger han att "jag kan titta men jag kan ju inte se smärta ändå".🙄
Han säger att vi måste vara mer bestämda på när och hur mycket bebis äter, hur man nu är bestämd mot en bebis som vägrar äta?
Sedan avrundar han besöket med att vi inte ska vänta med potträning tills han är 11 år, utan börja i tid för det är bra för magen.
Har nog aldrig känt mig så här liten och ivägen förut, och sambon känner sig totalt dumförklarad. Ska kolla upp möjligheter att söka vård i annan region nästa gång det behövs. Fyfan vad irriterad jag är.

Men fy, vilket bemötande :banghead: Hoppas liten kryar på sig snabbt! :heart
 
Vi har varit på kalas med en drös kusiner idag. Blev typ matt bara av att titta på alla (7 barn under 10 år) barnen som sprang runt, men bebis tyckte det var toppenspännande så länge hon fick sitta i pappas trygga famn :laugh:

Hon har precis börjat med att skrika argt åt honom så fort han försöker gå ifrån henne :rofl: Blir lite svartsjuk, här försöker man underhålla hela dagarna och så är det ändå han som är favoriten liksom :o men det är så jävla gulligt också :love:
 
Fy vilket uselt bemötande. Hoppas lillkillen mår bättre nu! ❤ Tipsar om att göra smoothie och frysa in till glass, skönt med svalka om de är sjuka och bra för att få i lite energi. Ännu bättre när de är äldre och förstår konceptet glass :D

Vi åkte in en gång med Noras storasyster när hon var runt halvåret. Hade skrikit i flera timmar, inte alls likt henne. Kunde inte sova heller utan bara vaknade och skrek. Kom in, fick ett rum för att vänta på läkaren. Inte ens en minut innan läkaren kom så bajsar hon... Sen var hon lika glad och nöjd som vanligt 🙈 men läkaren bara skrattade, och tyckte inte alls att vi var hopplösa föräldrar (inte vad vi hörde iaf ;)). Hoppas ni får träffa en sån läkare nästa gång!

Tack för tips! Ska göra det direkt och testa om det går ner lättare 👍

Haha, man önskar ju att alla hade sådant bemötande! 😁 Känner dock att vi har tappat förtroendet både utefter bemötande och tidigare agerande på det sjukhuset tyvärr.
Så himla trist, och jag som själv jobbar inom vården hoppas verkligen att jag aldrig fått någon att känna sig så som vi kände oss idag efter besöket.
 
Tack för tips! Ska göra det direkt och testa om det går ner lättare 👍

Haha, man önskar ju att alla hade sådant bemötande! 😁 Känner dock att vi har tappat förtroendet både utefter bemötande och tidigare agerande på det sjukhuset tyvärr.
Så himla trist, och jag som själv jobbar inom vården hoppas verkligen att jag aldrig fått någon att känna sig så som vi kände oss idag efter besöket.
Usch ja, förstår verkligen det. Ibland önskar jag att det gick att betygsätta vårdpersonal, för en del förtjänar så himla mycket beröm medan andra... Inte.
 
Idag hade lilleman närmare 40 grader i temp när han vaknade och var stekhet. Han har som sagt ätit dåligt med ersättning/vätska några veckor och kissat väldigt lite. Ringde 1177 som sa att de rekommenderade att åka in.
Fick först träffa en ssk som ifrågasatte varför vi inte bara gett alvedon, och varför vi kommit dit överhuvudtaget. Suckade högt när jag sa att 1177 sagt det.
Hon gav en supp och efter 2h fick vi träffa läkare som kom in och sa "jag har inte heller någon aptit när jag är sjuk", sen pratade han på om hur många oroliga föräldrar han träffat genom åren och att vi skulle skratta åt detta senare? Och sa grejer som syftade till att vi har blivit för oroliga över allt för att han haft invagination, vad det nu har med saken att göra.
Passade på att nämna att han knappt kissar en tung blöja per dygn, då svarar han att det sköter njurarna, och att jag ska sluta fokusera på sånt.
Efter jag bett honom titta i hals och öron så säger han att "jag kan titta men jag kan ju inte se smärta ändå".🙄
Han säger att vi måste vara mer bestämda på när och hur mycket bebis äter, hur man nu är bestämd mot en bebis som vägrar äta?
Sedan avrundar han besöket med att vi inte ska vänta med potträning tills han är 11 år, utan börja i tid för det är bra för magen.
Har nog aldrig känt mig så här liten och ivägen förut, och sambon känner sig totalt dumförklarad. Ska kolla upp möjligheter att söka vård i annan region nästa gång det behövs. Fyfan vad irriterad jag är.

Usch vilket trist bemötande. :(
Man är ju så utsatt i dessa situationer och vill lita på sjukvården men när man träffar sådana läkare tappar man ju lite hoppet.. :crazy:

Hoppas han mår bättre nu!
 
Usch vilket trist bemötande. :(
Man är ju så utsatt i dessa situationer och vill lita på sjukvården men när man träffar sådana läkare tappar man ju lite hoppet.. :crazy:

Hoppas han mår bättre nu!

Verkligen!
Febern försvann igår, tur nog. Så det var något som försvann lika fort som det kom. Däremot tycker jag fortfarande att han får i sig för lite vätska, men det tar jag med läkaren på 6-månaderskollen nästa vecka tänker jag. 😊
 
Bebis har börjat säga Hääjh! när hon ser hunden, mamma, pappa eller bara tycker att det är för lite fokus på henne 😁 Högst oklart om det verkligen är Hej hon säger eller om det är ett ljud hon gör för att hon oftast får mycket och positiv respons på det, skitgulligt hur som 😍

Eller ja, liten disclaimer, det är inte helt gulligt när man väcks klockan två på natten av en liten vaken pigg en som ropar HÄJH HÄJH
 
Bebis har börjat säga Hääjh! när hon ser hunden, mamma, pappa eller bara tycker att det är för lite fokus på henne 😁 Högst oklart om det verkligen är Hej hon säger eller om det är ett ljud hon gör för att hon oftast får mycket och positiv respons på det, skitgulligt hur som 😍

Eller ja, liten disclaimer, det är inte helt gulligt när man väcks klockan två på natten av en liten vaken pigg en som ropar HÄJH HÄJH
Här häjh:ar vi också för fullt :D
 
Sjukt traumatiskt när pappa plötsligt ramar in sina ögon 😳 (Har varit utan glasögon länge men nu köpt nya) hon betraktade honom med stora ögon och blev sedan jätteledsen ❤ minns när storasyster var i samma ålder och reagerade på samma sätt när han klippte sig och råkade av skägget. Dålig ålder om man ska byta look 😄
 
Här är vi mer inne på "däh", förmodligen för att hon alltid vill ha sånt som är utom räckhåll :D
Bebis har börjat säga Hääjh! när hon ser hunden, mamma, pappa eller bara tycker att det är för lite fokus på henne 😁 Högst oklart om det verkligen är Hej hon säger eller om det är ett ljud hon gör för att hon oftast får mycket och positiv respons på det, skitgulligt hur som 😍

Eller ja, liten disclaimer, det är inte helt gulligt när man väcks klockan två på natten av en liten vaken pigg en som ropar HÄJH HÄJH

Alltså så mysigt 😍

Loke säger något mer mot "eeeeiiiijjj"
Så kul 😆
 
Vi håller också på med någon slags hejande, tror hon härmar oss när vi säger hej till henne :heart Hon har börjat med någon slags "mamamamam" och "bababa" också och vi vill ju gärna tro att det är oss hon pratar om :angel: Urgulligt hur som helst :laugh:

Vad som inte är så gulligt däremot (eller jo, jag är skitstolt morsa!) är att hon verkar ha knäckt koden för hur man tar sig framåt (och inte bara bakåt och åt sidorna) så nu lever vi farligt här hemma :nailbiting: Bebis favoritleksaker är laddsladdar till telefonerna och djurens mat och vattenskålar... :meh:
 
Bleh, imorse när jag bytte blöja luktade det som en gammal hamsterbur 😣 N älskar vatten och dricker bra så borde inte vara för att kisset är koncentrerat som det luktar illa, "tyvärr" har hon ingen feber så sitter och laddar för att argumentera med HC om provtagning för uvi. Hoppas ju såklart det inte är det men vet inte varför det luktar så hemskt annars.
Vi ska dessutom åka bort i helgen och jag är inte ett dugg sugen på att sitta på en storstads akutmottagning en lördagkväll med eventuellt sjuk bebis...

Någon som har ett bra tips på hur man tar urinprov på en blöjbebis som kissar snabbt som vinden förresten?
 
Leo är väldigt frusterad just nu, viljan att ta sig fram är stor men han klarar det inte än. Ställer sig upp i kryppställning/"armhävningsställning" och lyckas ta sig framat lite i ngn form av hur en larv rör sig men att man maste flytta ben och händer har han inte kommit pa.
 
Projekt sluta nattamma går sådär. Eller, jag ammar inget men har sovit kanske en timme inatt? En till imorse när maken gick upp med barnen. Nora smakar lite på välling i flaska, men äter knappt så vi får ge henne klämmis med gröt eller dylikt. Men det gör ju att hon blir rätt vaken, och sen är det svårt att somna om utan att få snutta på bröstet. Hon somnar till, vaknar, somnar till, vaknar. Och försöker maken söva henne blir hon bara förbannad, med mig är hon i alla fall lugn. Hoppas vi får rätt på det där snart 😴
 
Jaha, här hade jag arbetat upp en riktigt helig urmoderlig ilska i förväg för att kunna stå på mig och kräva min dotters rätt till vård, så hinner jag bara komma till att urinet luktar illa innan sköterskan säger att hon fixar en tid på eftermiddagen :o


Hos läkaren har dom en slags pase som dom sätter innanför blöjan som fangar upp kisset.

Sköterskan sa att jag skulle försöka ta ett urinprov, annars skulle dom ordna det på något sätt där. Kanske var en sån påse hon menade då?
 
Jaha, här hade jag arbetat upp en riktigt helig urmoderlig ilska i förväg för att kunna stå på mig och kräva min dotters rätt till vård, så hinner jag bara komma till att urinet luktar illa innan sköterskan säger att hon fixar en tid på eftermiddagen :o




Sköterskan sa att jag skulle försöka ta ett urinprov, annars skulle dom ordna det på något sätt där. Kanske var en sån påse hon menade då?
Påsarna är nästan garanterade att kontaminera provet tyvärr, så många ställen använder dem inte. När trean hade besvär i den här åldern fångade vi kiss med en ren burk i en potta. Funkade med em stor skopa tålamod :angel: vid ett tillfälle tog de prov på akuten med hjälp av blåspunktion, det var ingen höjdare :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 439
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 461
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 785
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 380
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp