Vårföräldrar 2019 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här sovs det också väldigt dåligt just nu. Både på dagen och på natten. Tar ofta lång tid att söva på dagen, om vi inte är ute på promenad, för då somnar han rätt fort. Jag känner mig som en zombie.... :(
Annars är det en rolig period nu, när han är 4,5 månader. Det händer så himla mycket nu och han blir starkare i kroppen.
Har också börjat sätta sig upp när han inte vill amma mer, vilket har blivit lite av en grej nu så jag ammar sällan längre än 10 minuter för sen vill han inte mer.
Nästa vecka börjar det ett par aktiviteter för oss så då blir inte dagarna lika långa när man får komma iväg :)
 
Det verkade hjälpa att klaga lite på buke - sedan dess har han faktiskt sovit bättre och bättre. Igår eftermiddag drämde han till och sov i två timmar och inatt vaknade han bara två eller tre gånger. Hoppas jag inte sabbar något nu genom att skriva så!

Ni föräldrar med två eller fler barn är superhjältar. Begriper inte hur ni orkar samtidigt som bebisen sover dåligt!
 
I morse stack mannen iväg på tjänsteresa (hej första natten själv :nailbiting:) så jag har planerat in massor av saker idag för att underhålla oss, nu börjar jag fundera på hur bra idé det var egentligen :laugh:

Först ska vi iväg och sko hästen, hem lämna hund och iväg på babysim. Sen hem, hämta hund och tillbaka till stallet. Ska där prova på livet som tvåbarnsmamma och lasta in ytterligare barn och ponny för att åka iväg på hoppträning. Jag börjar bli nervös! :o
 
I morse stack mannen iväg på tjänsteresa (hej första natten själv :nailbiting:) så jag har planerat in massor av saker idag för att underhålla oss, nu börjar jag fundera på hur bra idé det var egentligen :laugh:

Först ska vi iväg och sko hästen, hem lämna hund och iväg på babysim. Sen hem, hämta hund och tillbaka till stallet. Ska där prova på livet som tvåbarnsmamma och lasta in ytterligare barn och ponny för att åka iväg på hoppträning. Jag börjar bli nervös! :o
Låter körigt! 😅 Det kommer säkert gå hur bra som helst :)
 
De senaste nätterna har varit fruktansvärda här, stackarn kan inte komma till ro 😔 han ligger och grejar mycket och gnyr men inget skrik så vet inte om han börjat drömma mycket?
Han äter så dåligt med tycker jag, bara ammat ordentligt två gånger idag de andra gånger jag erbjudit bröstet tar han det litegrann men sen släpper han och vill inte ta det igen.
Jag har inte varit orolig tidigare men nu börjar jag bli det litegrann. Han verkar pigg och glad i övrigt dock så det kanske bara är en fas.
 
I morse stack mannen iväg på tjänsteresa (hej första natten själv :nailbiting:) så jag har planerat in massor av saker idag för att underhålla oss, nu börjar jag fundera på hur bra idé det var egentligen :laugh:

Först ska vi iväg och sko hästen, hem lämna hund och iväg på babysim. Sen hem, hämta hund och tillbaka till stallet. Ska där prova på livet som tvåbarnsmamma och lasta in ytterligare barn och ponny för att åka iväg på hoppträning. Jag börjar bli nervös! :o

Modigt! Hoppas det gick bra!
Känner att jag också måste våga lite mer 🙂
 
Låter körigt! 😅 Det kommer säkert gå hur bra som helst :)
Modigt! Hoppas det gick bra!
Känner att jag också måste våga lite mer 🙂

Tack! Det gick över förväntan bra! :D Bebis sov halva hovslagartiden, var sedan nöjd att få vara med och titta på resten. Sov sedan lite i bilen och var således utvilad och på strålande humör för babysimmet. Åt på badhuset och somnade i bilen till stallet, var lite ledsen när vi lastade ponnyn men blev jätteglad att få ett barn i baksätet att flirta med och var hur nöjd som helst på träningen. Lånat barn och ponny också mycket nöjda! :laugh: (förutom när bebis skrek i bilen på väg hem, då hörde jag flera "sssh" i baksätet :rofl:)

Kom hem vid halv nio (åkte vid 12, bara varit förbi hemma lite snabbt för att lämna/hämta hunden för babysimmet) och bebis höll ihop länge nog för att jag skulle hinna värma en fryspizza. Nu sover hon gott!
 
Tack! Det gick över förväntan bra! :D Bebis sov halva hovslagartiden, var sedan nöjd att få vara med och titta på resten. Sov sedan lite i bilen och var således utvilad och på strålande humör för babysimmet. Åt på badhuset och somnade i bilen till stallet, var lite ledsen när vi lastade ponnyn men blev jätteglad att få ett barn i baksätet att flirta med och var hur nöjd som helst på träningen. Lånat barn och ponny också mycket nöjda! :laugh: (förutom när bebis skrek i bilen på väg hem, då hörde jag flera "sssh" i baksätet :rofl:)

Kom hem vid halv nio (åkte vid 12, bara varit förbi hemma lite snabbt för att lämna/hämta hunden för babysimmet) och bebis höll ihop länge nog för att jag skulle hinna värma en fryspizza. Nu sover hon gott!

Låter som en toppenbra dag :-)

Kl.

Nelia fick debutera på agilitytävling i lördags vilket gick bra men hon var vaken varenda gång jag skulle in på banan. Men emellan sov hon bra. 1,5 timme i stillastående vagn är inte ofta. Både mannen och min mamma var med så det bra service. Helt chockad över resultatet också, helt ur form lyckas vi vinna en klass och komma två i en annan. Men det tog ett tag att hämta andan efter loppen :rofl:

Igår åkte jag iväg 9-17 för att gå en kurs så Nelia fick spendera dagen med sin pappa. det hade gått bra. När hon äter ur flaska kommer det ofta upp en del igen efteråt men lite måste hon ha fått behålla för hon var inte utsvulten när jag kom hem. Jag klarade mig med att pumpa en gång på varje bröst.
 
Jag har senaste dagarna börjat känna mig lite deppig och ensam. Det känns liksom inte som att jag är del av något längre.

Jag borde väl försöka ta mig till öppna förskolan. Jag har dock lite problem med att öppna förskolan verkar vara så väldigt nära sammankopplat med kyrkan. Och så tar det emot att gå dit ensam för första gången. 🙈
 
Jag har senaste dagarna börjat känna mig lite deppig och ensam. Det känns liksom inte som att jag är del av något längre.

Jag borde väl försöka ta mig till öppna förskolan. Jag har dock lite problem med att öppna förskolan verkar vara så väldigt nära sammankopplat med kyrkan. Och så tar det emot att gå dit ensam för första gången. 🙈
I våran kommun är det kyrkan som driver öppna förskolan men det är ingenting ”kristet” över själva ÖF. Ge det en chans 😁
 
Jag har senaste dagarna börjat känna mig lite deppig och ensam. Det känns liksom inte som att jag är del av något längre.

Jag borde väl försöka ta mig till öppna förskolan. Jag har dock lite problem med att öppna förskolan verkar vara så väldigt nära sammankopplat med kyrkan. Och så tar det emot att gå dit ensam för första gången. 🙈

På "våran" öppna förskola är det kyrkan som driver det hela men det enda religiösa inslaget är någon slags kort barnpsalm som sjungs i samband med sångstunden som alltid avslutar, det är uthärdligt ;)

Sen så är ju alla där av samma anledning och det finns ett stort gemensamt samtalsämne så prova någon gång iaf 😘
 
Jag har börjat jobba två dagar i veckan igen och det känns så himla härligt!? Hade världens ångest veckan innan jag skulle börja men väl på plats kändes det bara bra. Så skönt att ses som personen W, känna sig som en del av gemenskapen och få använda hjärnan till annan problemlösning än den dagliga logistiken med barn, hund och hus.
 
Jag har senaste dagarna börjat känna mig lite deppig och ensam. Det känns liksom inte som att jag är del av något längre.

Jag borde väl försöka ta mig till öppna förskolan. Jag har dock lite problem med att öppna förskolan verkar vara så väldigt nära sammankopplat med kyrkan. Och så tar det emot att gå dit ensam för första gången. 🙈


Jag förstår dig! Men önskar dig styrka att ta dig till öppna förskolan, mig gav det så himla mycket att komma dit och bara få träffa andra vuxna och komma hemifrån lite.
Nu går jag dit varannan dag 🙈
 
Jag har senaste dagarna börjat känna mig lite deppig och ensam. Det känns liksom inte som att jag är del av något längre.

Jag borde väl försöka ta mig till öppna förskolan. Jag har dock lite problem med att öppna förskolan verkar vara så väldigt nära sammankopplat med kyrkan. Och så tar det emot att gå dit ensam för första gången. 🙈
Jag förstår känslan, här har vi tack och lov öppna förskolor som inte hör till kyrkan. Var på kyrkans sångstund ett par gånger med storasyster, det var verkligen inte min grej 🙈 men det är ändå skönt att träffa andra vuxna, och barnen brukar tycka att det är väldigt spännande så det kan absolut vara värt att försöka ta sig iväg!
 
Jag har senaste dagarna börjat känna mig lite deppig och ensam. Det känns liksom inte som att jag är del av något längre.

Jag borde väl försöka ta mig till öppna förskolan. Jag har dock lite problem med att öppna förskolan verkar vara så väldigt nära sammankopplat med kyrkan. Och så tar det emot att gå dit ensam för första gången. 🙈
(Hoppar in från vinter18/19)
Jag tänker exakt likadant! Vissa veckor har jag saker inplanerade medans andra är helt tomma och då har jag tänkt att jag kanske borde åka på ÖF men här är det dels i kyrkans lokaler med både sångstund (jesussånger) och bön. Givetvis frivilligt men ändå. Jag trivs inte i kyrklig miljö:cautious:
 
De senaste nätterna har varit fruktansvärda här, stackarn kan inte komma till ro 😔 han ligger och grejar mycket och gnyr men inget skrik så vet inte om han börjat drömma mycket?
Han äter så dåligt med tycker jag, bara ammat ordentligt två gånger idag de andra gånger jag erbjudit bröstet tar han det litegrann men sen släpper han och vill inte ta det igen.
Jag har inte varit orolig tidigare men nu börjar jag bli det litegrann. Han verkar pigg och glad i övrigt dock så det kanske bara är en fas.

Låter tufft. Äter han nåt annat förutom amningen? Ska han vägas inom närmsta framtid? Annars kan man ju alltid ringa och be om att få en extra vägning?
 
(Hoppar in från vinter18/19)
Jag tänker exakt likadant! Vissa veckor har jag saker inplanerade medans andra är helt tomma och då har jag tänkt att jag kanske borde åka på ÖF men här är det dels i kyrkans lokaler med både sångstund (jesussånger) och bön. Givetvis frivilligt men ändå. Jag trivs inte i kyrklig miljö:cautious:

Å, Jesussånger och böner är nog mer än jag kan stå ut med. 😬 Känns så väldigt jobbigt/pinsamt/konstigt. Jag vet inte om det är så på ÖF här, så jag lär väl dit och undersöka saken i alla fall!

Tack för era bra svar allihop! Ska se till att pallra mig iväg snart.
 
Låter tufft. Äter han nåt annat förutom amningen? Ska han vägas inom närmsta framtid? Annars kan man ju alltid ringa och be om att få en extra vägning?

Nej han äter inget annat. Vi har försökt ge ersättning efter amning precis innan läggdags men han är inte så intresserad då heller.
Ska till bvc om en vecka men funderar på att ringa imorgon och rådfråga.

Lyssnade på en podd med en sömncoach (?) häromdagen och hon sa att ligger barnen back med sömnen orkar de inte äta ordentligt, det blir en ond spiral som man måste bryta. Tänker att det är något sånt som pågår här. Den enda gången han äter ordentligt är när han sovit längre stunder på dagen.
 
Frank slog till med sin bästa natt ever i natt. Sov oavbrutet i sin spjälsäng mellan 19.30-05.00. Ammade sedan och sov en timme till. Vet att många barn sover ännu längre på morgonen, men från att ofta vakna 2-3 ggr per natt så var vi helt chockade när vi båda vakande 4.30 av att vi var kissnödiga och ännu inte blivit väckta. 😜

Fortsatt go är den lille på dagen också. Somnar allt lättare i vagnen (går ibland på 5 min) och i bilen. Igår somnade han på vägen hem och vi plockade sedan in babyskyddet så sov han typ 1h 15 min i hallen. Alltså, så mycket lättare allt blivit de senaste veckorna jmf med när han var nyfödd. 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 171
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 269
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 655
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 100
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp